دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1403 - 12:26

شیخ نعیم قاسم:‌ ایران دو عملیات موشکی انجام داد اما کشورهای عربی برای حمایت از فلسطین چه کار کردند؟

شیخ نعیم قاسم:‌ ایران دو عملیات موشکی انجام داد اما کشورهای عربی برای حمایت از فلسطین چه کار کردند؟
قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اسرائیل به کمک آمریکا و کشور‌های اروپایی می‌خواهد به ما فشار وارد کند ولی ما فرزندان شهید سیدحسن نصرالله هستیم نه از آمریکا و اسرائیل نمی‌ترسیم و نه تسلیم می‌شویم.
کد خبر : 935167

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، شیخ نعیم قاسم، قائم مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان در اولین سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی اظهارکرد: اسرائیل به کمک آمریکا و کشور‌های اروپایی می‌خواهد به ما فشار وارد کند ولی ما فرزندان شهید سیدحسن نصرالله هست یم نه از آمریکا و اسرائیل نمی‌ترسیم و نه تسلیم می‌شویم.

وی افزود: سه نکته با شما مطرح می‌کنم  نخست اینکه یک سال از طوفان الاقصی گذشت و من معتقدم که این عملیات بزرگ آغاز تغییر چهره خاورمیانه محسوب می‌شود. در این عملیات و مواجهه بزرگ که با حضور همه گروه‌های مقاومت انجام شد ما یک مسیر صحیح قرار گرفتیم.

شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: هدف اول صهیونیست‌ها از جنگ غزه از بین بردن کامل مقاومت در غزه و  هدف دوم آنها از بین بردن ملت فلسطین بود تا دیگر مردمی نباشند که مطالبه حقوق شان را داشته باشند.

قائم مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهارداشت: ایران اسلامی، ایران امام خمینی (ره) که نخستین بار سفارت فلسطین را برقرار کرد، به طور جدی در پی از بین بردن غده سرطانی رژیم صهیونیستی بوده و هست. امری که در دوران رهبری امام خامنه‌ای نیز ادامه پیدا کرده است.

وی افزود: به آنهایی که در ارتباط با کمک‌های ایران به مقاومت شک و تردید می‌ورزند، می‌گویم آیا شما خودتان کمکی به مقاومت کرده اید که این مسائل را مطرح می‌کنید؟!

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: ایران بر اساس سیاست‌های خود و راهبردهایش عمل می‌کند و با عملیات وعده صادق نشان داد که حامی فلسطین و مقاومت است. اما کشور‌های عربی و دیگر کشور‌هایی که به لحاظ سیاسی از موضعی نمی‌گیرند، اما در عمل حامی رژیم صهیونیستی هستند و در برنامه‌های تلویزیونی خود درباره موفقیت رژیم اشغالگر برای حاکمیت در شمال لبنان صحبت می‌کنند می‌گویم که برخی از شما که از ایران قوی ایراد می‌گیرید، شما برای گروه‌های مقاومت چه کار کرده‌اید؟

قائم مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: اسرائیل می‌گوید یکسال کامل گذشت و شکست خوردیم. شکست می‌خوری و شکست خواهی خورد. آنها می‌خواهند همه کشور‌ها و ملت‌های اطراف را تسلیم کنند، اما این امر حاصل نمی‌شود. ایران به سوی نابودی این غده سرطانی حرکت کرد، ایران از مقاومت حمایت می‌کند و به آن افتخار می‌کند.

وی با بیان اینکه خسارت‌های نظامی دشمن در شمال خسارت‌های سنگینی است، تصریح کرد: دشمن جنگی را با حمایت‌های نامحدود آمریکا علیه لبنان به راه انداخت. این جنگ هرگز به اراده ما خدشه‌ایی وارد نمی‌کند، آنها نمی‌توانند اهداف خود را محقق کنند. ما آنها را می‌زنیم و زمانی که ما تصمیم می‌گیریم به آنها حمله می‌کنیم.

شیخ نعیم قاسم همچنین گفت: بعد از عملیات طوفان الاقصی هدف اول اسرائیل نابودی کامل مقاومت و هدف دوم قتل عام مردم فلسطین بود. این جنگ نیست قتل عام انسانیت و کودک و پیر و زنان است. برخی کشور‌های اروپایی نیز به اسرائیل کمک کردند. رژیم صهیونیستی به تنهایی نمی‌تواند به جبهه مقاومت روبرو شود و مقابله کند.

