دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 دی 1395 - 09:11

کسب عنوان پژوهشگر بر‌تر از سوی دانشجو و مدرس سما تهرانسر

دانشجو و مدرس رشته کامپیو‌تر دانشکده سما تهرانسر موفق به کسب عنوان پژوهشگر بر‌تر سما در بین دانشکده‌های سما در تهران شد و به مرحله استانی راه یافت.
کد خبر : 149985

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهدی حسنخانی درباره به فعالیت‌های علمی، پژوهشی خود گفت: «تاکنون موفق به ساخت و تولید بیش از ۲۰ نرم‌افزار اختصاصی کاربردی شده‌ام که برخی از آنها در دانشکده‌های سما در سطح کشور و سایر مجموعه‌های آموزشی و غیر آموزشی کشور در حال استفاده است و در سطح کلان و در نهاد‌های گوناگون نیز به عنوان مشاور و مدیر پروژه در شکل‌گیری و راه‌اندازی پروژه‌های نرم‌افزاری زیادی فعالیت داشته‌ام و تجربه راه‌اندازی یک استارت آپ و برند نرم‌افزاری پرمخاطب شخصی را نیز دارم و در آینده فعالیت‌هایی را در حوزه کارآفرینی و اشتغال‌زایی در زمینه نرم‌افزار خواهم داشت و هم چنین عضو باشگاه پژوهشگران جوان هستم و تاکنون نیز موفق به کسب سه عنوان پژوهشگر بر‌تر در سطح دانشگاه و یک عنوان دانشجو بر‌تر سما در تهران شده‌ام.»


مدرس دانشکده سما تهرانسر افزود: «در حوزه آموزش نیز به عنوان مدرس دروس عملی و مهارتی رشته کامپیو‌تر در آموزشکده‌های سما فعالیت دارم و در این زمینه فعالیت‌های زیادی را با رویکرد ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی مفید و سازنده در دست اجرا و ساخت دارم که به زودی رونمایی خواهد شد.»


وی درباره شاخص‌های موثر در انتخاب پژوهشگر بر‌تر، گفت: «پژوهشگر بر‌تر را براساس یک سری شاخص‌ها انتخاب می‌کنند که شامل مواردی همچون تعداد مقالات، تالیف کتب، اختراعات، نرم افزار‌های کاربردی ساخته شده، کسب عنوان در جشنواره و مسابقات و مهم‌تر از همه پروژه‌های علمی و پژوهشی با رویکرد کاربردی است.»


حسنخانی خاطرنشان کرد: «برای توسعه پژوهش هر قدر تفکر آموزشی تجربه‌محور و مهارت‌محور را در مدارس و آموزشکده‌ها و به‌طور کلی در حوزه تعلیم و تربیت توسعه دهیم موفق‌تر خواهیم بود. با اتکا به تفکر مهارت محور در حوزه پژوهش می‌توانیم روند زندگی دانشجویان و دانش آموزان را به سمت اشتغال مناسب سوق دهیم.»


این پژوهشگر بر‌تر با توجه به شکاف میان دانشگاه و بازار کار، گفت: «بسیاری از دانشجویان مهارت انجام کار را ندارند به همین منظور سازمان سما پلی است که دنیای دانش و کار را بهم نزدیک می‌کند. در دنیای امروز کشوری پیشرفت می‌کند و می‌تواند به آینده خود امیدوار باشد که دانش و مهارت را تلفیق کند.»


حسنخانی با بیان اینکه داشتن مدرک شغل ایجاد نمی‌کند و آنچه مهم است داشتن مهارت در کنار مدرک است، تاکید کرد: «بی‌شک در جامعه‌ای که به انتقال مهارت به نیروی انسانی توجه می‌شود رشد و بهره‌‌وری با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد. نیروی انسانی ماهر یکی از مهم‌ترین عوامل دستیابی به توسعه است. کسانی که دارای مهارت هستند کمتر در جمع بیکاران قرار دارند چون مهارت آنها باعث خود اشتغالی می‌شود. همچنین این افراد در اولویت مشاغل قرار می‌گیرند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب