دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1394 - 14:26
تابش مطرح کرد؛

هجمه دلواپسان به تفاهم لوزان به خاطر ترس از مؤاخذه برای عملکرد قبلی‌شان است

نماینده اردکان در مجلس، با بیان اینکه «بیان انتقادات نباید به نحوی باشد که مورد دستاویز و سوءاستفاده بدخواهان نظام قرار گیرد»، گفت: منتقدان دولت می‌ترسند که بعدها به خاطر اشتباهات قبلی‌شان در حمایت از دولت نهم و دهم مورد مؤاخذه قرار گیرند و دغدغه بیشتر آنها از این حیث است.
کد خبر : 11847

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره برخی انتقادها و هجمه‌ها به بیانیه لوزان و مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 که از سوی برخی نمایندگان و منتقدان دولت مطرح می‌شود، گفت: به هر حال در دولت قبل اتفاقاتی افتاد که شاید از روی حسن نیت بود، اما در راستای تضمین و ارتقای منافع ملی نبود.


وی ادامه داد: در حال حاضر آن رویه غلط از سوی دولتمردان در حال اصلاح است و از آنجا که بسیاری از نمایندگان مجلس نهم از طرفداران دولت سابق هستند، این موضوع خیلی برایشان خوشایند نیست که دولت یازدهم به دستاورد مهمی که مورد انتظار مردم و راهگشا برای جمهوری اسلامی است، دست یابد.


نماینده اردکان در مجلس با بیان این مطلب، تصریح کرد: منتقدان دولت از طرف دیگر می‌ترسند که بعدها به خاطر اشتباهات قبلی‌شان در حمایت از دولت نهم و دهم مورد مؤاخذه قرار گیرند و دغدغه بیشتر آنها از این حیث است. از این روست که به تفاهم سوئیس هجمه می‌برند.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: اگر سیر تاریخی ادبیات اصولگرایان به خصوص افراد و جناح‌های تندروی این طیف را دنبال کنید، این ادبیات منتقدانه علیه دولت مخالف طرز فکر آنها همواره وجود داشته که بیشتر از سر ناچاری و عکس‌العملی شدن آنهاست، که نباید آن را جدی گرفت.


تابش در ادامه در پاسخ به این مطلب که «در میان اصولگرایان شکافی درباره مذاکرات لوزان وجود دارد و این موضوع را می‌توان مثلا در تفاوت اظهار نظر رئیس مجلس شورای اسلامی با بخشی از اصولگرایان مانند جبهه پایداری دید»، گفت: حمایت‌های فردی مانند آقای لاریجانی به دلیل سابقه حضور وی به عنوان مسئول مذاکرات در زمان خاویر سولاناست. آقای لاریجانی از نحله اصول‌گرایان معتدل و منصف است و جایگاه سیاسی و اصالت خانوادگی ایشان اقتضا می‌کند که از روی عقلانیت و انصاف اظهار نظر کند.


وی افزود: موضوع دوم این است که آقای لاریجانی اشراف کامل بر مذاکرات هسته‌ای دارد و پیش از این نیز به عنوان نماینده رهبری در شورای‌ عالی امنیت ملی و دبیر این شورا فعالیت داشته است و در جریان فعل و انفعالات مذاکرات، هم از نظر فنی و هم از نظر سیاسی قرار دارد و می‌داند که کاری که تیم مذاکره‌کننده ایرانی انجام داد بنا بر منویات مقامات عالی‌ رتبه جمهوری اسلامی است که حقا و انصافا کار سترگ و بزرگی انجام دادند.


انتقادها طوری نباشد که احساس شود چوب لای چرخ دولت می‌گذارند


این نماینده مردم اردکان در مجلس، همچنین درباره تجمع برخی دانشجویان مقابل مجلس، در روز حضور ظریف در جلسه غیرعلنی بهارستان و اعلام نگرانی از بیانیه لوزان، گفت: اینکه دلواپسان دغدغه خود را بیان کنند ایرادی ندارد، اما بیان انتقادات نباید به نحوی باشد که مورد دستاویز و سوءاستفاده بدخواهان نظام قرار گیرد. باید به یاد داشته باشیم که رهبری انقلاب برای چندمین بار در سخنرانی اخیر خود از اعتماد کامل به تیم مذاکره‌کننده سخن گفتند.


وی خاطرنشان کرد: به همه سؤالاتی که دانشجویان بیرون از مجلس داشتند در جلسه غیرعلنی نمایندگان با آقای ظریف و دکتر صالحی پاسخ داده شد و در این خصوص جای نگرانی وجود ندارد.


تابش در پایان تأکید کرد: اینکه ما از منافع ملی مراقبت کنیم و منویات قلبی ملت ایران مورد توجه و عنایت مذاکره‌کنندگان قرار گیرد و از دستاوردهای علمی و فنی صیانت شود، دغدغه همه مردم ایران است؛ اما انعکاس این دغدغه‌ها نباید به نحوی باشد که احساس شود چوب لای چرخ دولت گذاشته می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته