دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

راه هموار ایران برای سرمایه گذاری خارجی

جذب سرمایه گذاری خارجی یکی از بهترین و کم هزینه ترین راه های تامین مالی طرح ها در هر کشوری به شمار می رود از همین رو تمام کشورها به دنبال آن هستند تا بیشترین سهم را از منابع مالی سایر کشورها ببرند. ایران نیز در سال های اخیر در جهت بهبود شرایط گام های موثری برداشته که حضور شرکت های خارجی در این کشور می تواند دلیل بر این مدعا باشد.
کد خبر : 141539

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، کشورهایی موفقیت بیشتری در جذب سرمایه گذاری خارجی خواهند داشت که بتوانند شرایط مختلف را در اقتصاد خود ایجاد کنند که از مهمترین آنها می توان به امنیت لازم برای سرمایه گذاری،‌ رونق فضای کسب و کار،‌ دسترسی به منابع و انرژی لازم،‌ کاهش ریسک و .... اشاره کرد.


از سوی دیگر عوامل سیاسی نیز در جذب سرمایه خارجی موثر است. کشورهایی که با ثبات هستند و از نظر سیاسی کمترین تنش را با جهان دارند مقاصد بهتری برای جذب سرمایه به شمار می روند.


ایران نیز در تلاش است تا طرح های اقتصادی خود را با استفاده از سرمایه گذاری خارجی به انجام برساند. بر همین اساس نیز دولت یازدهم یکی از اهداف خود را عادی سازی روابط با دنیا بر شمرد و تلاش کرد تا در سایه روابط دیپلماتیک آرام،‌ اقتصاد خود را بازسازی کند.


در واقع ایجاد روابط سالم با کشورهای دنیا از آن جهت با اهمیت است که بتوان به واسطه آن به سرمایه و تکنولوژی رسید.


مراجعه هیات‌های تجاری و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی بعد از اجرای برجام نیز ثابت می‌کند که تجارت پر رونق با سیاست کارآمد محقق می‌شود و این دو وابستگی زیادی با هم دارند.


همچنین توجه به رونق کسب و کار و بهبود شرایط آن نیز در چند سال دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار داشته است.


در حال حاضر طرح های زیادی در ایران وجود دارد که به سرمایه گذاری برای رسیدن به اهداف خود نیاز مند است.


از همین رو هیات عالی سرمایه‌گذاری خارجی، جذب سرمایه خارجی در ۱۹ طرح به ارزش ۱۲۲.۳ میلیون یورو و ۲۷.۱ میلیون دلار را تصویب کرد.


سازمان سرمایه‌گذاری خارجی در جلسه اخیر خود نسبت به تصویب ۱۹ طرح سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۱۲۲ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۱۴ یورو و ۲۷ میلیون و ۱۳ هزار و ۵۴۰ دلار اقدام کرد.


بر این اساس، این ۱۹ طرح شامل هشت طرح جدید، سه طرح افزایش سرمایه و هشت طرح مربوط به طرح‌های فرعی سرمایه‌گذاری بوده است که به تصویب هیات سرمایه‌گذاری خارجی کشور رسیده است.


به نظر می رسد ایران شرایط را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده تا با تکیه بر سرمایه آنها و توان و امکانات داخلی،‌ قراردادهای برد- بردی را شاهد باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته