دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 شهريور 1403 - 00:03
در یک شرکت دانش‌بنیان انجام شد؛

دستیابی محققان به تکنولوژی ذخیره‌سازی ۹۶ تست کلید برق در حافظه داخلی

دستیابی محققان به تکنولوژی ذخیره‌سازی ۹۶ تست کلید برق در حافظه داخلی
یک شرکت دانش‌بنیان به تکنولوژی ذخیره‌سازی ۹۶ تست انواع کلید برق در حافظه داخلی و انتقال آن به کامپیوتر دست پیدا کرده که قابلیت چاپ نتایج تست‌های انجام شده از طریق پرینتر داخلی، اندازه‌گیری و نمونه‌برداری از جریان بویین و موتور را دارد.
کد خبر : 930913

خبرگزاری علم و فناوری آنا ـ حسین بوذری؛ یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با هدف تحقیق، توسعه، طراحی و ساخت محصولات در صنعت برق، الکترونیک و کامپیوتر فعالیت خود را آغاز کرده و محصولاتی که تولید می‌کند، مبتنی بر فناوری‌های روز است.

این شرکت دانش‌بنیان دارای محصولات متعدد صنعتی و کشاورزی است، به‌عنوان مثال «دستگاه تست نسبت تبدیل ترانسفورماتور مدل TTR۱۰» یک محصول فناور صنعتی است که در صنعت برق (قدرت) کاربرد دارد و برای اندازه‌گیری خودکار نسبت تبدیل، جریان تحریک و تعیین گروه‌ بُرداری انواع ترانسفورماتورهای قدرت، توزیع و جریان به کار می‌رود.

این شرکت محصولات دانش‌بنیان دیگری هم دارد که در شماره‌های آینده به تفکیک درباره هرکدام از این محصولات، کاربردها، دستاوردها و جزئیات آن شرح داده می‌شود.

خبرنگار آنا در بخش دوم گفت‌و‌گو با بهناز مرادی غیاث‌آبادی عضو هیئت‌مدیره شرکت دانش‌بنیان «تراشه‌پرداز پویا» به طور کلی فعالیت و محصولات تولیدشده این شرکت دانش‌بنیان را مورد بررسی قرار داده است.

قابلیت تعیین خودکار 130 گروه بُرداری ترانس با محصولی دانش‌بنیان

مرادی غیاث‌آبادی که سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب به‌عنوان مخترع برتر و فناور برتر انتخاب شده، درباره شرکت دانش‌بنیان اینگونه توضیح داد: این شرکت دانش‌بنیان با هدف تحقیق، توسعه، طراحی و ساخت محصولات در صنعت برق، الکترونیک و کامپیوتر کار خود را آغازکرده است و «دستگاه تست نسبت تبدیل ترانسفورماتور مدل TTR۱۰» هم در بازه اندازه‌گیری نسبت تبدیل بین یک تا ۴۵ هزار است و بین یک تا ۲۵۰ ولت قابلیت تنظیم دارد.

وی اضافه کرد: از سویی اندازه‌گیری جریان تحریک «دستگاه تست نسبت تبدیل ترانسفورماتور مدل TTR۱۰» بین میکروآمپر تا یک آمپر است و قابلیت تعیین خودکار ۱۳۰ گروه برداری انواع مختلف ترانس را دارد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت دانش‌بنیان یادآور شد: همچنین اختلاف فاز «دستگاه تست نسبت تبدیل ترانسفورماتور مدل TTR۱۰» بین ورودی و خروجی فاز ترانس با دقت ۰/۰۵ درجه اندازه صورت می‌گیرد و این دستگاه به کاربر امکان می‌دهد با ایمنی از کلید قطع اضطراری استفاده کند.

مرادی غیاث‌آبادی تبیین کرد: همچنین بدنه «دستگاه تست نسبت تبدیل ترانسفورماتور مدل TTR۱۰» محکم، سبک و قابل حمل با قابلیت اطمینان بالا و کاربری آسان بوده و قادر است با USB و WIFI ارتباط برقرار کند.

وی توضیح داد: «دستگاه تست نسبت تبدیل ترانسفورماتور مدل TTR۱۰» برای اندازه‌گیری خودکار نسبت تبدیل، جریان تحریک و تعیین گروه برداری انواع ترانسفورماتور‌های قدرت، توزیع و جریان به کار می‌رود و قابلیت استفاده در شرکت‌های تولیدکننده ترانسفورماتور‌های قدرت، شرکت‌های تعمیر و نگهدازری پست‌های برق، در حوزه برق قدرت EPC، آزمایشگاه‌های برق قدرت و کارخانجات بزرگ مانند فولاد، ذوب‌آهن، پتروشیمی، پالایشگاه و ... را دارد.

«دستگاه تست نسبت تبدیل ترانسفورماتور مدل TTR۱۰» برای اندازه‌گیری خودکار نسبت تبدیل، جریان تحریک وتعیین گروه‌ بُرداری انواع ترانسفورماتورهای قدرت، توزیع و جریان به کار می‌رود

عضو هیئت‌مدیره شرکت دانش‌بنیان در بخش دیگری از گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا با معرفی محصول «سیستم تست کلید قدرت مدل BT۱۲/۱۲۱ به همراه منبع تغذیه دیجیتال مدل PS۱۰/PS۲۵۰ بیان کرد: این یک محصول فناور صنعتی است که در صنعت برق (قدرت) کاربرد دارد و سیستم تست کلیدهای قدرت (تایم تست و تراول تست BT۱۲) برای تست و آنالیز عملکرد زمانی کنتاکت‌های انواع کلیدهای قدرت به کار می‌رود.

مرادی غیاث‌آبادی درباره کاربرد BT۱۲ در سیستم تست کلید قدرت مطرح کرد: اطلاع کیفی مربوط به اجزای مختلف کلیدهای قدرت (بریکر و سکسیونر) را جمع‌آوری و ذخیره می‌کند تا براساس این اطلاعات روی کیفیت عملکرد کلید تصمیم‌گیری شود.

وی تشریح کرد: BT۱۲ انواع مانورها را به کلید قدرت اعمال کرده و اطلاعات الکتریکی و مکانیکی بخش‌های مختلف نتاکت‌های اصلی و کمکی، بویین‌های قطع و وصل، موتور شارژ فنر کلید و ... را استخراج و با نمایش نتایج و رسم منحنی امکان تجزیه و تحلیل دقیق عملکرد کلید را مهیا می‌کند.

قابلیت‌ سخت‌افزاری «دستگاه تست نسبت تبدیل ترانسفورماتور مدل TTR10»

عضو هیئت‌مدیره شرکت دانش‌بنیان در بخش دیگری از گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره قابلیت سخت‌افزاری «دستگاه تست نسبت تبدیل ترانسفورماتور مدل TTR۱۰» هم گفت: قابلیت تست انواع کلید قدرت V و T، سرعت نمونه‌برداری از ورودی‌های موردنظر KHZ۱۰، قابلیت ذخیره‌سازی ۹۶ تست در حافظه داخلی و انتقال آن به کامپیوتر، قابلیت چاپ نتایج تست‌های انجام شده ازطریق پرینتر داخلی، قابلیت اندازه‌گیری و نمونه‌برداری از جریان بویین و موتور ازجمله این قابلیت‌هاست.

مرادی غیاث‌آبادی به قابلیت‌های نرم‌افزاری «دستگاه تست نسبت تبدیل ترانسفورماتور مدل TTR۱۰» پرداخت و ادامه داد: این قابلیت‌ها شامل امکان انجام تست کارخانه‌ای کلید، جمع‌آوری خودکار و ذخیره اطلاعات برخی تست‌های کلید مانند منحنی حرکت، منحنی جریان بویین، منحنی جریان موتور حداقل ولتاژ عملکرد بویین‌ها، نتیجه تست رله اُفت ولتاژ و رله آنتی پمپاژ، جریان بویین بلوکینگ، نمایش اطلاعات منحنی حرکت کنتاکت، عملکرد زمانی کنتاک و جریان بویین در هر نقطه زمانی دلخواه، محاسبه میزان جابجایی کنتاکت‌ها، حداکثر جریان موتور و بویین، زمان شارژ فنر وصل، نمایش وضعیت سنسور‌های خطی، وضعیت انکودر، وضعیت کنتاکت‌ها، قابلیت تعیین پارامتر‌های تست مانند مدت زمان نمونه‌برداری، مدت زمان اعمال ولتاژ به بویین‌ها برحسب نوع کلید، قابلیت تعیین محدوده مجاز برای پارامتر‌های کلید مانند سرعت و زمان وصل و قطع و بررسی آنها هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب