دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در برنامه تلویزیونی «مجله دانشگاه» مطرح شد

ولایتی: فارغ‌التحصیل دانشگاه باید چراغ راهنمای مردم باشد/ نوریان: بسترهای آموزش و پژوهشی را به صورت هدفمند فراهم می‎کنیم

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان و اساتید باید چراغ راهنمای مردم خود باشند.
کد خبر : 194248

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه «مجله دانشگاه» که شب گذشته از شبکه یک سیما پخش شد، گفت:‌ «دانشجو باید چراغ راهنمای جامعه باشد، یعنی یک فارغ‎التحصیل دانشگاه باید چراغ راهنمای مردم خودش باشد. بنابراین جذب نخبگان و نخبه‌پروری بخشی از برنامه‌ریزی بودجه پژوهشی است.»


او به نقش اساتید دانشگاه اشاره کرد و افزود: «همچنین اساتیدی که علاقه‌مند به پژوهش هستند نیز باید در این مساله تاثیرگذار باشند.»


دکتر علی محمد نوریان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه این برنامه گفت: «ما از اول در این حرکت دست یاری و همکاری را به سمت این بزرگواران (نخبگان، اساتید و دانشجویان) دراز کرده‎ایم چراکه این افراد سرمایه‎های اصلی دانشگاه آزاد به حساب می‎آیند.»


نوریان افزود: «بسترهایی را در آموزش و پژوهش به صورت هدفمند و کارآمد فراهم می‎کنیم تا خلاقیت‎ها و نوآوری پژوهشگران افزایش یابد و فضایی برای آن‌ها به وجود بیاید تا با عشق و علاقه به کارهای آموزشی و پژوهشی بپردازند.»


در ادامه این برنامه دکتر بهروز دانشیان، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «یکی از مزایای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شهرها این است که خانواده‎ها با آرامش کامل می‎توانند فرزندانشان را برای ادامه تحصیل به این واحدها بفرستند. بنابراین نیازی نیست تا فرزندان ایران برای ادامه تحصیل از خانواده‏‌هایشان دور شوند و راهی شهرهای دیگر به ویژه شهرهای بزرگ شوند.»


او ادامه داد: «وجود واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور مانع از هزینه‎های گزاف و ناهمگونی‎های فرهنگی می‌شود. به هر ترتیب با بومی‌گزینی، نگرانی‎ خانواده‎ها و کیفیت زندگی دانشجو حل شدنی است.»


در ادامه این برنامه بیان شد که سند علمی کشور همه نهادهای دانشگاهی را مکلف کرده است تا از نخبگان و استعدادهای برتر حمایت‌‎های ویژه‌ داشته باشد. در مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی نیز هم این مهم شکل گرفت و بعد از شناسایی مورد حمایت‌های مادی و معنوی قرار می‎گیرند. پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی زمینه‎ای برای تجمیع مغزها متشکل از پژوهشگران دانشگاه، سایر دانشگاه‎ها و مراکز پژوهشی داخل و خارج از کشور است که برای نوآوری، نخبه‌پروی، تجاری‌سازی تحقیقات و تبدیل علم به ثروت به عنوان شبکه نخبگان دانشگاه همکاری می‎کنند.


این پژوهشگاه از 172 پژوهشگر ممتاز با درجه علمی دانشیار به بالا و نزدیک به 20 آزمایشگاه برتر تشکیل شده است. مجموعه علمی مانند دانشگاه آزاد که در سراسر کشور فرصت خدمت به همه خانواده‎ها را پیدا کرده مجموعه ویژه‎ای از حمایت‌‏ها را همراه خود دارد. اکنون 16 هزار دانشجو تحت پوشش بهزیستی در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‎کنند. از لحاظ مالی، حداقل 20 درصد تخفیف‌های شهریه برای آن‎ها در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته