دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1403 - 08:42

نکوداشت فیلسوف، چهره‌ علمی و سیاستمدار برجسته ایرانی در دانشگاه آزاد دزفول

نکوداشت فیلسوف، چهره‌ علمی و سیاستمدار برجسته ایرانی در دانشگاه آزاد دزفول
آیین نکوداشت زنده‌یاد علیرضا صدرا، فیلسوف و سیاستمدار برجسته ایرانی و از چهره‌های علمی نامدار شهرستان دزفول در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 937730

به گزارش خبرنگار آنا، آیین نکوداشت زنده‌یاد علیرضا صدرا، فیلسوف و سیاستمدار برجسته ایرانی و از چهره‌های علمی نامدار شهرستان دزفول با حضور مسئولان شهرستانی، استادان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.

حجت‌الاسلام مسعود بهرام‌پور امام جمعه دزفول در این آیین با اشاره به جایگاه علم و دانش از دیدگاه اسلام اظهار کرد: خداوند می‌خواهد علم ارتقا یابد و انسان‌ها به سمت دانش حرکت کنند. عالِم با استمرار علم خود جاودان می‌ماند، عالمان در مسیر گسترش دانش خود موظفند تا ارزش علم را به جامعه نشان دهند و اهمیت علم‌آموزی و توجه به آموزه‌های علمی مهم است.

صدرا تأثیر چشمگیری بر فلسفه سیاسی معاصر گذاشت 

استاد دانشگاه قم نیز با اشاره به میراث علمی برجای‌مانده از زنده‌یاد علیرضا صدرا گفت: این فیلسوف سیاسی هوشمند با آثار و اندیشه‌های خود تأثیر چشمگیری بر فلسفه سیاسی معاصر گذاشت و شاگردان بسیاری را در این عرصه تربیت کرد.

عالم با استمرار علم خود جاودان می‌ماند

حجت‌الاسلام احمدرضا یزدانی‌مقدم افزود: صدرا با نگاه ژرف خود به تاریخ فلسفه سیاسی جهان اسلام، مسیر‌های نوینی در این حوزه ایجاد و آثار ارزنده‌ای را به جامعه علمی عرضه کرد.

آیین تجلیل در دوران حیات فرهیختگان برگزار شود

یکی از استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول هم بیان کرد: این آیین به‌منظور تجلیل از یکی از بزرگان این مرزوبوم برگزار شده و امیدواریم این نوع مراسم در دوران حیات چنین فرهیختگان نیز مورد توجه قرار گیرد.

مرتضی یوسفی‌راد اضافه کرد: صدرا همواره با تأمل و تحقیق به نگارش و ترویج اندیشه‌های سیاسی اسلامی پرداخته و از چهره‌های برجسته این عرصه به شمار می‌رود.

فرهنگ تجلیل از نخبگان در جامعه ترویج یابد 

مسئول ستاد بزرگداشت علما و نخبگان دزفول هم عنوان کرد: لازم است فرهنگ تجلیل از نخبگان در جامعه ترویج یابد و همواره در دوران حیات، مقام علمی و فرهنگی آنان مورد قدردانی قرار گیرد.

عالم با استمرار علم خود جاودان می‌ماند

حجت‌الاسلام مهدی زارع ادامه داد: دکتر صدرا با تواضع علمی و اخلاقی خود، نمونه‌ای از فرهیختگی و بی‌ادعایی را به نمایش گذاشت و برگزاری این آیین فرصتی ارزشمند برای معرفی این استاد برجسته به نسل جوان است.

در پایان این مراسم، از خانواده علیرضا صدرا به پاس تلاش‌ها و خدمات این استاد فقید قدردانی شد.

عالم با استمرار علم خود جاودان می‌ماند

به گزارش آنا، علیرضا صدرا، متولد ۱۳۳۷ در دزفول، مدرس دانشگاه، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی مردم دزفول و رئیس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی پیشرفت بود. این چهره برجسته علمی و سیاسی تا واپسین روز‌های حیات خود به فعالیت‌های علمی و آموزشی در دانشگاه تهران ادامه داد و چهارم آبان ۱۴۰۱ بر اثر ایست قلبی، چشم از جهان فروبست. پیکر وی در قطعه صالحین (خانواده شهدا) در گلزار شهیدآباد دزفول به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب