دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در اجلاس معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور مطرح شد؛

۲۰ درصد از بودجه آموزش عالی صرف تغذیه دانشگاه‌ها می‌شود

۲۰ درصد از بودجه آموزش عالی صرف تغذیه دانشگاه‌ها می‌شود
مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان گفت: ۲۰ درصد بودجه دانشگاهی صرف امور تغذیه می شود که باید آن را کاهش داد.
کد خبر : 932004

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اجلاس معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کشور صبح امروز (دوشنبه، ۲۶ شهریور ۱۴۰۳) با حضور سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و سایر مسئولان در سالن شهیدرئیسی دانشگاه تهران برگزار شد.

حسین امامعلی پور مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان در این برنامه اظهار کرد: با وجود اینکه، سالانه بیش از ۸ هزار میلیارد تومان برای تغدیه در دانشگاه ها هزینه می شود، اما با نارضایتی همراه است که نشان می دهد یک جای کار ایراد دارد.

وی افزود:  ازسال ۹۳ تا ۱۴۰۰ کار خوبی در این حوزه رخ داد مثل رتبه بندی رستوران ها و آشپزخانه ها و توسعه رستوران مکمل که اکنون مغفول واقع شده است.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۱ روی الگوی نوین تغذیه تمرکز کردیم و فاز مطالعاتی را در این خصوص آغاز کردیم که امیدواریم ادامه یابد. ۲۰ درصد بودجه آموزش عالی صرف تغدیه می‌شود که می‌توان آن را کاهش داد.

مدیر کل دفتر طرح و برنامه سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: دانشگاه بیشتر مشغول امور خوابگاهی و تغدیه است تا آموزش و پژوهش. سهم دانشجو از تغدیه آموزش عالی فقط  ۱۰ درصد است، مابقی از جیب آموزش عالی هزینه می شود. رستوران های مکمل یکی از بهترین گزینه ها برای حل چالش تغذیه دانشجویی است.

امامعلی پور گفت: بخش زیادی از دانشگاه ها به سمت رستوران مکمل حرکت کرده اند. صندوق رفاه آیین نامه تغذیه تدوین کرده است، چندین راه حل برای مدیریت بحث تغذیه دانشجویی وجود دارد که
هدفمند نبودن یارانه تغذیه یکی از آن است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب