دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1396 - 10:22
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

لزوم اصلاح ارزشیابی توصیفی/ شرکت در آزمون تیزهوشان دانش‌آموزان را دچار بحران می‌کند

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه شرکت در آزمون تیزهوشان برای دانش آموزان مضر است، افزود: دانش آموزانی که در این نوع آزمون‌ها قبول می‌شوند بعضا در دوارن آتی زندگی خود دچار بحران می‌شوند.
کد خبر : 182612

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده در همایش تجلیل از منتخبان طرح و برنامه‌های دوره آموزش ابتدایی خراسان رضوی در مشهد، گفت: ما به دنبال تربیت رحمانی مبتنی بر قرآن هستیم، هدفمان آموزش ظاهر قرآن نیست باید به آموزش اصیل قرآن و تربیت رحمانی پرداخته شود.


معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: اولین رویکرد که خیلی به آن تاکید می‌کنم تربیت قرآنی رحمانی است که اخلاق مداری اولین الزام این نوع تربیت است.


وی با بیان اینکه مخالف ورود مدارس تیزهوشان به متوسطه اول هستیم، اظهار کرد: رویکرد دیگر ما در آموزش ابتدایی پرهیز از نخبه پروری است معتقدیم بچه‌ها در کنار هم یاد می‌گیرند.


حکیم‌زاده با تاکید بر اینکه شرکت در آزمون تیزهوشان برای دانش آموزان مضر است، افزود: دانش آموزانی که در این نوع آزمون‌ها قبول می‌شوند بعضا در دوارن آتی زندگی خود دچار بحران می‌شوند.


معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش احترام و اعتماد مطلق برای معلمان به خصوص معلمان آموزش ابتدایی را رویکرد دیگر این حوزه دانست و عنوان کرد: تصمیم گرفتیم اجازه ندهیم از حوزه فعالیت شما توسط دیگران سوء استفاده شود. هر برنامه‌ای که برای ما بودجه تصویب نکنند هرچه قدر هم عالی باشد کنارش می‌گذاریم.


وی با اشاره به اینکه ارزشیابی توصیفی ایده مترقی است، اظهار کرد: این ایده الزامات خاص خود را دارد و باید امکانات آن فراهم شود. ارزشیابی توصیفی در کلاس چهل نفره درست انجام نمی‌شود و این روش باید اصلاح شود.


حکیم‌زاده از اجرای طرح کارآمد در دوره ابتدایی خبر داد و گفت: در این طرح مدیران با هم‌فکری معلمان نیازهای خود را تشخیص می‌دهند و واگذاری برنامه ریزی به داخل مدارس و تمرکز زدایی از ویژگی‌های این طرح در دوره ابتدایی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب