دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1403 - 11:49

محمدی: ۱۰ آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی استاندارد بین‌المللی دارند

محمدی: ۱۰ آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی استاندارد بین‌المللی دارند
مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به همکاری‌های مناسبی که با سازمان ملی استاندارد داشته‌ایم، اکنون ۱۰ آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی در کشور استاندارد بین‌المللی iso ۱۷۰۲۵ دارند.
کد خبر : 935799

به گزارش خبرنگار آنا، آزمایشگاه مرکزی بتن دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس بنا به نیاز‌های این شهرستان و تجهیزات و امکانات موجود با حضور عبدالله محمدی مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر مسئولان به بهره‌برداری رسید. این آزمایشگاه به تولیدکنندگان ارائه خدمات خواهد داد و استادان و دانشجویان عمران این واحد دانشگاهی نیز می‌توانند در این آزمایشگاه فعالیت کنند.

محمدی: ۱۰ آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی استاندارد بین‌المللی دارند

برای دستیابی به دانشگاه مسئله‌پرداز، باید استاد در عرصه و آزمایشگاه‌های خدماتی داشته باشیم

عبدالله محمدی مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: آزمایشگاه‌های خدماتی صنعت در کنار دانشگاه نیاز خود را مطرح کرده و دانشگاه متناسب با نیازش، خدمات ارائه می‌کند از همین رو برای دستیابی به دانشگاه مسئله‌پرداز، باید استاد در عرصه و آزمایشگاه‌های خدماتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جایگاه مطلوب دانشگاه، جایگاهی است که دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سند تحول و تعالی این دانشگاه تبیین کرد، افزود: دانشگاه مدنظر سند تحول و تعالی دانشگاه مرجعیت‌ساز و تأثیرگذار در حوزه‌های مختلف بوده که برای رفع دغدغه‌های مردم تلاش می‌کنند. باید جامعه را ببینیم و متناسب با جامعه خود کار کنیم؛ زمانی دانشگاه، صرفاً آموزش را وظیفه خود می‌دانست؛ اما اکنون وظیفه داریم دانشجویی پرورش دهیم که با نیاز‌های جامعه متناسب بوده و بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی، وارد صنعت شوند.

مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: همه فعالیت‌هایی که در دانشگاه صورت می‌گیرد، باید مغموم آموزش باشند. دیدگاه در دانشگاه آزاد اسلامی باید به‌گونه‌ای باشد که در همه فعالیت‌ها چندین دانشجو را پرورش دهیم در آزمایشگاه‌ها نیز همین امر صورت می‌گیرد و زمانی این آموزش اثرگذار است که در کنار صنعت قرار گیرد و آموزش متناسب با نیاز جامعه باشد.

وجود بیش از ۷ هزار باب آزمایشگاه و کارگاه در دانشگاه آزاد اسلامی

محمدی: ۱۰ آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی استاندارد بین‌المللی دارند

محمدی با اشاره به وجود بیش از ۷ هزار باب آزمایشگاه و کارگاه در دانشگاه آزاد اسلامی در کشور مطرح کرد: چرخه فعالیت آزمایشگاه‌ها آموزشی، پژوهشی و خدماتی است در آزمایشگاه خدماتی، صنعت در کنار دانشگاه نیاز خود را بیان می‌کند و دانشگاه متناسب با نیاز صنعت، خدمات ارائه می‌کند که در نهایت باعث می‌شود آزمایشگاه‌ها، مشکلات را به‌صورت عملی رفع کنند.

وی با اشاره به تفاوت آزمایشگاه‌های بیرون و درون دانشگاه ازلحاظ حضور اعضای هیئت علمی و تجهیزات آزمایشگاهی به‌روز تبیین کرد: آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف در حال به‌روزرسانی هستند؛ اما لازمه این به‌روزرسانی نیز در گام نخست، استفاده از ظرفیت تجهیزات موجود بوده که افتتاح آزمایشگاه بتن دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس در همین راستاست.

مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه آزمایشگاه خدماتی زمانی مورد توجه صنعت قرار می‌گیرد که استاندارد‌های لازم را داشته باشد و مسیر استاندارد، iso ۱۷۰۲۵ (استاندارد بین‌المللی) را بگذراند، افزود: با توجه به همکاری‌های مناسبی که با سازمان ملی استاندارد داشته‌ایم اکنون ۱۰ آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی در کشور iso ۱۷۰۲۵ دارند.

اعتماد صنعت جلب شود، طرح‌های خود را به دانشگاه می‌سپارد

محمدی با اشاره به اینکه اگر اعتماد صنعت جلب شود، طرح‌های خود را به دانشگاه می‌سپارد، اضافه کرد: دانشگاه همواره دقت و صحت را در نظر می‌گیرد و عددی که ارائه می‌کند عدد واقعی است از طرفی والدین نیز به توان انجام کار عملی توسط فرزندانشان پی برده و توان کارآفرینی آنان در حوزه‌های مختلف را نیز درمی‌یابند.

وی اصلی‌ترین دغدغه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه آزمایشگاه‌ها را افزایش تجهیزات برای جلوگیری از عقب‌ماندگی دانشگاه در رقابت با سایر دانشگاه برشمرد و گفت: ضروری است در همه فرآیند‌هایی که عنوان شد، منافع استادان و کارکنان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب