دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1394 - 09:30
رئیس انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با آنا:

دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد، نیاز کشور به خارج را قطع کردند/ گرایش فارغ‌التحصیلان داروسازی به ایجاد داروخانه، مشکلی جدی است

رئیس انجمن داروسازان ایران با توجه به فعالیت‌های واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اکنون خیلی از مسئولیت‌های کشور را بر عهده گرفته‌ و فعالیت می‌کنند؛ این دانش‌آموختگان نیاز کشور را به تحصیل‌کردگان خارج قطع کردند.
کد خبر : 24272

دکتر رهبر مژدهی‌آذر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه داروسازی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها چه آزاد و چه دولتی کمتر باید وارد کار داروسازی شوند، تصریح کرد: کار دانشگاه‌ها در داروسازی صرفا باید آموزشی باشد؛ اکنون خیلی از داروخانه‌های دولتی که به اسم آموزشی باز شده‌اند، صرفا کار اقتصادی می‌کنند که این اشتباه است و در حقیقت رقیب بخش خصوصی می‌شوند این در حالی است که ما می‌خواهیم کارها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.


وی ادامه داد: یکی از داروخانه‌های دولتی سهمیه حدود 300 داروخانه را می‌گیرد، اکنون حدود 50 درصد داروی ایران را داروخانه‌های دولتی گرفته‌‌اند که من به این موضوع زیاد خوشبین نیستم، مگر اینکه این کار آموزشی باشد؛ پیشنهاد ما به عنوان انجمن داروسازان این است که باید داروخانه‌های غیرآموزشی جمع شوند و آموزشی‌ها هم اگر واقعا آموزشی باشند، خوب است.








نبود نوآوری در صنعت داروسازی باعث شده که از صادرات باز بمانیم؛ اضافه تولید هم مشکل دیگری است که بدترین ضربه را به صنعت داروسازی می‌زند

رئیس انجمن داروسازان کشور، مشکلات این بخش از صنعت کشور را یادآور شد و به آنا گفت: از نظر انجمن مشکل داروسازی کشور با توجه به بخش‌های مختلف آن، نبود نقدینگی، سرمایه‌گذاری، رقابت و تحقیقات است که باعث شده صنعت داروسازی توسعه پیدا نکند.


وی با تاکید بر اینکه، نبود نوآوری در این صنعت باعث شده است که از صادرات باز بمانیم، اظهار کرد: اضافه تولید هم مشکل دیگری است که بدترین ضربه را به صنعت داروسازی می‌زند همچنان که فارغ‌التحصیلان این رشته نیز به سمت ایجاد داروخانه می روند که این یک مشکل جدی است.


مژدهی‌آذر در ادامه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در کشور را یادآور شد و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سازمانی است که ما سال‌های سال در انتظار تاسیس چنین مرکز علمی بودیم چراکه افراد برای ادامه تحصیل به خارج کشور می‌رفتند.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی موفق شد جوانانی که استعداد دارند و به دلیل کوچک بودن فضاهای آموزشی داخل به خارج می‌رفتند، جذب کند و این کار حقیقتا کاری انقلابی و عالی‌ای بود.من همیشه افرادی که در این راه پیشقدم شدند را دعا می کنم، این کار را کاری خیر و انسانی می‌دانم و برای آنان آرزوی موفقیت دارم.


رئیس انجمن داروسازان کشور گفت: اکنون دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی، خیلی از مسئولیت‌های کشور را بر عهده گرفته‌اند و کار می‌کنند و نیاز کشور را به دانش‌آموختگان خارج قطع کرده‌اند و علاوه بر کارهای پژوهشی وارد عرصه های علمی دیگری نیز شده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته