دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1395 - 10:17
در گفت‌وگو با آنا؛

کیانوش‌راد: حاکمیت خود باید طراح «آشتی ملی» باشد/ بی‌توجهی به پیشنهادهای مشفقانه، در تاریخ کشور خواهد ماند

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اظهار کرد:‌ تغییر علائم رفتاری از سوی برخی افرادی که در جناح مقابل اصلاح‌طلبان به آتش اختلافات دامن زدند، خود بهترین پاسخی است که می‌تواند بستر تحرکات گسترده‌تر مجموعه نیروهای سیاسی در کشور را فراهم کند.
کد خبر : 158497

محمد کیانوش‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا اظهار کرد: سخن از وفاق و نزدیکی میان نیروهای دلسوز نظام جمهوری اسلامی از سوی هر شخص و هر جریانی مطرح شود قابل تأمل است و سخنی خیرخواهانه به حساب می‌آید. این وضعیت زمانی اهمیت دوچندان پیدا می‌کند که شخصیت‌هایی دم از آشتی و وحدت ملی می‌زنند که در خیرخواهی آنها و سوابق مثبت‌شان در انقلاب، دفاع مقدس و حوادث گوناگون کشور جای هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد. این شخصیت‌ها نه برای دستیابی به مقامی و نه برای ورود به قدرت چانه‌زنی می‌کنند. آنها تنها به مصالح ملی و عمومی کشور می‌اندیشند.


وی گفت: اینکه برخی از جناح‌ها در درون حاکمیت نسبت به این خواست خیرخواهانه وقعی نمی‌نهند و با چنین پیشنهادهای خیرخواهانه‌ای برخورد منفی می‌کنند، این برخوردها در تاریخ کشور خواهد ماند. هرکس به تقاضاهای مشفقانه توجه نکند تاریخ و زمانه او را ادب خواهد کرد.


حاکمیت خود باید طراح طرح «آشتی ملی» باشد


عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با اشاره به اینکه «حاکمیت خود باید طراح طرح آشتی ملی باشد»، تصریح کرد: امروز جریانی که قدرت و حاکمیت را به دست دارد نه تنها باید از همه شهروندانی که برای ورود به عرصه‌های قانونی پیش‌قدم شدند استقبال کند بلکه باید خود طراح چنین مسأله‌ای باشد. جامعه ایران، جامعه‌ای متنوع و متکثر با دیدگاه‌ها و سلیقه‌های گوناگون است. همه سلیقه‌ها باید بتوانند برای رشد و اعتلای کشور قدم بردارند. طبیعی است که امروز برخی از جریان‌ها چنین سخنانی را حتی با تمسخر و بی‌اعتنایی پاسخ می‌دهند، اما این نباید در عزم کسانی که به چارچوب‌های قانون اساسی اعتقاد دارند و مسیر خود را در عمل به قانون اساسی پیش گرفتند تردیدی ایجاد کند. درهر حال سخن حق و پیشنهاد خیرخواهانه‌ای مطرح شده است و علائم آن تصحیح برخی از گفتارها و مواضع برخی از جریانات افراطی رقیب است. این امیدواری وجود دارد که کشور در مقابل بحران‌های گوناگون بین‌المللی و داخلی، با تصحیح روش‌ها، مسیر همگرایی در پیش گیرد. اینکه ‌کسانی مایل به چنین امری نیستند عواقب ناشی از آن برعهده آنهاست و مردم این را در قضاوت‌های خود در عرصه‌های گوناگونی که امکان حضور و بروز دیدگاه‌های خود را دارند نشان خواهند داد.


تغییر علائم رفتاری جناح مقابل، بسترساز تحرکات گسترده‌تر نیروهای سیاسی


نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه «نباید آشتی ملی را منحصر به نام افراد کرد»، افزود: طریقه ارائه طرح آشتی ملی یک مسأله عمومی است و هر اقدامی که هرکس در هر جایگاه و جناحی انجام دهد و موجب زدودن اختلافاتی شود که پس از روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد به وجود آمد، عملی قابل تقدیر محسوب می‌شود. برای پیگیری این طرح ملی نباید موضوع را در انحصار افراد خاص قرار دهیم. طرح چنین موضوعی به عنوان مسأله اصلی قلمداد می‌شود.


وی در پایان اظهار کرد: حاکمیت یا بخش‌هایی از آن می‌توانند به این خواسته پاسخ دهند و پاسخ خود را در نحوه موضع‌گیری‌ها و در صحنه عمل نشان دهند. تغییر علائم رفتاری از سوی برخی از افرادی که در جناح مقابل اصلاح‌طلبان، به آتش اختلافات دامن زدند، خود بهترین پاسخی است که می‌تواند بستر تحرکات گسترده‌تر مجموعه نیروهای سیاسی در کشور را فراهم کند.


گفت‌وگو از سعید گیتی آرا


انتهای پیام/

برچسب ها: آشتی ملی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته