آزمون سلامت روان برای دانشآموزان پایه هشتم برگزار میشود
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالرضا فولادوندراد، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: طبق استانداردهای تعریف شده آزمونهای سلامت روان در 24 مؤلفه تعریف شده است که بر اساس آن رفتار دانش آموزان با هدف تشخیص و شناسایی مورد تحلیل و ارزیابی قرار میگیرد.
وی در ادامه با اشاره به این امر که اجرای مناسب و صحیح این آزمونها زمینهای را فراهم میآورد تا با در نظر گرفتن اصل تفاوتهای فردی، مدرسه و منطقهای در جهت ارتقاء سلامت روان، هدایت تحصیلی دانشآموزان و تسهیل رشد حرفهای و شغلی آنان گامهای موثرتری برداریم، افزود: آزمون سلامت روانی ـ رفتاری بر اساس الگوهای بومی، هنجاریابی شده و زمینه لازم را جهت شناسایی علمی ویژگیهای فرد بر اساس مولفههای 24 گانه فراهم کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ضمن تأکید بر این امر که اجرای چنین آزمونی از جهت جامعه آماری و مولفههای مورد سنجش، کمنظیر و منحصر به فرد است، ادامه داد: آنچه اجرای این آزمون را در صدر اولویتهای آموزشی و تربیتی استان قرار داده استفاده از دادههای این آزمون جهت تشخیص نیازهای تربیتی، روانی - اجتماعی، تحصیلی دانشآموزان و توانمندسازی مبتنی بریافتههای آزمون در سطوح فرد، کلاس، مدرسه، منطقه و استان است.
فولادوندراد با اشاره به اینکه شناسایی نگرش دانشآموزان 14 تا 19 سال در چهار حیطه فرد، خانواده، مدرسه و اجتماع یکی از اهداف اصلی این آزمونهاست، یادآور شد: اولویت بندی مشکلات روانی- رفتاری دانشآموزان با هدف برنامهریزیهای تربیتی، ارائه خدمات مشاورهای به دانشآموزان، مسئولان مدرسه و اولیاء بر اساس تحلیل دادههای آزمون سلامت روان، افزایش تعامل مدرسه (مدیر و مشاور) و هستههای مشاوره و تقویت سیستم ارجاع به هستهها و مراکز مشاوره، ارائه و تهیه گزارشهای آماری و محتوای چند رسانهای به مسئولان در زمینه میزان بروز و شیوع آسیبهای روانی و اجتماعی با توجه به جنسیت و مناطق استان از دیگر اهداف مهم این آزمونها است.
مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به ارائه خدمات مشورتی در سطح خرد و کلان برای سازمانها و نهادهای درون و برونبخشی تصریح کرد: برنامهریزی نظاممند و موثر جهت اقدامات پیشگیرانه، طراحی برنامههای راهنمایی، مشاورهای و تربیتی متناسب با نیاز دانشآموزان جهت ارتقای سطح سلامت روان، شناسایی دقیق دانشآموزان نیازمند، توانمندسازی و دریافت خدمات راهنمایی و مشاوره نیز از اهداف مهم تعریف شده برای آزمون های سلامت روان است.
انتهای پیام/