قائم مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه مقاومت مردم غزه تاریخی خواهد بود، اضافه کرد: مقاومت و مردم فلسطین شکست ناپذیر هستند هر چقدر هم که جنگ طول بکشد. رژیم صهیونیستی یک خطر برای فلسطین و لبنان و منطقه و بشریت است.

وی با بیان اینکه برد موشک‌ها و پهپاد‌های خودمان را گسترش خواهیم داد، ادامه داد: اینکه صهیونیست‌ها می‌گویند امکانات حزب الله از بین رفته توهم است. دستاورد‌های نظامی ما گسترده است و هر وقت لازم باشد حملات خودمان را گسترش خواهیم داد. بسیاری از شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی تحت آتش موشک‌های حزب الله است. امکانات ما اصلا از بین نرفته و سالم است و رژیم صهیونیستی دچار توهم شده است. تمامی زیرساخت‌ها و امکانات ما سالم هستند و آسیبی ندیدند.

شیخ نعیم قاسم خطاب به نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو می‌گوید آوارگان را برمی‌گرداند؛ به او می‌گوییم آوارگان شما بیشتر هم خواهند شد.۶۱ درصد صهیونیست‌ها می‌گویند آرامش ندارند و دیگر نمی‌توانند در شهرک‌ها زندگی کنند. شهرک نشین‌ها از زندگی در شمال فلسطین اشغالی می‌ترسند و در آنجا آرامش ندارند.

قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان همچنین تصریح کرد: حزب الله و جنبش امل در یک مسیر ایستاده‌اند و می‌جنگند، از فرزندان امام موسی صدر غیر از این انتظار نمی‌رود. امام موسی صدر امام مقاومت در لبنان هست و همه ما از شاگردان او هستیم.

وی با تأکید بر اینکه نبیه بری برادر بزرگ همه نیروهای حزب الله است و هیچ کس نباید در آن تردید کند، ادامه داد: ما به رهبری نبیه بری اعتقاد داریم؛ او در نگاه شهید سیدحسن نصرالله فرد بزرگی بود. به تحرکات سیاسی که نبیه بری انجام می دهد و دنبال آتش بس هست ایمان داریم.

شیخ نعیم قاسم گفت: هیچ ارزشی برای چند متر پیشروی صهیونیست‌ها قائل نیستیم، ما دنبال ضربه زدن به رژیم صهیونیستی هستیم فرقی نمی کند در خطوط مرزی باشد یا در خاک لبنان.

قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: رهبری و مدیریت و اداره حزب و مقاومت کاملا منظم است و بر همان اساسی که در حزب الله بوده است ادامه دارد. ما ضربه‌هایی را که خوردیم را از قبل پیش‌بینی کردیم و آنها را تدبیر کردیم و در هر جایی که ضربه‌ای می‌خوردیم برای آن یک جایگزین در نظر گرفتیم. الان هیچ جایگاه خالی در حزب الله نداریم و حزب الله در آمادگی کامل به سر می برد.

وی افزود: هر فرمانده ای که به شهادت رسید معاون او همه اطلاعات و تجربیات او را داشته است و هیچ خللی در کار حزب الله نمی بینیم.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت تأکید کرد: ایران همیشه از مقاومت فلسطین و لبنان و دیگر کشورهای منطقه حمایت کرده و خواهد کرد؛ همه دنیا این را می داند. آنهایی که در حمایت های ایران تشکیک می کنند بگویند خودشان چه کمک و حمایتی به مردم فلسطین و لبنان و مقاومت کرده‌اند. ایران در عملیات صادق وعده اول و دوم در فاصله بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر موشک هایی را شلیک کرد و نقاطی را در داخل تل آویو هدف قرار داد.

قائم مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: ایران مصمم است که در کنار مقاومت باشد. این جنگ جنگ ایران و یا نفوذ نتانیاهو در منطقه نیست همانگونه که نتانیاهو به دروغ گفت؛ بلکه این جنگ جنگ آزادی فلسطین است و خود فلسطینی‌ها باید آزاد بکنند و ایران حزب الله و سایرین به فلسطینی‌ها کمک می‌کنند که آنها به هدفشان برسند.

وی تصریح کرد: انتخاب دبیرکل حزب‌الله بر اساس چهارچوب‌های داخلی انجام خواهد شد و زمانی که به نتیجه رسید اعلام خواهیم کرد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب