دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1396 - 08:37
مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت‌ آموزش‌و‌پرورش در گفت‌وگو با آنا:

امسال 36 درصد دانش‌آموزان وارد رشته‌های مهارتی شدند

مدیر کل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت‌ آموزش‌و‌پرورش عنوان کرد: تاکنون حدود 36.5 درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه در پایه دهم رشته‌های مهارتی را انتخاب کرده‌اند.
کد خبر : 230946

سید محسن حسینی مقدم، مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای وزارت‌ آموزش‌و‌پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه باید سهم‌ آموزش‌های مهارتی به 50 درصد برسد، عنوان کرد: امسال سال اول اجرای برنامه هستیم که برای ما پوشش آماری 38 درصد را پیش بینی کرده‌اند که در حال حاضر حدود 36.5 درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در پایه دهم در هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش ثبت نام کرده‌اند.


وی افزود: از این تعداد سهم دانش‌آموزان فنی‌و‌حرفه‌ای 16 درصد و دانش‌آموزان کاردانش 20.5 درصد است.


حسینی مقدم با توجه به اینکه نظام جدید در دوره دوم متوسطه از سال گذشته استقرار پیدا کرده است، عنوان کرد: در نظام جدید هنرستان‌ها از 2 پایه به سه پایه افزایش یافته، این امر از یک طرف باعث شده سهم آموزش‌های مهارتی و کارگاهی برای دانش‌آموزان هنرستانی بیشتر شود و از طرف دیگر استلزاماتی را نظر تامین نیروی انسانی، تجهیزات و ... برای مسئولان وزارتخانه به وجود آورده است.


مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای وزارت‌ آموزش‌و‌پرورش با تاکید براینکه برای دستیابی به آمار 50 درصدی باید از نظر فضای کارگاهی و نیروی انسانی بتوانیم نیازهای خود را تامین کنیم، یادآور شد: تا سال گذشته دانش‌آموزان در پایان پایه سوم متوسطه وارد دوره کاردانی در دانشگاه آزاد، علمی و کاربردی و فنی‌و‌حرفه‌ای می‌شدند اما از سال‌ آینده چون این دانش‌آموزان در 12 سال دیپلم می‌گیرند خواهند توانست در دوره‌های کارشناسی هم شرکت کنند.


وی افزود: هدف از تربیت دانش‌آموز در رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای تربیت تکنسین و در کاردانش تربیت نیروی کار ماهر تا مقطع دیپلم است به همین دلیل براینکه از ظرفیت آموزشکده‌ها سما، فنی‌و‌حرفه‌ای و علمی کابردی بتوانیم استفاده کنیم جلساتی را با مسئولان این دانشگاه‌ها برگزار کرده‌ایم و با توجه به اینکه این دانشگاه‌ها از نظر فضای کارگاهی، کلاسی و نیروی انسانی غنی هستند امیدواریم بتوانیم سال‌اینده از ظرفیت‌های آنها برای رفع چالش‌های آموزش‌و‌پرورش بهره ببریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته