دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۷ تا ۲۹ شهریور ماه؛

مرحله نهایی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر برگزار می‌شود

مرحله نهایی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر برگزار می‌شود
مرحله نهایی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر با هدف شناسایی و حمایت از استعداد‌های جوان هنری بیست و هفتم تابیست و نهم شهریور برگزار می‌شود
کد خبر : 931072

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  گفت: المپیاد ملی آموزش و هنر رقابتی ویژه هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنر‌های زیبای سراسر کشور با هدف شناسایی و حمایت از استعداد‌های جوان هنری است که از بیست و هفتم تا بیست و نهم شهریور در تهران برگزار می‌شود.

وی با تاکید براهمیت و جایگاه آموزش هنر افزود: با توجه به اهمیت آموزش به عنوان زیربنای مستحکم فرهنگ و هنر، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به ویژه دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری، این حوزه را درصدر فعالیت‌های خود قرار داده است. در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های اخیر، توجه به آموزش به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قلمداد شده است.

اسماعیلی در ادامه با اشاره به مراکز آموزش هنر زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مراکز آموزش هنر، از جمله آموزشگاه‌های آزاد هنری، هنرستان‌های هنر‌های زیبا و مراکز مهارتی، نقش کلیدی در پرورش و تربیت هنرمندان دارند. این مراکز به عنوان پایگاه‌های اصلی آموزش و رشد هنری شناخته می‌شوند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید توجه ویژه‌ای به توسعه کمّی و کیفیت این مراکز داشته باشد. در راستای این اهداف، رویدادی با عنوان "المپیاد ملی آموزش هنر" طراحی شده است که ویژه مراکز آموزش هنری و هنرجویانی که در این مراکز آموزش می‌بینند، برگزار می‌شود. فرآیند برگزاری این المپیاد از بهمن‌ماه سال گذشته با رونمایی از پوستر فراخوان در شورای عالی هنر آغاز شد و پس از آن فراخوان به تمامی استان‌ها ارسال شد.

وی به مراحل برگزاری المپیاد اشاره کرد و افزود: این المپیاد در سه سطح برگزار شده و مراحل پایانی خود را طی می‌کند. سطح اول در درون آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها برگزار شد که در آن گروه‌ها با یکدیگر به رقابت پرداختند. هر آموزشگاه و هنرستان تیم منتخب خود را به سطح استانی معرفی کرد و حدود ۲۰۰۰ تیم درمرحله استانی با یکدیگر رقابت کردندکه این رقابت‌ها در رشته‌های هنر‌های تجسمی (طراحی، نقاشی، گرافیک)، خوشنویسی (نستعلیق و شکسته نستعلیق)، موسیقی ایرانی و جهانی، پویانمایی، سینما و هنر‌های نمایشی، در دو بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنر‌های زیبا برگزار شدو شرکت کنندگان در این رویداد حتی در رشته هنر‌های تجسمی و خوشنویسی، که معمولاً هنر‌های انفرادی محسوب می‌شوند، به صورت تیمی در رقابت‌ها شرکت کردند.

وی در ادامه با اشاره به بخش داوری و انتخاب نهایی، اضافه کرد: تعداد ۷۰۰ تیم به سطح ملی راه یافتند که این آثار در هفت گروه داوری با حضور اساتید برجسته کشور ارزیابی شدند و در نهایت، ازبین تیم‌های راه یافته به مرحله ملی، ۴۱ تیم به عنوان برگزیدگان این رویداد انتخاب شدند که در مراسم اختتامیه که روز پنجشنبه بیست و نهم شهریورماه جاری برگزاری می‌شود تیم‌های قهرمان معرفی و جام قهرمانی را دریافت خواهندکرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب