دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1394 - 10:51
در واحد رودهن

یک پ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژوهشگر فرهنگی:‌ میزان فشار روانی طلاق از مرگ بیشتر است

استاد قرآن و پژوهشگر فرهنگی با بیان اینکه یک ازدواج ساده وقتی به طلاق می‌رسد حدود ۶۰ میلیون تومان ضرر پولی دارد، گفت: به لحاظ علمی میزان فشار روانی ناشی از طلاق از مرگ بیشتر است.
کد خبر : 17803

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسین اقبالی‌نسب در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی رودهن اظهار کرد: علت اصلی طلاق یک ازدواج غلط است. یک‌شانزدهم از کیفیت زندگی ما را ازدواج تشکیل می‌دهد و یک‌شانزدهم دیگر را رشته تحصیلی و یکی موقعیت اجتماعی و فرق کیفیت ازدواج و تاثیر ازدواج این است که اگر این یک‌شانزدهم مرتکب اشتباه و غلط شویم، بسیار استرس بالایی دارد و آیتم‌های دیگر را زیر سوال می‌برد. استرس وقتی به آنتروپی اضافه شود کمک می‌کند که شما را متلاشی کند.


اقبالی نسب ادامه داد: آموزش بهترین پیشگیری و آسان‌ترین و ارزان‌ترین درمان است که هر چه قدر فعالیت کنیم باز هم کم به نظر می‌آید.


استاد قرآن و پ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژوهشگر فرهنگی به نقل از امام علی(ع) گفت: هیچ کس هیچ چیزی را در وجود خودش پنهان نمی‌کند مگر اینکه در لغزش‌های کلام یا در صورت و ظاهر آن آدم خودش را نشان می‌دهد.


اقبالی نسب بیان کرد: ازدواج حساب شده استرسمان را کم می‌کند. چرا می‌گوییم هوشمندانه؟ سبک زندگی هوشمندانه از دلش ازدواج هوشمندانه در می‌آید. هوش یعنی تنوع در سازگاری. آدم باهوش قدرت و تنوع در سازگاری دارد. سازگاری یعنی پذیرفتن و کنار آمدن با شرایط به نفع تغییر شرایط.


وی گفت: پنج هوش در مغز انسان‌ها وجود دارد که اگر بر اساس آنها عمل شود، وضعیت انسان‌ها را تغییر می‌دهد. دانشمندی به نام اریک در نظریه تحلیل رفتار متقابل می‌گوید تا وقتی که رابطه موازی باشد هیچ مشکلی در زندگی پیش نمی‌آید و چیزی که زندگی انسان‌ها را نجات می‌دهد هوش اخلاقی و هوش معنوی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته