دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1396 - 08:33
عضو کمیسیون آموزش مجلس:

داستان دهقان فداکار باید به کتب درسی بازگردد

عضو کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود با هدف ضرورت انتقال حس فداکاری به نسل‌های جدید، داستان قهرمانی دهقان فداکار به کتب درسی بازگردد.
کد خبر : 237812

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، محمد بیرانوندی با تسلیت درگذشت دهقان فداکار، به رویکرد آموزش‌و‌پرورش در حذف برخی از دروس با جنبه ملی و اعتقادی از کتب درسی انتقاد کرد و گفت: حذف دروسی مانند دهقان فداکار از کتب دانش‌آموزان با توجیهات علمی پذیرفتی نیست؛ چراکه این دروس مرتبط به رشد منویات کودکان و نوجوانان است و نسل‌های مختلف باید نسبت به آن آگاه بوده و متاثر شوند؛ لذا در صورتی حذف آن‌ها پذیرفتنی است که داستان‌های دیگری از این دست با هدف معرفی شخصیت‌های ملی و مذهبی در کتب درسی جایگزین شوند.


نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به روز کردن کتب درسی منافاتی به حذف دروسی از این دست ندارد، افزود: به نظر می‌رسد؛ آموزش‌و‌پرورش باید در انتخاب دروس کتب درسی در پایه‌های مختلف تحصیلی بازنگری کند.


وی با بیان اینکه داستان جان فشانی شهدای حرم نیز از موضوعاتی است که می‌توان در کتب درسی پایه‌های مختلف درسی گنجاند، اضافه کرد: فداکاری و از خودگذشتگی برای جامعه انواع مختلفی دارد که نمونه آن در زلزله اخیر کرمانشاه از سوی مردم به خوبی نمایان شد و مردم در مواقع نیاز به کمک یکدیگر آمدند درواقع درس‌هایی مانند دهقان فدارکار حس هم نوع دوستی را نسل‌های جدید نهادینه می‌کند.


بیرانوندی تاکید کرد: باید مسئولان ذی‌ربط به طور جدی در این راستا اقدام کنند تا نسل‌های جدید و نسل‌های آینده متوجه شوند که چه انسان‌های فداکاری جان خود را برای نجات جان دیگران به خطر انداخته‌اند.


رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این‌که داستان دهقان فداکار باید به کتب درسی بازگردد تا از خودگذشتی همچنان فرهنگ‌سازی شود، ادامه داد: زمانی که از یک انسان فداکار تجلیل می‌کنیم درواقع همه انسان‌های زحمت‌کشیده و فداکاری خواهد دانست که جامعه قدر زحمات‌شان را می‌داند، از این‌رو لازم است همواره قدردان چنین شخصیت‌های فداکاری باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب