دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1396 - 13:34

ترامپ بررسی می‌کند: نقشه اسرائیل برای ساخت جزیره مصنوعی در سواحل غزه

وزیر اطلاعات و حمل و نقل اسرائیل قصد دارد در سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به سرزمین‌های اشغالی پیشنهاد ساخت جزیره مصنوعی را در سواحل نوار غزه مطرح کند.
کد خبر : 179097

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روزنامه القدس‌ العربی، شبکه دو تلویزیون اسرائیل روز گذشته (جمعه) گزارش کرد ایجاد جزیره مصنوعی پیشنهادی است که دونالد ترامپ تمایل به شنیدن آن دارد، زیرا او می‌خواهد عملیات صلح میان اسرائیل و فلسطینیان ازسر گرفته شود و در این راستا تمایل دارد پیشنهادات دو طرف را درباره فرایند صلح دریافت کند.


قرار است پیشنهاد ساخت جزیره مصنوعی از سوی یسرائیل کاتز، وزیر اطلاعات و حمل و نقل اسرائیل ارائه شود.


شبکه دو تلویزیون اسرائیل افزود: «ساخت جزیره مصنوعی در سواحل نوار غزه سهم به‌سزایی در از سرگیری مذاکرات صلح میان دو طرف خواهد داشت.»


یک هیات آمریکایی شب گذشته (جمعه) وارد تل‌آویو شد تا به رایزنی با مقام‌های اسرائیلی درباره سفر ویژه ترامپ به آنجا بپردازد. در این زمینه منابع اسرائیلی گفتند تل‌آویو قصد ندارد زیر بار پیشنهادات یا نکات دیکته شده از سوی دولت آمریکا برود.


طبق این گزارش، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل همچون برخی نهادهای امنیتی این رژیم از پیشنهاد ایجاد جزیره مصنوعی در سواحل نوار غزه استقبال کرده است. در این طرح قرار است با فرض نظارت‌های امنیتی از سوی اسرائیل و طرف‌های بین‌المللی در سواحل غزه فرودگاه و بندر ساخته شود.


به گزارش آنا، نقشه ساخت جزیره مصنوعی در سواحل غزه سال‌ها است که از سوی این وزیر اسرائیلی دنبال می‌شود و تاکنون به نتیجه نرسیده است. یئیر وینرب، خبرنگار دیپلماسی شبکه یک اسرائیل پیشتر گزارش کرده بود یسرائیل کاتز با هدف بررسی پروژه ساخت یک جزیره مصنوعی در سواحل غزه با چند مسئول از کشورهای عربی دیدار و گفت‌وگو کرد. موضوع این رایزنی‌ها درباره تامین مالی پروژه از سوی کشورهای اروپایی بود.


کاتز برای نخستین‌بار در سال 2014 از روسیه و آمریکا خواسته بود تا از طرح اولیه پروژه حمایت کنند.


دونالد ترامپ قرار است در نخستین سفر خارحی خود به‌عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا به عربستان، سرزمین‌های اشغالی و ایتالیا سفر کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب