دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1396 - 10:18
رئیس هیت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد:

ضرورت تجمع ناشران و فعالان حوزه دفاع مقدس قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت

رئیس هیت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس با انتقاد از عملکرد نهادها و بنیادهای فعال در حوزه کتاب دفاع مقدس خواستار اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و اعزام افراد به نمایشگاه کتاب فرانکفورت شد.
کد خبر : 212537

سردار علی ناظری؛ رئیس هیت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا، با انتقاد از ناهماهنگی و بی‌اطلاعی افرادی که قرار است در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور داشته باشند، گفت: «هر روز از این طرف و آن طرف می‌شنویم که فلانی هم به فرانکفورت می‌رود! انگار افراد می‌خواهند با حضورشان در نمایشگاه، یکدیگر را غافلگیر کنند که بدون اطلاع و هماهنگی قصد حضور در نمایشگاه را کرده‌اند.»


وی ادامه داد: «مجموعه‌های مختلفی در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند مثل بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار و... درست است که احتمالا نظرات مختلفی در این حوزه وجود دارد اما هم‌راه شدن با یکدیگر و هم‌سو کردن برنامه‌ها می‌تواند نتایج بهتری را به همراه داشته باشد. به نظر من حتی تحمل نظرات مختلف هم در این راستا، ثواب است.»


رئیس مجمع ناشران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: «حداقلش این است که ما از حضور نهادها و بنیادهای دیگر مطلع باشیم تا ضعف‌ها و کاستی‌هامان را به کمک هم رفع کنیم. ما در مجمع میزبان همه هستیم؛ بدون اینکه انتظاری از کسی یا بنیادی داشته باشیم.»


وی ضمن بیان اینکه نیاز است پیش از برگزاری نمایشگاه، فعالان حوزه کتاب دفاع مقدس تجمعی با هم داشته باشند، تاکید کرد: «قطعا اطلاع از برنامه‌های مختلف و بعضا موازی، به نفع حوزه دفاع مقدس و نظام جمهوری اسلامی ایران است.»


ناظری درباره برنامه‌های مجمع در نمایشگاه فرانکفورت توضیح داد: «عمده هدف ما پیدا کردن ناشران خارجی علاقه‌مند به ترجمه و انتشار کتاب‌های ایرانی دفاع مقدسی است. کار انتخاب کتاب‌هایی که قرار است در غرفه مجمع به نمایش درآید نیز انجام شده و کتاب‌ها را تحویل مسئولان داده‌ایم.»


وی افزود: «مجمع ناشران دفاع مقدس در غرفه ایران، فضایی به مساحت 6 متر مربع به‌علاوه فضای مورد نیاز برای مذاکره در اختیار خواهد داشت که با توجه به قفسه‌های تعبیه شده، امکان به نمایش گذاشته شدن 150 عنوان کتاب انتخابی را به ما می‌دهد. مدیریت این بخش را نیز امیر بیک‌محمدی به عهده خواهد داشت.»


رئیس این مجمع گفت: «در حال حاضر همکاران در مجمع مشغول شناسایی ناشران حاضر در این نمایشگاه و برقراری ارتباط با آن‌ها برای انتشار کتاب‌های و مبادله حق انتشار‌ند. از طرف دیگر به ناشران هم گفته شده که در صورت انجام مذاکرات اولیه با ناشران خارجی،‌ نمایندگان مجمع در طول نمایشگاه، مذاکرات آنان را با ناشران خارجی پیگیری خواهند کرد.»


وی پمن بیان اینکه کتاب‌ها انتخاب شده، همه به همراه خلاصه فارسی و انگلیسی ارائه می‌شوند،‌ اظهار داشت: «درباره برپایی نشست‌های مرتبط در محل غرفه ایران نیز همچنان مشغول برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم هستیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب