دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه «ایران‌نوشت» عنوان شد؛

رشد ۳۸ درصدی صادرات نوشت‌افزار در سال ۱۴۰۳

رشد ۳۸ درصدی صادرات نوشت‌افزار در سال ۱۴۰۳
محمدمهدی برادران در افتتاحیه نمایشگاه «ایران نوشت» گفت: سال گذشته در صادرات نوشت افزار رشد ۳۸درصدی را تجربه کردیم. همچنین تعداد نوشت افزار و محصولات تولید شده در سال گذشته ۲۹۵میلیون عدد بود که امسال با رشد ۳۷درصدی به رقم ۴۰۴ میلیون رسیدیم.
کد خبر : 930753

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا دهمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی (ایران نوشت) عصر امروز با برگزاری مراسم افتتاحیه در مصلی امام خمینی (ره) به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

در ابتدای این مراسم، محمد یقینی مدیرعامل موسسه «ایران نوشت» ضمن خوش آمدگویی به حضار عنوان‌کرد: امسال بیش از ۱۰۰مجموعه و ویژند ایرانی تولید نوشت افزار در دهمین نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند. این نمایشگاه که به نوعی محلی برای مانور «تیم ملی نوشت افزار» است از امروز تا روز سی‌ویکم شهریور از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در محلی مصلی تهران برگزار می‌شود و میزبان دانش آموزان و خانواده‌های آنان خواهد بود.

وی اظهار کرد: جادارد به نمایندگی از مجموعه ایران نوشت از همه پیشکسوتان عرصه تولید نوشت‌افزار و فروشندگان محترم و همچنین عزیزانی که در این سال‌ها پیگیر تقویت تولیدات ایرانی حوزه نوشت افزار بودند تشکر کنم. همچنین از رسانه ملی و اهالی رسانه و حمایتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت قبل داشتند سپاسگزارم. از جناب آقای برادران معاون صنایع عمومی وزرات صمت که چه در این دولت و چه در دولت قبل حامی تولیدات ایرانی بودند هم سپاسگزارم.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت نیز گفت: ما حدود ۱۰۰ واحد تولیدی و حدود هزار واحد «صنفی تولیدی» و ۱۸هزار و ۵۰۰ واحد صنفی توزیعی در حوزه نوشت افزار داریم. مجموعه «ایران نوشت» با تاکید مقام معظم رهبری کارش را آغاز کرده و ایشان در طول این سال‌ها دوبار با صدور پیام‌های مهرآمیز خودشان حامی این حرکت ملی بودند.

رشد ۳۸ درصدی صادرات نوشت افزار در سال ۱۴۰۳

بیشترین اقبال در میان دبیرستانی‌ها

محمدمهدی برادران گفت: نمایشگاه ایران نوشت، تجلی جهش تولید با مشارکت مردم است. حرکتی که هم تولیدکنندگان که پذیرفتند وارد این عرصه بشوند و هم توزیع کنندگانی که محصولات تولید داخل را به محصولات قاچاق و خارجی ترجیح دادند در آن سهیم هستند.

وی اظهار کرد: آن‌گونه که دوستان اعلام کردند در سال گذشته، در گروه مخاطبان دانش آموز دوره متوسطه بیشترین اقبال به محصولاتی بود که تصویر شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی را داشتند. در حوزه نونهالان هم با ویژندسازی‌هایی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان انجام شد، محصولاتی که با محوریت این شخصیت‌ها تولید شده است استقبال همراه بود.

برادران گفت: جا دارد از همکارانم در شهرداری تهران و سایر کلان شهر که با این طرح همکاری کردند تشکر کنم. در شورای فرهنگ عمومی مصوب کردیم که ۲۵ آبان‌ماه روز صنعت نوشت افزار تعریف شود و در تقویم رسمی کشور ثبت هم شد.

وی افزود: همچنین برنامه راهبردی که در ادوار قبلی همین نمایشگاه رونمایی شده بود با توجه به برنامه هفتم توسعه و در چشم اندازی که برای سال ۱۴۰۷ تعریف شده به روز رسانی کردیم. انشاالله با تحقق اهداف این سند، علاوه بر تولیدات مرسوم نوشت افزار مثل مداد، مدادرنگی، دفترچه، کیف، مداد پاک کن و تراش در سایر محصولات هم که هنوز به خودکفایی نرسیده ایم بتوانیم به خودکفایی برسیم.

رشد ۳۸ درصدی صادرات نوشت افزار در سال ۱۴۰۳

تولید ۴۰۴ میلیون قلم نوشت‌افزار در یک سال

برادران گفت: خوشبختانه هم تنوع محصولات بالا رفته و هم نوآوری‌های جدیدی در نوشت افزار و محصولات کمک آموزشی با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان رقم خورده است.

وی افزود: سال گذشته ما در صادرات نوشت افزار رشد ۳۸درصدی را تجربه کردیم. همچنین تعداد نوشت افزار و محصولات تولید شده در سال گذشته ۲۹۵میلیون عدد بود که امسال با رشد ۳۷درصدی به رقم ۴۰۴ میلیون رسیدیم.

برادران عنوان‌کرد: یکی از تاکیدات همیشگی رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی چاپ کتاب‌های درسی با کاغذ ایرانی بود که آن شالله امسال هم برای دومین سال پیاپی این اتفاق رقم خواهد خورد.

در این مراسم همچنین با حضور پدر شهید ریحانه سلطانی‌نژاد ( شهید کاپشن صورتی و گوشواره قلبی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان) از تولیدات نوشت افزار با تصویر این شهید معصوم و بهشتی رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب