دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1394 - 15:03
رئیس قوه قضاییه:

افراد باید قرآن را برای خود یک برنامه بدانند و دیگران را با قرآن آشنا کنند

رئیس قوه قضاییه گفت: افراد باید قرآن را برای خود یک برنامه بدانند و تلاش کنند تا دیگران را با قرآن آشنا کنند.
کد خبر : 22440

به گزارش گروه اجتماعی آنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در همایش «روحانیت و قران در دستگاه قضا» گفت: در رابطه با قرآن باید ببینیم که متکلم قرآن کیست و عمده مشکل ما در رابطه با قرائت و فهم قرآن آن است که از قرآن غفلت می‌کنیم یعنی دائماً از کنار آن عبور می‌کنیم ولی تکانمان نمی‌دهد اما اگر به جای قرآن الماسی در قفسه بود قطعاً به آن حساس می‌شدیم.


وی تصریح کرد: رفع غفلت، کار و زمان می‌برد و در حقیقت همچون شناگری است پس برای رفع غفلت باید چیزی داشته باشیم که غفلت‌ها را بزداید.


آیت الله لاریجانی بیان کرد: برای استفاده از قرآن باید غفلت‌ها کنار روند یعنی بدانیم که کسی که اکنون در تمام لحظات همه جا زنده است و بدون تغییر، حقیقت محض در همه عوالم است متکلم قرآن است.


رئیس قوه قضاییه گفت: چنانچه نامه‌رسانی نامه‌ای برای ما از سمت سلطان بیاورد چقدر برای آن اهمیت قائلیم و دوست داریم آن را باز کنیم و یا چنین نامه‌ای از سمت رسول‌الله برسد، با این وجود به گفته حق و خود خداوند بی‌اعتنا هستیم.


آیت‌الله لاریجانی اضافه کرد: ما به سختی می‌توانیم ناصح بی‌فریب پیدا کنیم یا اگر ناصح بی‌فریبی باشد دست کم گمراه کننده است ولی قرآن تنها ناصح بی‌فریبی است که گمراه کننده نیز نیست و هیچ اشتباهی در آن نیست.


وی عنوان کرد: در زندگی همواره به دنبال بزرگ‌ کردن منزل هستیم و از اهم امور که قران است عقب مانده‌ایم؛ بنابراین باید کاری کنیم که رفیق قرآن شویم و آنگاه قرآن در ما اثر می‌گذارد.


لاریجانی افزود: اگر انسان با خداوند انس گرفت کلام خدا متجلی می‌شود و آن را روی قلب می‌گذارد بنابراین توصیه می‌کنم قرآن را یک برنامه برای خود قرار دهیم و علاوه بر آن هرکس را که توانستیم با آن آشنا کنیم.


رئیس قوه قضاییه افزود: در ابتدا باید خودمان با قرآن مأنوس شویم و به فکر خودمان باشیم اما متأسفانه افراد بزرگ نیز همچون بچه‌ها حواسشان پرت مال و پست می‌شود و در این موارد از کودکان بدتر هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته