دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نیازمند طراحی یک نقشه راه عملیاتی برای استفاده از هوش مصنوعی هستیم

نیازمند طراحی یک نقشه راه عملیاتی برای استفاده از هوش مصنوعی هستیم
مدیر روابط عمومی و اموربین المل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: طوفانی که هوش مصنوعی به راه انداخته است تمامی زوایای زندگی انسان ها را در برگرفته و هیچ راه فراری از آن نیست لذا برای استفاده بهینه از آن نیازمند طراحی یک نقشه راه هستیم.
کد خبر : 944059

به گزارش خبرگزاری آنا، مدیر روابط عمومی و اموربین المل شورای عالی آموزش و پرورش در جلسه «کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی» گفت: طوفانی که هوش مصنوعی به راه انداخته است تمامی زوایای زندگی انسان‌ها را در برگرفته و هیچ راه فراری از آن نیست لذا برای استفاده بهینه از آن نیازمند طراحی یک نقشه راه هستیم.

در این نشست که با حضور کارشناسان و صاحب نظران حوزه ارتباطات اجتماعی و روابط عمومی برگزار شد باقر امیری با اشاره به لزوم بکارگیری این فناوری جدید در توسعه ارتباط و تعامل با مخاطبان افزود: کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی یک موضوع هیجان انگیز است که نقش‌های بسیاری را بر عهده گرفته و همچنان کارکرد‌های جدیدی پیدا می‌کند. از آنجایی که بسیاری از عملکرد‌های روابط عمومی به اینترنت متکی هستند، توانایی هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده‌ها در چند ثانیه، آن را کاملاً مناسب استفاده در روابط عمومی می‌کند.

وی افزود: هنوز برخی از روابط عمومی‌ها هنوز از مرحله سنتی عبور نکرده اند، بین مرحله سنتی و ورود به عرصه روابط عمومی دیجیتال گیر کرده اند. نبود یک سازوکار مناسب برای آموزش منسجم و مستمر مسئولان روابط عمومی‌ها باعث بوجود آمدن این مشکل شده است.

امیری با اشاره به اینکه هوش مصنوعی یک فناوری سریع و در حال تغییر است اظهار کرد: تجزیه و تحلیل داده‌هایی که برای یک تیم انسانی چند روز طول می‌کشد، توسط هوش مصنوعی در چند ثانیه انجام می‌شود و بینش‌هایی را ارائه می‌دهد که دقیق‌تر و به‌روزتر هستند.

وی با اشاره به مفهوم هوش مصنوعی گفت: تکنولوژی‌هایی که توانایی‌های شناختی و کارکرد‌های انسانی را در انجام فعالیت‌های روابط عمومی چه به صورت مستقل یا با کمک کارشناسان روابط عمومی از خود بروز می‌دهند.

مدیر روابط عمومی و اموربین الملل شورای عالی اضافه کرد: ابزار‌های هوش مصنوعی برای روابط عمومی نیز برای خودکارسازی کار‌های دستی، عالی هستند. هوش مصنوعی می‌تواند پست‌های رسانه‌های اجتماعی، پیش‌نویس بیانیه‌های مطبوعاتی، پاسخ‌گویی به نظرات، ایمیل‌ها و پیام‌های مشتریان، مدیریت بحران ها، ایجاد فهرست رسانه‌ها و یادداشت برداری را برنامه‌ریزی و مدیریت کند. با افزایش قابلیت‌های آن، درک نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای روابط عمومی ضروری‌تر می‌شود.

امیری تاکید کرد: روابط عمومی‌ها برای وارد شدن به این دنیای شگفت انگیز و ناشناخته (هوش مصنوعی) نیازمند طراحی یک نقشه راه هستند تا بتوانند از مزایای آن به موقع استفاده نموده و نقاط چالش برانگیز آن را مدیریت کنند.

مدیر روابط عمومی و اموربین الملل شورای عالی در ادامه گفت: ناگریز از استفاده از این فناوری نوین هستیم و برای اینکه بتوانیم از کارکرد‌های آن استفاده بهینه نماییم باید برای آن یک برنامه عمل و استرتژی مناسب طراحی کنیم.

وی افزود: ناپایداری و تغییر لحظه‌ای اطلاعات و افزایش درخواست‌های مخاطبان از دستگاه‌ها سبب شده است که سازمان‌ها استفاده از هوش مصنوعی را برای خود یک ضرورت حیاتی بدانند.

امیری تاکید کرد: آموزش و پرورش با توجه به حجم و گستره‌ی وسیعی از مخاطبان با ایده ها، دیدگاه‌ها و بینش‌های مختلفی که مواجه است و برای اینکه بتواند این حجم عظیم را با خود همراه و همدل نماید ناچار به استفاده از این تکنولوژی روز دنیا است.

وی افزود: با پیشرفت فناوری و دسترسی بیشتر مردم به آن، مطمئناً شاهد مشارکت بیشتر بین روابط عمومی و هوش مصنوعی خواهیم بود. با این حال ارتباطات و تعاملات بین انسان ها، هنری است که انسانی باقی خواهد ماند، هنری که به روابط، خلاقیت و نوآوری انسان‌ها بستگی تام دارد.

مدیر روابط عمومی و اموربین الملل شورای عالی با اشاره به اینکه نباید زمان را برای استفاده از آن از دست بدهیم گفت: با فراهم کردن زیرساخت ها، تجهیزات و امکانات مناسب و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی، می‌توان از آن به مطلوبی استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب