دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1403 - 15:34
در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی مطرح شد؛

پوتین: روابط ایران و روسیه به لطف رهبر انقلاب در حال توسعه هست/ منتظر دیدار رئیس جمهور ایران در کازان هستیم+ فیلم

پوتین: روابط ایران و روسیه به لطف رهبر انقلاب در حال توسعه هست  منتظر دیدار رئیس جمهور ایران در کازان هستیم+ فیلم
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی دیدار با علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با بیان اینکه روابط روسیه و ایران به لطف تلاش‌های رهبر ایران در حال توسعه است، گفت: روسیه منتظر رئیس جمهور جدید ایران در نشست بریکس در کازان خواهد بود. در جریان نشست بریکس در کازان با رئیس جمهور ایران دیدار جداگانه‌ای خواهیم داشت.
کد خبر : 931461

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه دیدارهای دوجانبه با اعضای بلندپایه بریکس در حاشیه نشست سنت پترزبورگ امروز ظهر در کاخ کنستانتینوفسکی این شهر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری ریانووستی نوشت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه طی دیدار با علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفته که روابط روسیه و ایران به لطف تلاش‌های رهبر ایران در حال توسعه است. 

پوتین علاوه بر این گفته است: روسیه منتظر رئیس جمهور جدید ایران در نشست بریکس در کازان خواهد بود. در جریان نشست بریکس در کازان با رئیس جمهور ایران دیدار جداگانه‌ای خواهیم داشت.

وی افزود: روسیه منتظر سفر جداگانه رئیس جمهور ایران برای امضای توافقنامه جدید مشارکت راهبردی است. روسیه مصمم به همکاری با ایران در حوزه های مختلف است.

پوتین با یادآوری اینکه حجم مبادلات تجاری روسیه و ایران در شش ماهه نخست سال جاری حدود ۱۰ درصد افزایش داشته گفت: قدردانی می کنیم که همکاری با روسیه برای رئیس جمهور جدید ایران نیز یک اولویت است.

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد توسعه کریدور شمال-جنوب از پروژه های دارای اولویت روسیه و ایران است. 

بنابراین گزارش، احمدیان که روز گذشته عازم روسیه شده بود در این اجلاس اظهارکرده بود: پیشنهاد مشخص من تاسیس ساختار امنیتی مختص بریکس برای مقابله با تهدیدات مشترک از جمله تروریسم، افراط گرایی، مواد مخدر، سوء استفاده از فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی و ماهواره‌ها و همچنین ناامنی دریایی، قاچاق انسان، فعالیت‌های غیر مجاز بیولوژیک، تهدیدات در فضای سایبر و نیز سازوکارهای انسانی مشترک برای ایجاد فرصت‌های فی مابین است.

وی افزود: اعضای بریکس می‌توانند به موازات همکاری‌های اقتصادی، پایه گذار نظام امنیتی تازه‌ای در سطح جهان باشند تا از این طریق نقاط ضعف نظام امنیتی موجود را برطرف کنند.

احمدیان با ارائه پیشنهادی از سوی ایران برای طرح صلح روسیه و اوکراین در نشست مقامات عالی رتبه امنیتی بریکس بیان کرد: ایران از هرگونه طرح صلح مورد توافق بین روسیه و اوکراین مانند ابتکار چین و برزیل حمایت می‌کند. بریکس گروهی را مأمور پیگیری دستیابی به این صلح نماید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنین امروز در دیدارهای جداگانه‌ای با وزیر امور خارجه چین، همتای ونزوئلایی و هندی خود نیز دیدار کرده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب