لزوم بومی سازی کتابهای درسی/ آموزشها باید تلفیقی و کاربردی باشد
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، فخرالدین دانش آشتیانی در نشست صمیمی با کارکنان سازمان نهضت سوادآموزی که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: فاصله بین آموزش و بازار کار باعث شده تا فارغ التحصیلان سطوح مختلف، فاقد مهارتهای لازم جهت ورود به بازار کار باشند.
وی خاطرنشان کرد: پرداختن به آموزش موجب شکوفا نشدن استعدادهای دانش آموزان میشود و ذهن آنها را به سمت محفوظات سوق میدهد.
وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: آموزش در مدارس باید دارای 2 ویژگی تلفیقی و کاربردی باشد تا موضوعات درسی برای دانش آموزان ملموس و قابل فهم باشد در این صورت است که دانش آموزان با علاقه به فراگیری مهارتها میپردازند.
وی با اشاره به حجم زیاد کتابهای درسی گفت: مولفان باید موضوعاتی را در کتابها مطرح کنند که کاربردی باشد، زیرا محفوظات، دانش آموزان را به تفکر و فراگیری مهارتها وادار نمیکند.
آشتیانی بر ضرورت تمرکز زدایی در تدوین کتب درسی تاکید و عنوان کرد: محتوای کتابهای درسی هر استان باید متناسب با ویژگیهای جغرافیایی، فرهنگی، نیازهای بومی و بازار کار آن استان تهیه شود تا فارغ التحصیلان بلافاصله جذب بازار کار استان خود شوند.
وزیر آموزش و پرورش نقش مردم را در پیشبرد اهداف نهضت سوادآموزی کلیدی دانست و تصریح کرد: با همکاری مردم، میتوان مبادی بیسوادی را مسدود کرد، امیدوارم با آموزش مهارتها در همه سطوح، نظام تعلیم و تربیت، به نیاز بازار کار پاسخ مناسب داده شود.
انتهای پیام/