دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1394 - 13:45
محمدرضا تابش:

چطور مدعی‌العموم نمی‌تواند جلوی کسانی که نظم مراسم ارتحال را به هم ریختند، بایستد؟

نماینده مردم اردکان در مجلس، با بیان اینکه «آبشخور حوادث حرم امام(ره) و چنین اتفاقاتی در گذشته از یک جاست»، اظهار کرد: اگر عزم و اراده‌ جدی وجود داشته باشد که این افراد متخلف بازداشت شوند و حکم برای آنها صادر شود و نتیجه آن به اطلاع افکار عمومی برسد، این غائله‌ها خاتمه می‌یابد.
کد خبر : 22583

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره حواشی اتفاق‌افتاده در سخنرانی رئیس‌جمهوری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی‌(ره)، اظهار کرد: عده‌ای که ممکن است حسن نیت هم داشته باشند، همدلی و همزبانی را برنمی‌تابند و خودشان را عقل کل و صاحب اختیار می‌دانند.


وی اصافه کرد: این افراد برای رأی مردم هم احترامی قائل نیستند و فکر می‌کنند مطالبات مردمی همچون تفکرات و سلیقه آنهاست و اعتقادی به مسئله جمهوریت و رأی مردم ندارند.








متأسفانه برخی از این گروه‌ها این‌گونه وانمود می‌کنند که به سازمان‌ها و تشکیلات فراقانونی متصل‌ هستند. این قضیه باید مشخص شود و همه دستگاه‌هایی که در مواقع این‌چنینی زیر علامت سؤال قرار می‌گیرند، بیایند و موضع صریح و شفاف خود را اعلام کنند تا کسی نتواند از این عنوان‌ها سوءاستفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه «در طرف دیگر این اتفاقات، دستگاه‌‌های اطلاعاتی و امنیتی ما مقصر هستند»، گفت: حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی برای ما قداست دارد، علاوه بر این در سالگرد ارتحال ایشان، مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری که شخص دوم مملکت است قرار است سخنرانی کنند. چطور است که دستگاه‌های مربوط نمی‌توانند یک عده اندک را که معلوم است آبشخور آنها از یکجاست،شناسایی و دستگیر کنند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: بنده به عنوان یک تحلیلگر این را می‌گویم، کسانی که کار اطلاعاتی و امنیتی کرده‌اند، می‌دانند که آبشخور این حوادث از یک‌جاست و این اقدامات هدایت شده است؛ این افراد آنقدر پشتوانه فراقانونی دارند که در مقابل دوربین اعتراض می‌کنند و شعار می‌دهند و از هیچ چیز ابا ندارند و هیچ‌کسی هم با آنها کاری ندارد.


تابش با اشاره به سابقه این‌گونه رفتارها در سخنرانی سید حسن خمینی در مراسم ارتحال امام در سال 89، سخرانی رئیس مجلس در 22 بهمن 91، سخنرانی علی مطهری در شیراز، خاطرنشان کرد: اگر عزم و اراده‌ جدی وجود داشته باشد که این افراد متخلف بازداشت شوند و حکم قضایی برای آنها صادر شود و نتیجه آن به اطلاع افکار عمومی برسد، این غائله‌ها خاتمه می‌یابد.


نماینده مردم اردکان در مجلس، با بیان اینکه «این رفتارها باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرد»، تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس، کمیسیون شوراها و امور داخلی، کمیسیون اصل 90 مجلس که مردم حق دادخواهی و شکایت از دستگاه‌ها به این کمیسیون را دارند، در این زمینه چه کاری انجام داده‌اند؟


وی با بیان اینکه «دادستان به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند در جایی که در حق مقامی ظلم شده است، وارد عمل شود»، گفت: چطور مدعی‌العموم در موارد مطبوعاتی وارد عمل می‌شود و در صورت تخلف مطبوعاتی روزنامه یا رسانه متخلف را توقیف می‌کند و می‌گوید در حق مردم اجحاف شده است، اما نمی‌تواند جلوی کسانی که مقابل شخص دوم مملکت قد علم کردند و نظم مراسم رسمی را به هم ریختند، بایستد و از متخلفان بازخواست کند.


تابش با بیان اینکه «متأسفانه برخی از این گروه‌ها این‌گونه وانمود می‌کنند که به سازمان‌ها و تشکیلات فراقانونی متصل‌ هستند»، تصریح کرد: این قضیه باید مشخص شود و همه دستگاه‌هایی که در چنین مواقعی زیر علامت سؤال قرار می‌گیرند، بیایند و موضع صریح و شفاف خود را اعلام کنند تا کسی نتواند از این عنوان‌ها سوءاستفاده کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: محمدرضا تابش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته