دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1395 - 17:37

وزیر کشور: مشارکت مردم رکن اصلی در اقتصاد مقاومتی/ مشکلات بر سر راه اقتصاد مقاومتی را شناسایی کردیم

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مولفه اصلی اقتصاد مقاومتی حضور پررنگ مردم است، گفت: تمام استانداران کشور باید علاوه بر پروژه‌های بزرگ و کلان، به پروژه‌های خرد و روستایی نیز توجه داشته باشند.
کد خبر : 100829

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، امروز دوشنبه 21 تیرماه نشست سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، فعالان اقتصادی و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در 3 استان منتخب (استان‌های لرستان، کرمان و آذربایجان شرقی) برگزار شد که عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور دولت یازدهم درباره اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین رئیس‌جمهوری توصیه‌ها و تاکیدات زیادی در بحث اقتصاد مقاومتی به عنوان امری ضروری، جدی و عقلانی در مسائلی همچون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره کرده‌اند.


وی در ادامه افزود: سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی را رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم کرده‌اند و در این راستا دولت تدبیر و امید تمام تلاش‌های خود را برای برنامه‌ریزی بهتر و مدون‌تر در این راستا به تصویب رسانده است و تمام تلاشش را برای اجرای کامل اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل انجام می‌دهد.


وزیر کشور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی می‌تواند پیشرفت در اقتصاد و کشور را به ارمغان بیاورد، تصریح کرد: همه استان‌های کشور و استانداران آن باید به موضوع اقتصاد مقاومتی توجه ویژه و جدی نشان دهند و تمام دستگاه‌های دولتی به ویژه‌ استانداران در پیشبرد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که شعار سال 95 به ثبت رسیده است، باید اقدامات لازم را انجام دهند.


رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه 3 استان منتخب را از چند ده استان در کشور برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی انتخاب کرده‌ایم، گفت: تمام استانداران به ویژه استانداران سه استان منتخب باید موانع و مشکلات را بر سر راه سرمایه‌گذاران، فعالان اقتصادی و همچنین کارآفرینان بردارند، چرا که باید برخی موارد به فعالان اقتصادی و حضور و مشارکت مردم واگذار گردد، ضمن اینکه در این راستا مسائل بوروکراسی وجود دارد که باید برطرف شوند.


وی ادامه داد: برنامه‌های زیادی به استان‌ها برای پیشبرد و اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارائه شده است و ما برنامه‌های پیشنهادی خودمان را به استانداران حتی تا سطح کلان و خرده و روستایی تعیین کرده‌ایم که بخشی از این پروژه‌ها در حد پروژه‌های کلان و خرد است و برای ما هیچ فرقی میان پروژه‌های بزرگ و کوچک یعنی روستایی ندارد.


وزیر کشور با تاکید بر اینکه مولفه‌ اصلی اقتصاد مقاومتی حضور پررنگ مردم است، عنوان کرد: باید به موضوع مشارکت مردم و حضور آنها در عرصه اقتصاد مقاومتی توجه نشان دهیم. یعنی اگر مشارکت و حضوری از جانب مردم صورت نگیرد نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری و یا واگذاری بخشی از اقتصاد را به فعالان اقتصادی و کارآفرینان واگذار کنیم.


رحمانی فضلی با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات زیادی برای اجرای اقتصاد مقاومتی در استان‌ها صورت گرفته است، افزود: همان‌طور که گفتم باید موانع و مشکلات را کشف و شناسایی کنیم و ما درباره مشکلات بانک‌ها 166 ایراد و اشکال را شناسایی و درصدد برطرف کردن آنها هستیم.


او در این‌باره اضافه کرد: ما به تمام استانداری‌ها تاکید کرده‌ایم که علاوه بر پروژه‌های بزرگ و کلان به پروژه‌های خرد و روستایی توجه جدی نشان دهند و بیشتر به طرح‌های مهم و اولویت‌دار توجه جدی نشان دهند و آنها را در دستور کار خودشان قرار دهند تا شاهد اجرای کامل سیاست‌هایی که رهبر معظم انقلاب و همچنین برنامه‌هایی که آقای روحانی، رئیس دولت تدبیر و امید ترسیم کرده‌اند باشیم.


رحمانی‌فضلی یادآور شد: اخیرا مصوبه‌ای تحت عنوان واگذاری بخشی از اقتصاد به بخش‌های خصوصی در دولت تدبیر و امید به تصویب رسیده است.


وزیر کشور تصریح کرد: برخی واحدها برای اجرای اقتصاد مقاومتی با مشکل نقدینگی مواجه هستند و بعضی دیگر نیز نیاز به مشارکت دارند و باید این مشکلات را برطرف کنیم. حوزه‌های فعالیت در اقتصاد مقاومتی به بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن را دربرمی‌گیرد و باید ما با تمام واحدهایی که گفتم همکاری و روابط خوبی داشته باشیم.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، در این مراسم بابک دین‌پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور حضور داشت و همچنین در این مراسم فعالان اقتصادی، نمایندگان کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و تعدادی از استانداران کشور حضور داشتند که مشکلات، پیشنهادات و انتقادات خودشان را در این راستا یعنی اقتصاد مقاومتی، امکانات و موانعی که در پیش رو دارند را با وزیر کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی درمیان گذاشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب