کاربرد روشهای نوین ارتباطی در ترویج «سرمایهگذاری برای تولید»

خبرگزاری آنا؛ در سال جدید روابط عمومی باید با خلّاقیت، مسئولیتپذیری و تعهد حرفهای، نقش خود را بهعنوان یکی از ارکان اصلی تحقق شعار سال ایفا کند، بیتردید، موفقیت در این مسیر نیازمند همکاری همهجانبه و عزمی ملی است.
خبرنگار آنا در این باره گفتوگویی را با عصمت شریفی دکتری علوم ارتباطات و مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان ترتیب داده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با تبیین ارتباط شعار سال ۱۴۰۴ «سرمایه گذاری برای تولید» با وظایف روابط عمومی اظهار کرد: شعار سال ۱۴۰۴، یعنی «سرمایهگذاری برای تولید»، فراتر از یک شعار، یک راهبرد ملی است که تمامی ارکان جامعه ازجمله دانشگاهها را دربرمیگیرد.
شریفی یادآور شد: روابط عمومی در این راستا، نقشی محوری در برقراری ارتباط اثربخش بین دانشگاه و ذینفعان آن و تبیین نقش دانشگاه در تحقق این شعار دارد و ما باید اهداف دانشگاه درراستای حمایت از تولید و سرمایهگذاری را به درستی به مخاطبان مختلف، دانشجویان، استادان، صنعتگران، سرمایهگذاران و عموم مردم منتقل کنیم.
وی با بیان مهمترین چالش روابط عمومی دانشگاه در زمینه ارتباطات بیان کرد: یکی از مهمترین چالشها، برقراری ارتباطی شفاف، صادقانه و اثربخش است و ارتباطات اثربخش، پلی است بین اهداف سازمان و انتظارات مخاطبان و باید به خوبی نیازها و دغدغههای مخاطبان را شناسایی و با زبان و شیوههای ارتباطی مناسب، اهداف دانشگاه را با آنها در میان بگذاریم و آنها را برای مشارکت در این فرآیند ملی ترغیب کنیم، درغیراینصورت، بهترین برنامهها و اقدامات نیز بینتیجه خواهند ماند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان با بیان برنامههای این دانشگاه برای تحقق شعار سال ۱۴۰۴ در حوزه روابط عمومی گفت: در سال جدید، روابط عمومی دانشگاه با رویکردی خلّاقانه، مسئولیتپذیر و مبتنی بر تعهد حرفهای، برنامههای متنوعی را در دست اجرا دارد.
شریفی تشریح کرد: ما بر استفاده از روشهای نوین ارتباطی ازجمله رسانههای اجتماعی و تولید محتوای جذاب و اثرگذار، تمرکز خواهیم کرد، همچنین، شفافسازی در اطلاعرسانی و پاسخگویی سریع و دقیق به سؤالات و ابهامات مخاطبان را در اولویت برنامههای خود قرار دادهایم و هدف ما این است که دانشگاه را بهعنوان یک بازیگر کلیدی در مسیر تحقق شعار سال ۱۴۰۴ به جامعه معرفی کنیم.
دانشگاه صرفاً نباید به آموزش محدود شود
پژوهشگر علوم ارتباطات تأکید کرد: بیتردید، موفقیت در این مسیر نیازمند همکاری همهجانبه و عزمی ملی است، ارتباطات مؤثر تنها با تلاش یک واحد روابط عمومی میسر نیست و باید همه بخشهای دانشگاه، صنعت و جامعه دست به دست هم بدهند تا بتوانیم اهداف شعار سال را به بهترین شکل ممکن محقق کنیم و همکاری بین روابط عمومی دانشگاه، استادان، دانشجویان و بخشهای مختلف جامعه، کلید موفقیت ما در این راه است.
شریفی با تشریح برنامههای دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان برای ارتباط بیشتر با بخشهای صنعتی و سرمایهگذاران درراستای شعار سال ۱۴۰۴ «سرمایه گذاری برای تولید» گفت: معتقدیم دانشگاه صرفاً نباید به آموزش محدود شود و باید نقشی فعال در اقتصاد و صنعت کشور ایفا کند، در این راستا، برنامههای مختلفی در نظر داریم؛ ازجمله برگزاری جلسات و نشستهای مشترک با صنعتگران و سرمایهگذاران، معرفی ظرفیتهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه، ارائه خدمات مشاورهای به واحدهای تولیدی و برگزاری کارگاههای آموزشی برای ارتقای مهارتهای دانشجویان در حوزههای مورد نیاز صنعت. هدف ما ایجاد پل ارتباطی قوی بین دانشگاه و صنعت برای جذب سرمایهگذاری و کمک به توسعه تولید ملی است.
وی با تأکید بر تولید محتوا و اطلاعرسانی در فضای مجازی برای تبیین شعار سال تشریح کرد: در فضای مجازی نیز فعالیتهای گستردهای انجام دادهایم و میدهیم و از طریق وبسایت دانشگاه، شبکههای اجتماعی و همچنین تولید کلیپها و اینفوگرافیهای جذاب، به اطلاعرسانی درباره برنامهها و اقدامات دانشگاه در راستای تحقق شعار سال میپردازیم.
مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان عنوان کرد: همچنین، از ظرفیت اینفلوئنسرها و فعالان رسانهای برای انتقال بهتر پیامهای خود استفاده میکنیم و هدف ما این است که مخاطبان را با زبان و شیوههای ارتباطی جذاب و بهروز در جریان اقدامات دانشگاه قرار دهیم.
پژوهشگران علوم ارتباطات اجتماعی با تبیین رویکرد ارتباطی دانشگاه با گروههای مخاطب افزود: رویکردهای ارتباطی متفاوتی برای گروههای مختلف مخاطبان مانند دانشجویان، استادان، صنعتگران، سرمایهگذاران و عموم مردم در نظر گرفتهایم و برای دانشجویان از روشهای تعاملی و انگیزشی بیشتر استفاده میکنیم و برای استادان، بر ارائه اطلاعات تخصصی و علمی تأکید داریم.
شریفی در ادامه توضیح داد: در ارتباط با صنعتگران و سرمایهگذاران بر ارائه فرصتهای سرمایهگذاری و همکاری متمرکز هستیم و برای عموم مردم تلاش میکنیم از زبانی ساده و قابل فهم استفاده و نقش دانشگاه در جامعه را به طور کلی تبیین کنیم.
انتهای پیام/