دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 ارديبهشت 1394 - 12:25
قاسمی پیربلوطی خبر داد

افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در واحد شهرکرد/ راه‌اندازی خط تولید کشک صنعتی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: افزایش شرکت‌های دانش بنیان این واحد دانشگاهی در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر : 14225

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی در نشست خبری به مناسبت سی و دومین سال تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد اظهار کرد: اکنون پنج شرکت دانش بنیان در این دانشگاه فعال است که این تعداد به هشت شرکت افزایش می‌یابد.


رئیس واحد شهرکرد گفت: این شرکت‌ها در زمینه تولید گیاهان دارویی و نمد فعال هستند و بزودی خط تولید کشک صنعتی نیز از سوی این واحد دانشگاهی به منظور تولید کشک با بسته بندی‌های جدید راه اندازی می‌شود.


به گفته وی، نمد چهارمحال و بختیاری اکنون به عنوان یکی از ظرفیت‌های صنایع دستی ایران مطرح شده است و قابلیت صادرات را نیز دارد و دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد به دنبال بازارهای هدف بین المللی و توسعه صادرات این محصول است.


قاسمی پیربلوطی افزایش تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه را یادآور شد و گفت: تعداد رشته‌های مقطع دکتری از چهار رشته به ۱۲رشته و تعداد رشته‌های کار‌شناسی ارشد به ۳۸ رشته افزایش یافته است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد از تصویب و راه اندازی رشته کار‌شناسی ارشد پرستاری خبر داد و افزود: در بازدیدهای مختلف سازمان مرکزی و وزارت بهداشت از واحد شهرکرد، ارزیابی مثبتی صورت گرفته و مقرر شد با تصویب کار‌شناسی ارشد پرستاری موافقت شود.








قاسمی از تصویب و راه اندازی رشته کار‌شناسی ارشد پرستاری خبر داد و گفت: در بازدیدهای مختلف سازمان مرکزی و وزارت بهداشت از واحد شهرکرد، ارزیابی مثبتی صورت گرفته و مقرر شد با تصویب کار‌شناسی ارشد پرستاری موافقت شود

قاسمی ادامه داد: اکنون ۴۰۰ نفر دانشجوی دختر و پسر در رشته پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد مشغول به تحصیل‌ هستند.


وی، درباره رشته‌های علوم انسانی نیز گفت: رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه براساس تقاضا ایجاد می‌شود و رشته‌های که متقاضی فراوانی دارد، جایگزین رشته‌هایی می‌شود که متقاضی ندارند. اکنون نزدیک به ۱۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه مشغول فراگیری علم و دانش هستند.


رئیس دانشگاه آزاد شهرکرد همچنین از کسب رتبه‌های بر‌تر دانشگاهی این دانشگاه خبرداد و اظهار کرد: این دانشگاه در ردیف ۱۲دانشگاه بر‌تر کشوری به شمار آمده است.


وی با بیان دستاوردهای ۳۲ساله این دانشگاه افزود: سیاست‌های کلان این دانشگاه در سه بخش آموزشی و توسعه تحصیلات تکمیلی، کیفی سازی آموزشی، اصلاح و جذب هیئت علمی و همچنین عدم اتکا به درآمد‌های دانشجویی مورد اهمیت قرار گرفته است.


قاسمی تصریح کرد: سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر به تبدیل یک دانشگاه کارآفرین تغییر یافته و در صدد تشکیل تشکل‌ها و نهادهای کارآفرین در شهر‌ها هستیم.


وی ادامه داد: با هدف هدایت و ایجاد مشاغل مناسب در رشته‌های مربوطه، برای ایجاد مراکز مشاوره حقوقی، مرکز حسابرسی و همچنین مرکز مشاوره روان‌شناختی در سطح استان با مسئولان استانی و کشوری رایزنی‌هایی انجام شده است و تا پایان سال ۹۴ این مراکز در شهرکرد دایر می‌شوند.


رئیس دانشگاه با بیان اینکه درآمدزایی خارج از شهریه دانشگاه با تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان امکان‌پذیر است، افزود: نیازسنجی و امکان یابی برای کسب دیگر مشاغل برای فارغ التحصیلان این دانشگاه، از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد است.


در این نشست خبری سید محمود علوی سامانی معاون دانشگاه و رئیس دانشکده سما، دکتر محمد خسروی معاون دانشجویی، دکتر محمد خالدی سردشتی معاون آموزشی و دکتر موسی مولوی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به سئوالات مختلف خبرنگاران پاسخ دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب