دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1394 - 20:30
سید حسن خمینی در جمع مردم گرگان:

اگر می‌خواهیم فساد از میان برود، به آغوش مردم بازگردیم

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی که عصر امروز وارد شهر گرگان شد، پس از حضور در گلزار شهدای این شهر و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، در مصلای گرگان حضور یافت و در جمع مردم و مسئولان این شهر سخنرانی کرد.
کد خبر : 20557

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، یادگار امام(ره) در لحظه ورود به گلزار شهدا و همچنین در بدو ورود به مصلای گرگان، با شعارهای «صل علی محمد، یاور رهبر آمد»، «صل علی محمد، بوی خمینی آمد»، «دسته‌گل محمدی، به شهر ما خوش آمدی»، «ستاره بیت امام، بر تو درود، بر تو سلام» و «پیرو خط قرآن، خوش آمدی به گرگان» مورد استقبال مردم قرار گرفت.


در ابتدای مراسم سخنرانی سید حسن خمینی، گروه سرود نغمه صبا، ابتدا سرودی در وصف امام خمینی خواند و پس از آن نیز، سرودی را با مطلع سلام و درود بر بیت امام(ره) خواند که در آن از سید حسن خمینی با تعابیری همچون «ای سلاله نبی، ای نشانه خدا و ای جوانه هدا» یاد می‌کرد. ترجیع‌بند این سرود «میوه دل امام، سید حسن سلام» بود.








امام در طول دوران مبارزه، هرگز به حرکت‌های گروه‌گرایانه ولو با نیت خیرخواهانه و خوب، اتکا نکردند. در هیچ دوره‌ای امام به جریانات مبارزه چریکی اتکا نکردند. حتی ترورهای قبل از انقلاب که علیه مفسدین انجام می‌گرفت را هم مورد تأیید قرار ندادند

سید حسن خمینی: امام دست خدا را با مردم می‌دید و این درس امام برای ماست


سید حسن خمینی در سخنان خود، ضمن اشاره به سرودخوانی این گروه سرود گفت: قبلا هم از این گروه سرودی که بنده را نواختند، خواسته بودم که فقط برای امام سرود بخوانند چرا که بنده کوچکتر از این هستم که مدح مرا بگویید.


یادگار امام، ضمن قدردانی از استقبال مردمی در مصلا، گلزار شهدا و در مسیر، گفت: خدا را بر این نعمت که به امام ارزانی داشته شاکر هستم؛ چرا که بی‌تردید ابراز لطف و بزرگواری شما، بیش و پیش از همه، ابراز محبت به امام عظیم‌الشأن است و این کوچکترین برادر شما، از این جهت خدا را شاکر است.


وی همچنین با تشکر از آیت‌الله نورمفیدی، امام جمعه گرگان گفت: امام جمعه ارزشمند شما یکی از نعمت‌های خداوند به استان شماست که با نگاه ژرف‌اندیش و تدبیر خود، آرامشی را در میان برادران شیعه و سنی و جریان‌های مختلف سیاسی استان در مواعد مختلف ایجاد کرده است.


سید حسن خمینی در ادامه، با بیان اینکه «یکی از نقاط مهم زندگی و اندیشه سیاسی امام، توجه ویژه به نقش و جایگاه مردم است»، گفت: امام با اتکال به خدا و قدرت لایزال الهی و همچنین با اتکا به قدرت کم‌نظیر مردمِ یکدل و یکصدای ایران، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و آن را پیش برد و دوره دفاع مقدس را سرافرازانه طی کرد و برای همیشه به ما یاد داد که این دو امر اگر در حاکمیت جمهوری اسلامی توأمان باقی بماند، نظام جمهوری اسلامی هیچ لطمه‌ای نخواهد دید؛ توجه و باور و اتکال به خدا و اتکا و توجه به قدرت بی‌نظیر و باشکوه مردم.


یادگار امام(ره) تأکید کرد: هرگاه مردم در هر صحنه‌ای آمدند، جامعه اسلامی پیش رفت و دشمنان خارجی و داخلی آن مأیوس شدند و نقش خود را از دست دادند.


وی تصریح کرد: امام در طول دوران مبارزه، هرگز به حرکت‌های گروه‌گرایانه ولو با نیت خیرخواهانه و خوب، اتکا نکردند. در هیچ دوره‌ای امام به جریانات مبارزه چریکی اتکا نکردند. حتی ترورهای قبل از انقلاب که علیه مفسدین انجام می‌گرفت را هم مورد تأیید قرار ندادند.


سید حسن خمینی اضافه کرد: امام همواره می‌گفتند سربازان من در گهواره‌هایی هستند که وقتی بزرگ و ارشاد شدند، آن وقت این طوفان عواطف ملت، نتایجی به بار خواهد آورد که بنشینید و ببینید.


یادگار امام با بیان اینکه «امام سال 42، با اتکا به مردم، قیام را شروع کرد»، گفت: دوره روشنگری، تا روزهای شهادت فرزند امام سید مصطفی خمینی پیش رفت. یاران و سربازان و شاگردان امام در اقصا نقاط کشور مردم را ارشاد کردند و دل‌های مردم را متوجه یک رهبر دور از وطن کردند.


وی خاطرنشان کرد: قطعا دل‌های مردم دست خداست و خداوند دل‌های مردم را متوجه نقطه‌ای کرد که با اشاره‌ای، طوفان حوادثی را در جامعه ایجاد کرد و آن، انقلاب اسلامی 57 بود.


سید حسن خمینی با بیان اینکه «انقلاب اسلامی، چون مردم بودند در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیروز شد»، افزود: انقلاب‌های معادل انقلاب ما در دنیا، بعضا ده‌ها سال طول کشیده است تا به پیروزی برسند اما حرکت غیرخشن و آرام مردم ایران که در مقابل اسلحه، گل هدیه می‌دادند به سرعت به پیروزی رسید. در آن زمان، پیوستگی جامعه ما به گونه‌ای شد که جوان و پیر، دانشجو و روحانی و کاسب و فرهیخته همه یکصدا، یک رهبر را باور کرده بودند و تحت یک پرچم حرکت می‌کردند.








اگر مردم به هم دل ندهند و اگر مسئولان همدل نباشند، زمینه فساد بروز خواهد کرد. اگر می‌خواهیم فساد از میان برود، به آغوش مردم بازگردیم و کارها را به خود مردم واگذار کنیم. مردم می‌توانند هر نوع فسادی را کنار بزنند

هر کس با هر هدفی وحدت ملت را می‌شکند، نفرت و کینه ایجاد می‌کند


وی با تأکید بر این مطلب که «لحظه‌ای که مردم آمدند، در کمتر از چند ماه انقلاب اسلامی توفیق یافت و نظام اسلامی مستقر شد»، تصریح کرد: اتکال امام به خدا و مردم به معنای هم‌ردیف قراردادن این دو با هم نیست که عده‌ای بخواهند از آن شرک درآورند و دستاویز کنند؛ بلکه امام دست خدا را با مردم می‌دید و در باور او، این مردم هستند که اگر با هم یکصدا شوند می‌توانند اراده خود را به هر کسی دیکته کنند؛ این درس امام برای ماست.


سید حسن خمینی افزود: امام تا همیشه یک وصیت به ما داشت که رمز پیروزی انقلاب، رمز دوام آن نیز هست و علت موجده، علت مبقیه نیز خواهد بود و آن اتکا به خدا و وحدت کلمه است. جامعه در یک نقطه‌ای باید با هم باشند. فریاد بلند امام در وحدت شیعه و سنی به عنوان دو قشر بزرگ از جامعه اسلامی هنوز در گوش‌هایمان هست.


یادگار امام در ادامه سخنان خود به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: چند روز پیش رهبر انقلاب درباره وحدت اشارات بجایی داشتند. کسانی که وحدت را هدف گرفته‌اند، هر که می‌خواهند باشند، سخنشان بی‌منطق و نفرت‌آفرین است. هر کس وحدت دانشجو و روحانی و وحدت اقشار ملت را با هر هدفی بشکند، نفرت و کینه ایجاد می‌کند.


وی افزود: اینکه همواره روی این تأکید می‌کنیم که کینه را از دل‌ها بزداییم برای این است که اگر یک ملت دل‌های به هم مهربانی نداشته باشند، فساد در جامعه رخ می‌دهد.


سید حسن خمینی با اشاره به شعری از حمید مصدق با این مضمون که «من اگر ما نشوم، تنهایم/ تو اگر ما نشوی خویشتنی/ چه کسی می‌خواهد من و تو ما نشویم/ خانه‌اش ویران باد»، گفت: این رمز پیروزی انقلاب و رمز بقای جمهوری اسلامی است.


یادگار امام(ره) تصریح کرد: اگر مردم باشند، فساد در جامعه رخ نخواهد داد. اگر مردم حذف شوند، سرآغاز فساد در همه ارکان است؛ فساد سیاسی، فساد اقتصادی و فساد فرهنگی. اگر مردم به هم دل ندهند و اگر مسئولان همدل نباشند، زمینه فساد بروز خواهد کرد. اگر می‌خواهیم فساد از میان برود، به آغوش مردم بازگردیم و کارها را به خود مردم واگذار کنیم. مردم می‌توانند هر نوع فسادی را کنار بزنند.


وی با اشاره به اینکه «در همین مراسم می‌بینید که مردم از شیعه و سنی در مراسمی کنار هم نشسته‌اند که به یاد امام تشکیل شده است»، گفت: مردم شرط لازم برای مبارزه با فساد هستند. بسیار می‌گوییم که جامعه در فساد فرهنگی غوطه‌ور است. راه علاج این است که خود مردم، دل‌ها را به هم گره بزنند. بهترین راه کنترل، کنترل غیررسمی است؛ کنترلی که از راه نهادهای رسمی نباشد.


سید حسن خمینی تأکید کرد: فساد اقتصادی هم با حضور و نظارت مردم و ارگان‌های مردمی از بین می‌رود.


مطالبه صنعتی شدن استان گلستان باید تحقق یابد


یادگار امام در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بیکاری در استان گلستان اشاره کرد و گفت: بی‌شک همه انتظار دارند که مشکلات استان به سرعت برطرف شود. بنده همین جا از جناب آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت که در جمع ما حضور دارند وعده می‌گیرم و از استاندار هم می‌خواهم که پیگیر باشند. هر جا لازم شد بنده هم حاضرم کمک کنم. باید دست به دست هم بدهیم تا بحث بیکاری در استان حل شود و مطالبه صنعتی شدن استان نیز تحقق یابد.


دل ما برای اقصانقاط منطقه می‌تپد


سید حسن خمینی، در پایان سخنان خود به موضوع حوادث منطقه و جهان اسلام اشاره کرد و گفت: بحث پایانی من، جنایتی است که این روزها در منطقه ما شکل گرفته است. نمی‌توان صحبت کرد و از این مصیبت که دامن امت اسلامی را گرفته، سخن نگفت؛ در یمن، سوریه، عراق، پیدایش گروهی که هیچ رنگ و بویی از پیامبر ندارد ولی نام اسلام را جعل کرده و خود را یک جریان اسلامی خوانده است تا به نام پیامبر آبروریزی کند. ما باید نسبت به این حوادث حساس باشیم و متوجه باشیم که برادران ما در منطقه چه سختی‌هایی را متحمل می‌شوند و از خدا بخواهیم که این مصیبت را برطرف کند. البته کشور ما کشور امنی است که امیدواریم این امنیت به لطف امام زمان(عج) و در سایه تدبیری که حاکم است، با قدرت تداوم داشته باشد ولی دل ما برای اقصانقاط منطقه می‌تپد.


نورمفیدی: حرکت امام خمینی مانند قیام امام حسین(ع) برای نجات اسلام بود


در این مراسم که در مصلای گرگان برگزار شد، علاوه بر آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه شهر گرگان و حسن صادق‌لو استاندار گلستان، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشتند.


آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوردی، حجت‌الاسلام سیدیاسر خمینی، حجت‌الاسلام سید محمدصادق صالحی‌منش استاندار قم، حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس و حجت‌الاسلام رحمانی‌خلیلی از اعضای مجمع روحانیون مبارز، سید حسن خمینی را در سفر به گرگان همراهی می‌کردند.


پیش از سخنان سید حسن خمینی، استاندار گلستان سخنرانی کرد.


این مراسم به مناسبت بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ه) برگزار شد که ائمه جمعه استان گلستان و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی نیز در آن حضور داشتند.


پیش از سخنان سید حسن خمینی، شعری از افشین علاء، شاعر سرشناس کشور خطاب به مردم استان گلستان خوانده شد با این ابیات:


خوشا شما و خوشا شادی بهار شما/ خوشا به باغ و گلستان و جویبار شما/ از آن سبب همگی اهل ذوق و فرهنگید/ که می‌رسد به بزرگان دین تبار شما/ هنوز جوهر حکم امام را دارد/ امام جمعه نستوه و استوار شما ...


همچنین آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، قبل از سخنرانی یادگار امام(ره)، در جمع مردم حاضر شد و در سخنانی، ضمن خیرمقدم به سید حسن خمینی، او را عالمی هوشمند خواند که چراغ بیت امام را روشن نگه داشته است و دعا کرد که سید حسن خمینی، این چراغ را تا ظهور حضرت حجت(عج) روشن نگه دارد.


وی با اشاره به جلسات درس سید حسن خمینی در حوزه علمیه قم گفت: ایشان جلسات درس بسیار ارزشمندی در حوزه علمیه قم دارند و محضر درس‌شان مملو از فضلا و طلاب شایسته است.


آیت‌الله نورمفیدی همچنین سید یاسر خمینی را دیگر ستاره بیت امام خمینی(ه) خواند و خطاب به آنان گفت: این دو نور دیده امام، امروز استان ما را نورانی کردند و دل‌ها را نشاطی معنوی و الهی بخشیدند و همه را به یاد امام و چهره نورانی امام انداختند.


آیت‌الله نورمفیدی همچنین در سخنان خود با اشاره به حرکت امام خمینی(ره) از سال 42، این حرکت را با دغدغه‌ها و اهداف حسینی خواند و گفت: همانطور که امام حسین(ع) برای نجات اسلام قیام کرد، امام خمینی هم برای نجات اسلام قیام کرد.


وی با تأکید بر اینکه امام خمینی از همان ابتدای نهضت، نگاهی جهانی داشت، گفت: امام برای بیداری همه جهان اسلام قیام کرد و از همان ابتدای نهضت، به مسئله فلسطین توجه جدی و عمیق داشت.


نورمفیدی با بیان اینکه، امام خمینی حق بزرگی بر همه امت اسلامی دارد، گفت: همانطور که امام حسین با همه هستی و خانواده خویش به صحنه مبارزه و قیام آمد، امام خمینی هم رنج زندان، حصر و تبعید را به جان خرید و مرگ شهادت‌گونه فرزند خود را نیز لطف خفیه الهیه خواند.


وی اظهار امیدواری کرد که امت اسلامی برای همیشه پاسدار و نگهبان این بنده صالح خدا باشد.


نورمفیدی در پایان سخنان خود با خطاب قراردادن محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت که در مراسم حضور داشت، خواستار حل معضل بیکاری استان و پیگیری مطالبه صنعتی شدن استان گلستان شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته