دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دیدار روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی با دکتر میرزاده مطرح شد؛

دانشگاه آزاد اسلامی از مهاجرت جوانان و خروج ارز از کشور جلوگیری کرد/ ضرورت توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی

روسای کمیسیون های مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه این دانشگاه بار سنگینی را در زمینه آموزش عالی از دوش دولت برداشته است، بر ضرورت توسعه تحصیلات تکمیلی و نیازسنجی دانشگاه به سمت رشته های تخصصی و صنعت تاکید کردند.
کد خبر : 18910

به گزارش خبرگزاری آنا، نشست روسای کمیسیون های مجلس شورای اسلامی و شورای راهبردی معاونت امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، دکتر حسینعلی‌شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان، دکتر محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90، دکتر عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراهای مجلس، دکتر ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسون اقتصادی مجلس و جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.


میرزاده در این جلسه گزارشی از وضعیت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کرد و گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که امسال را سال همدلی و همزبانی نامیدند، هدف از برگزاری این جلسه هم‌اندیشی برای بهبود بخشیدن به سامانه‌های کاری و مشورت با صاحب نظران است.


وی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی و یک ظرفیت عظیم است، گفت: این دانشگاه از بعد تاثیر عمیقی که در توسعه اقتصادی، اجتماعی و علمی ایران داشته است، یک مجموعه کم‌نظیر در دنیا و بی‌نظیر در ایران است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در حال حاضر کشور ما دارای 10 میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی است که نزدیک به 5 میلیون آن متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی بوده و بر این اساس می توان دانشگاه آزاد اسلامی را مصداق واقعی اصل 44 قانون اساسی دانست.


در ادامه این جلسه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات خود در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند.


توسعه کیفیت باید مبنای کار دانشگاه‌ها قرار گیرد


بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: کیفیت باید مبنای کار دانشگاه ها قرار گیرد و اگر دانشگاه ها به اندازه کافی توسعه کیفی داشته باشند، می توانند بر اشتغال‌زایی تاثیر مثبت بگذارند.


نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقاضای زیادی در جامعه برای توسعه تحصیلات تکمیلی وجود دارد، گفت: سیستم آموزشی باید پاسخگوی این نیاز جامعه باشد چرا که در غیر این صورت جوانان برای ادامه تحصیلات از کشور خارج می شوند که این امر تبعات منفی در پی دارد.



پویایی دانشگاه وابسته به توسعه تحصیلات تکمیلی است


همچنین دکتر محمد حسن دوگانی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با تبریک سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دورانی که کنکور سدی برای جوانان جامعه بود، تاسیس این دانشگاه فرصت بسیار خوبی برای ادامه تحصیل جوانان فراهم کرد.


دوگانی، قوت، انرژی، پویایی و زنده بودن دانشگاه را وابسته به توسعه تحصیلات تکمیلی دانست و گفت: اگر تحصیلات تکمیلی در دانشگاه توسعه نیابد، استادان هم نمی توانند رشد کنند.


حاکم کردن دموکراسی و شوراهای راهبردی در دانشگاه آزاد اسلامی


عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، نیز با تبریک سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، از حجت‌الاسلام علی عسگری، معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی که ارتباط خوب و موثری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارد، تشکر و قدردانی کرد.


نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با مثبت خواندن طرح تجمیع در دانشگاه آزاد اسلامی، حاکم کردن دموکراسی و شوراهای راهبردی در دانشگاه را از اقدامات بسیار مثبت دانشگاه آزاد اسلامی دانست.


وی خاطرنشان کرد: با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، از مهاجرت بسیاری از جوانان و به تبع آن خروج ارز از کشور جلوگیری شد.


رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی توانسته بدون اتکا به بودجه و کمک دولت روی پای خود بایستد، گفت: ما باید به دانشگاه آزاد اسلامی کمک کنیم، نه اینکه مشکلی برای دانشگاه بوجود آوریم.


دانشگاه آزاد اسلامی بار سنگینی را از دوش دولت برداشته است


خجسته، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بار سنگینی را در زمینه آموزش عالی از دوش دولت برداشته است، گفت: این دانشگاه با بومی‌گزینی و توسعه در تمام استان‌ها، توانست آرامش و آسایش را به خانواده‌ها بازگرداند.


نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از سرمایه های نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید به سمت کارآفرینی حرکت کند.


دانشگاه آزاد اسلامی باعث رونق شهرهای محروم و دورافتاده در کشور شد


فتحی‌پور، رئیس کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نیز با اشاره به ثمرات تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید از دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی شود چرا که تاسیس این دانشگاه باعث رونق شهرهای محروم و دورافتاده کشور شد.


نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه متولی کار نیست بلکه متولی علم‌محوری است، اظهار کرد: تحصیلات تکمیلی باید در دانشگاه ها توسعه پیدا کند چرا که در غیر این صورت راه فرار مغزها که سرمایه‌های مملکت هستند، باز می شود.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید برای تخصص‌ها نیازسنجی کند و به سمت رشته های تخصصی و صنعت پیش رود.


دانشگاه آزاد اسلامی از افتخارات نظام است


همچنین دکتر رسول خزری نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از افتخارات نظام است، گفت باید در دانشگاه‌ها به توسعه آموزش عالی بیشتر بها داده شود.


وی تاکید کرد: مسیر ایجاد شغل و رفع بحران بیکاری از آموزش عالی کشور می گذرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب