برگزاری کارگاه آموزشی مرزبانی مکتب اهل بیت (ع) در واحد تهران مرکزی
به گزارش خبرنگار آنا، دکتر اردشیر سنایی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد تهران مرکزی در این کارگاه بر اهمیت آگاهی کانونهای قرآن و عترت از هجمههای موجود (وهابیها، سلفیها و تکفیریها) تاکید و ابراز امیدواری کرد با برگزاری چنین کارگاههایی تداوم داشته باشد.
محمدجواد حاجی ابوالقاسمی از استادان دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هم درباره گستره پدیده وهابیت و محل پیدایش داعش و نفوذ آن، بزرگترین گروه تبلیغی جهان اسلام به نام جماعت تبلیغ، بعد تبلیغات و رسانه سلفیها، ایجاد مدارس قرآنی در افغانستان و پاکستان، ایجاد مدارس انتحاری، تاریخچه سلفیگری، چگونگی شروع جنگ در سوریه، عراق و یمن مباحثی را مطرح کرد.
وی گفت: «سلفیها دارای مدل اعتقادی هستند که ناشی از پیروزی یا تبلیغ پیروزی است. اعتقادی که خودش سبب پیروزی نیست بلکه از پیروزیها به دست میآید، بنابراین چنین اعتقادی با اولین شکست از بین میرود.»
ابوالقاسمی ادامه داد: «در سوریه و عراق برای عملیات انتحاری دو مدل را به وجود آوردند: یکی مدارس انتحاری مشتمل بر افرادی با عقیدهای راسخ و هوش پایین و دیگری قرصهای روان گردان مخصوصی به نام قرص کپتاگون، این قرص تحول را در شخص ایجاد میکند و آمادگی برای کارهای هیجانی را زیاد و کنترل مغز را از کار میاندازد. به همین دلیل است که قربانیهای داعش هیچ واکنشی از خود نشان نداده و در عین خونسردی و آرامش، کشتار برایشان عادی میشود.»
این استاد دانشگاه با توجه به سنتی بودن جنگ بین سلفی وهابی و سلفی اخوانی تصریح کرد: «سه مدل تفکر سلفی از جهت سیاسی به نام وهابیت – سلطنت طلب، سلفی دموکراسی خواه– اخوان المسلمین و گروههای القاعده وجود دارد.»
وی درباره اهداف دوران بیداری اسلامی در مصر از قبیل: تبلیغات، ایجاد جنگ، گسترش بازار سلاح، مشغول نگه داشتن مسلمانان برای حمله نکردن به اسرائیل، حضور آمریکا و اسرائیل به عنوان ناجی مسلمانان، اشغال مصر و دیگر کشورها به بهانه نجات مردم، در اختیار گرفتن نفت و گاز رایگان برای اسرائیل و ضربه زدن به محور مقاومت سخنانی ایراد کرد.
این مسئول درباره اختلافات سلفیها با اهل سنت به موارد مهمی از جمله: ادعای انحصاری و فهم اشتباهی توحید، انکار توسل، حرمت طلب شفاعت، حرمت تبرک به آثار معنوی، حرمت زیارت قبور برای زنها، حرمت سفر برای زیارت قبور برای مردها، حرمت بنای بر قبور، حرمت جشن برای پیامبر و بزرگان دینی، حرمت عزاداری، حرمت انجام دادن اعمال از طرف میت، حرمت نذر و قسم برای غیر خدا، انکار بسیاری از فضائل اولیای دینی با ادعای تنافی با توحید، اصرار بر کافربودن اجداد پیامبر، ازداج جدید، حدود الهی جدید و اعتقاد به تبدیل بلاد اسلام به بلاد کفر به خاطر گسترش گناه اشاره کرد.
حاجی ابوالقاسمی تاکید کرد: مرز بین ایمان و نفاق دارای درجاتی است در صورتی که مرز بین اسلام و کفر درجه بندی ندارد.
انتهای پیام/