«کافه کتاب» با عطر شعر و حکایت

به گزارش خبرنگار آنا، نخستین نشست مدیران و عوامل اجرایی مدارس ابتدایی سمای اردبیل با معاون امور مدارس سما و رئیس دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی برگزار شد.
معاون امور مدارس سما و رئیس دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در این نشست با بیان اینکه تربیت، هنر آمیختن خاکستری نظریهها با رنگهای زنده عمل است، اظهار کرد: سمای اردبیل امروز بستری برای شکوفایی این هنر مقدس است.
بهنام خانیزاده، اقدامات مهم معاونت امور سما را که با همکاری مدیران و عوامل اجرایی مدارس و دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی انجام شده است، تشریح کرد.
وی بیان کرد: ایجاد دو کلاس مانیتورینگ در مدارس ابتدایی که هدف آن تبدیل کلاسهای درس به کارگاههای پویای اندیشه و خلّاقیت است، گسترش دانشهای جدید با ایجاد عرصه تربیتی رباتیک و هوش مصنوعی، ایجاد کارگاههای سفالگری، شمعسازی و آموزش رزین بهعنوان یک عرصه تربیتی مهارتی کارگاههای هنر و مهارت، کشت گلخانهای در دو گلخانه بهصورت عرصه تربیتی مهارتی سرای طبیعت در مدارس پسرانه متوسطه دور اول و دوم از اقدامات مهم معاونت امور سماست.
معاون امور مدارس سما و رئیس دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل متذکر شد: ایجاد باشگاه ورزشی سما بهصورت عرصه تربیتی ورزشی با حضور استادان عرصه دانشکده با استفاده از سه سالن ورزشی تخصصی که زیرساختی پویا برای پرورش «ذهنهای خلاق در کالبدهای سالم» فراهم آورده و خواهند آورد، راهاندازی کافه کتاب؛ طرحی نوآورانه با حضور استادان برجسته ادبیات دانشکده که عطر شعر و حکایت را به محیط مدرسه منتقل کرده و کتاب را به همدم همیشگی دانشآموزان بدل خواهند کرد، ایجاد واحد تولید وسایل بازیهای ورزشی خلّاقانه با ایجاد عرصه تربیتی خلاقانه ورزشی با همکاری تعدادی از دبیران خلّاق و استادان دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی، ایجاد عرصه تربیتی «آزما» با ارائه آزمایشهای جذاب فیزیک و شیمی برای دانشآموزان اول ابتدایی تا سال آخر و ایجاد خانه پرنده در دبستان دخترانه بهعنوان عرصه تربیتی از دیگر اقدامات است.
خانیزاده تشریح کرد: اقدامات عمرانی و زیباسازی فضای آموزشی مدارس سما را مرمت دیوارها با نقاشی مدرن، کاشت نهالهای جوان مثمر در حیاط مدارس، بهینهسازی سرویسهای بهداشتی، جداسازی سرویسهای دوره اول ابتدایی و دوره دوم بیان کرد.
وی در ادامه توضیح داد: امیدوارم این نشست منجر به همگرایی مدارس با دانشکده تعلیم و تربیت شده و فردایی روشن برای پرورش نسلهایی رقم زند و همچنین یادآور این مطلب باشد که دانشآموزان در مدارس سما، هم «میاندیشند» و هم «میسازند.»
انتهای پیام/