دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1394 - 14:16

صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند

مشاور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با معرفی این صندوق و با توجه به ویژگی‌های حمایتی آن، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند.
کد خبر : 16113

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدحسین صادقی در نشستی که با حضور اعضای هیئت علمی، مدیران و اعضای شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته، دانشگاه شهید باهنر، پارک علم و فناوری، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان برگزار شد، اظهار کرد: تسهیلات میان مدت برای تولید صنعتی (تولید محدود/ پایلوت) با نرخ ترجیحی تا سقف ۸ درصد پایین‌تر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار هر سال، از جمله موارد حمایتی این صندوق است.


وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ثبت اختراع، کسب فناوری (دریافت حق امتیاز) و نمونه سازی صنعتی تسهیلات قرض‌الحسنه ۴ درصد از مواردی است که صندوق تعهد کرده است.


مشاور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور با توجه به تسهیلات بلند مدت حداکثر ۷ ساله و با نرخ ترجیحی تا سقف ۸ درصد پایین‌تر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در هر سال گفت: این تسهیلات برای تامین قسمتی از هزینه‌های تهیه مکان، خرید و نصب ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان در نظر گرفته شده است.


صادقی اظهار کرد: برای تأمین سرمایه در گردش شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان، صندوق مجاز است اقدام به ارائه تسهیلات کوتاه مدت (حداکثر یک ساله) با نرخ ترجیحی تا سقف حداکثر ۷ درصد پایین‌تر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار کند.


مشاور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور افزود: خرید نقدی محصول آماده فروش از سوی صندوق و فروش به مصرف کننده از طریق اقساط به نحوی که اقساط را مصرف کننده نهایی به صندوق پرداخت کند از موارد حمایتی این صندوق است.


وی ادامه داد: صندوق می‌تواند بخشی از سود تسهیلات انجام فعالیت‌های تحقیق، توسعه و تجاری سازی از نظام بانکی را، در قالب قرارداد با بانک عامل اعطا کند و صدور ضمانت نامه بانکی برای ارائه به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با شرایط منعطف به نسبت بانک‌ها را همچنین صندوق حمایت می‌کند.


سرپرست دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان نیز با گزارشی از وضعیت فعلی شرکت‌های دانش بنیان گفت: کمیته فناوری در استان تشکیل شده است.


محمد میرزایی افزود: شرکت‌های متقاضی باید در این کمیته ارزیابی و برای اخذ تسهیلات معرفی شوند.


در این جلسه که جمعی از دانشگاهیان، بخش خصوصی، پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان حضور داشتند، تسهیل بهره‌مندی از امکانات صندوق بررسی و پیشنهاداتی مطرح شد.


معرفی حداقل ده شرکت موفق استان در حوزه فناوری به صندوق برای اخذ تسهیلات پس از تایید کمیته فناوری استان، تسریع در ایجاد عاملیت صندوق نوآوری و شکوفایی در کرمان، معرفی تعدادی از شرکت‌های توانمند استانی به منظور محول کردن کارگزاری صندوق به واجدین شرایط، توزیع استانی اعتبارات صندوق، انتخاب ساده‌ترین روش برای جذب منابع، متغیر بودن نرخ تسهیلات باتوجه به برخوردار یا محروم بودن مناطق، اطلاع رسانی مناسب درباره تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این نشست بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته