تولیت آستان قدس رضوی: در مقابل بعضی که فقط ولایتشعارند، شهید بهشتی ولایتپذیر و ولایتمدار بود
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایلنا، حجتالاسلام سیدابراهیم رئیسی در مراسم سی و پنجمین سالروز شهادت آیتالله بهشتی و یارانش در حزب جمهوری اسلامی که با حضور زائران بارگاه منور رضوی در صحن جامع حرم مطهر برگزار شد، گفت: یک روز که ایشان در میدان هفت تیر تهران سخنرانی میکردند، عدهای دورشان جمع شدند که پاسخ بنیصدر و اطرافیانش را بدهد، در پاسخ گفتند؛ اماممان ما را به سکوت دستور دادهاند. تا زمانی که امر امام سکوت است، لب به سخن نخواهم گشود. در مقابل بعضی که فقط ولایتشعارند، شهید بهشتی ولایتپذیر و ولایتمدار بود.
وی در این مراسم که با حضور جمعی از علما و روحانیون، مدیران استانی و آستان قدس رضوی، خادمان بارگاه منور رضوی، خانوادههای معظم شاهد و اقشار مختلف زائران و مجاوران برگزار شد، افزود: شهید بهشتی عالم به زمان و عالم ربانی و مصداق ورثه انبیای الهی بود که همچون علمای بزرگ تاریخ دو وظیفه بزرگ را بر دوش میکشید؛ وظیفه اول او عدالتخواهی و مبارزه با فساد بود و وظیفه دیگرش تعلیم و تربیت انسانها که در هر دو جبهه با جدیت تلاش میکردند.
این عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، مرحوم بهشتی را انسانی عالم، دانشمند، دینشناس، وظیفهشناس و زمانشناس توصیف کرد و گفت: ایشان در زمانهای مختلف نیاز جامعه اسلامی را میشناخت و اقدام میکرد. یک روز تشخیص داد باید دبیرستانی متفاوت برای نوجوانان تأسیس کند که با تربیت دینی تربیت بشوند. روز دیگر احساس کرد باید برای تربیت طلاب و افاضل مدرسهای را با کمک آقایان قدوسی و جنتی و دیگران رقم بزند تا طلابی متفاوت، دارای فضل و دانش و هم دارای روحیه انقلابی و شناخت زمان و جامعه تحویل دهد و یک روز در دادگستری اعلام کرد که احکام نورانی اسلام باید اجرا شود که صدای لیبرالها درآمد.
وی افزود: همه تلاش آیتالله شهید بهشتی برای این بود که میخواست در جامعه تربیت اسلامی شکل بگیرد. کسانی که ورثه انبیا هستند، خود را موظف میدانند نسبت به ربانی شدن انسانها تلاش کنند؛ زیرا انسان حیّ متأله است. به همین خاطر حملات زیادی از جانب شیاطین در داخل و خارج به ایشان صورت گرفت و فضای بسیار تبلیغاتی مسموم علیه ایشان به وجود آمد تا جایی که امر برای بعضی از خوبان هم مشتبه شد و اینکه ایشان شخصیتی انقلاب هست یا خیر. به خاطر همین فضای مسموم بود که امام فرمودند که مظلومیت ایشان مهمتر از شهادتشان بود. تا جایی که بسیاری از افراد بعد از شهادت دکتر بهشتی سر قبر ایشان رفتند و حلالیت خواستند.
وی با بیان اینکه «افرادی که در مقابل نیروهای انقلاب صف آرایی کردند، علاوه بر دشمن خارجی، منافقان داخلی بودند»، گفت: نفاق دو قسم است؛ با نقاب و بینقاب. منافق بینقاب را همه میشناسند؛ مثل عبدالله بن ابی. اما شناخت و شناساندنش نفاق بینقاب سخت است و شهید بهشتی و یارانش در آتش نفاق همین افراد سوختند.
این عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ضمن تسلیت ایام شهادت دکتر بهشتی و یارانش گفت: حاضران در این مجلس باشکوه، یک سؤال جدی از دنیای غرب دارند. اینکه شما که داعیه مبارزه با تروریسم دارید و فریاد حقوق بشرتان گوش فلک را پرکرده، چرا خود ملجأ و پناهگاه جریان تروریستی هستید که دستش به خون ۱۷۰۰۰ نفر از ملت ایران آلوده است؟
وی افزود: این سؤال نسل جدید و قدیم ماست که آن جریان نفاقی که شهادت رئیسجمهور، نخستوزیر، رئیس دیوان عالی کشور، ۷۲ تن از یاران امام در حزب جمهوری اسلامی و ۱۷ هزار نفر اقشار مختلف و حزباللهی و متدین که تنها به جرم دلدادگی به انقلاب اسلامی در آتش برافروخته منافقین سوختند، چرا امروز مورد حمایت دولتهای غربی هستند و آنها چه پاسخی برای این سؤال دارند؟ آن هم در شرایطی که سازمان سیا رسماً تروریست بودن آنها را پذیرفته است. ما این حرکت مغرب زمین را همواره محکوم کرده و خواهیم کرد.
وی در پایان با تسلیت سالروز شهادت امیرالمؤمنین علی علیه السلام، به فضیلت لیالی قدر اشاره کرد و اظهار کرد: مکاتب مختلف دنیا نسبت به انسان دیدگاههای مختلفی دارند. یکی انسان را مولد و تولید کننده میداند. یکی انسان را مادی میبیند. انسانی که بتواند در عرصه مادیات به اوج برسد. دیگری انسان را فقط اهل معنا میبیند و کاری به مادیات ندارد. اما نگاهی که قرآن و فرهنگ دینی به انسان دارد، ربانیت و کمال انسان است و آنچه از پیامبران و کتب آسمانی برای هدایت انسان آمده، جلوه رحمانیت الهی است.
انتهای پیام/