دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور دکتر میرزاده صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران

تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی بین پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی به امضا رسید.
کد خبر : 20989

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، صبح امروز تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی، با هدف استفاده از توانایی های آموزشی، پژوهشی و فناوری و تجهیزاتی طرفین و به منظور برطرف کردن نیازهای متقابل و توسعه کسب و کار دانش بنیان، به امضا رسید.


در این جلسه دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر امیدخواه رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، دکتر واشقانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و جمعی از مسئولان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگاه شیمی حضور داشتند.



تفاهم نامه همکاری می تواند در خدمت تمام گروههای پژوهشی کشور قرار گیرد


دکتر میرزاده در این جلسه با ارائه تاریخچه مختصری از چگونگی تأسیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در سال 64، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که نقش کوچکی در تأسیس این پژوهشگاه فاخر داشتم که خوشبختانه امروز یکی از برجسته ترین و پیشرفته ترین پژوهشگاه های کشور است.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که بدون اعتبارات دولتی و با کمک های مردمی توانسته به این نقطه برسد، گفت: اخیراً یکی از خیرین سیرجانی ملکی به ارزش 12 میلیارد تومان را به دانشگاه آزاد اسلامی اهدا کرده است که قرار شد در این ملک دانشکده معماری تأسیس شود.


دکتر میرزاده با اشاره به سامانه آزمایشگاه های همکار دانشگاه آزاد اسلامی (ساها)، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای 11هزار کارگاه و آزمایشگاه است که بر همین اساس شبکه ای طراحی شده تا به دانشجویان این دانشگاه و دانشگاه‌های دولتی، خدمات آموزشی، آزمایشی و کارگاهی ارائه شود.


وی افزود: از آنجا که دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه ملی است، خدماتش در این زمینه تنها منحصر به دانشجویان خود نیست بلکه تمامی دانشجویان دانشگاه‌های دیگر را در بر می‌گیرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با دعوت از رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران برای همکاری در طرح ساها، گفت: با توجه به اینکه امسال سال همدلی و همزبانی است، اینگونه همکاری ها در حقیقت تحقق این شعار است.


وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران اظهار داشت: خوشبختانه در این تفاهم نامه تمامی بندها گنجانده شده و این موضوع می تواند در خدمت تمام گروههای پژوهشی کشور قرار گیرد.


وی ابراز امیدواری کرد: امضای تفاهم نامه ها و ایجاد روابط همکاری با مراکز علمی و پژوهشی کشور، زمینه ساز تحقیقات بیشتر در دانشگاه آزاد اسلامی شود و کارگروه هایی برای اجرایی شدن این تفاهم نامه ها فعال شوند.



همکاری پژوهشگاه شیمی با دانشگاه آزاد مایه افتخار است


در ادامه این جلسه، دکتر محمدرضا امیدخواه رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران با ابراز خرسندی از امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: امکانات بسیار زیادی اعم از محیط خوب و آرام، توانایی های بالای پژوهشگاه و امکاناتی که بعضاً در سراسر کشور بی نظیر است، در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران وجود دارد که عدم همکاری با دانشگاهها و موسسات آموزشی، از نشانه های بارز تضییع اموال عمومی خواهد بود.


وی افزود: استفاده درست از توانایی های این پژوهشگاه، به عنوان مرکزی که سرویس های پژوهشی و تحقیقاتی به سراسر کشور می دهد، از وظایف اصلی ماست.


دکتر امیدخواه با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک «کلان دانشگاه» در جهان بی نظیر است، تصریح کرد: برای پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران مایه افتخار است که بتواند همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی با این دانشگاه داشته باشد.


وی با بیان اینکه انجام پروژه های مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی بخصوص در ابعاد ملی و منطقه ای برای هر دو طرف مفید خواهد بود، اعلام آمادگی کرد تمام امکانات پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد تا زمینه ساز همکاری های مفید و سازنده باشد.



توسعه فناوری های نوین با همکاری پژوهشگاه شیمی و دانشگاه آزاد اسلامی


دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری با پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، گفت: این پژوهشگاه دارای ظرفیت های بالایی است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز ظرفیت‌های بی نظیری در تحصیلات تکمیلی دارد به همین دلیل همکاری پیوسته ای می تواند بین این دو شکل بگیرد.


وی با بیان اینکه تفاهم نامه مذکور بسیار جامع است، گفت: پذیرش دانشجوی مشترک، همکاری پژوهشگاه در راهنمایی پایان‌نامه‌ها و توسعه فناوری‌های نوین با همکاری پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی، تنها گوشه ای از مفاد این تفاهم نامه است.


دکتر واشقانی فراهانی در پایان ابراز امیدواری کرد دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی بتوانند در آینده نزدیک از امکانات جامع و کامل پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران استفاده کنند.


شایان ذکر است برخی مفاد تفاهم نامه عبارت است از: برگزاری دوره های مشترک دکتری تخصصی برای تربیت نیروی انسانی متخصص طبق مقررات آموزشی و پژوهشی مربوط، همکاری مشترک دانشگاه و پژوهشگاه در انجام طرح های کلان واگذار شده به طرفین، ارائه خدمات آزمایشگاهی پژوهشگاه به دانشجویان دانشگاه و بالعکس با تعرفه یکسان از طریق سامانه ساها،ارائه دوره های آموزشی الکترونیکی (مجازی) و همکاری در زمینه فعالیت های بین المللی، راه اندازی شرکت های دانش بنیان مشترک در زمینه های مرتبط با شیمی و مهندسی شیمی، همکاری در تجاری سازب دست آوردهای پژوهشی و فناوری از طریق سامانه آزاد اکسپو و ...



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته