دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

داوطلبان کنکوری سراسری ۱۴۰۳ چگونه از بورسیه‌های تحصیلی استفاده کنند؟

داوطلبان کنکوری سراسری ۱۴۰۳ چگونه از بورسیه‌های تحصیلی استفاده کنند؟
داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند کدرشته‌های مربوط به دو نوع بورس صنعت و مشاغل و نیز بورس دانش را در فرایند انتخاب رشته، انتخاب کنند.
کد خبر : 930163

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  براساس آیین‌نامه مصوب دولت جمهوری اسلامی ایران و منطبق بر کدرشته‌های مندرج در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1403، داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند کدرشته‌های مربوط به دو نوع بورس صنعت و مشاغل و نیز بورس دانش را در فرایند انتخاب رشته، انتخاب و در صورت قبولی از مزایای مرتبط به آن از جمله دریافت مقرری ماهانه و یا امکان استخدام بلافاصله بعد از اتمام تحصیل استفاده نمایند.

بورس صنعت و مشاغل

 
در کدرشته‌های مربوط به بورس صنعت و مشاغل طی توافقی که بین شرکت اعطا‌کننده بورس صورت گرفته، دانشجویان در حین تحصیل، مقرری دریافت نموده و پس از دوران تحصیل با شرایطی که در قرارداد قید می‌گردد، امکان اشتغال در شرکت اعطاکننده بورس را دارا می باشند. شایان ذکر است در این طرح، دانشگاه به دانشجویان اجازه می‌دهد تا سقف مشخصی دروس اختیاري را با نظر دستگاه اعطاکننده بورس بگذرانند. همچنین، کارآموزی دانشجوی بورسیه در دستگاه بورس‌کننده سپري می شود و دانشجو مجاز است تا سقف 50 ساعت در ماه با شرکت همکاری نماید. در این طرح، ظرفیت دانشگاه‌هاي برتر کشور در خدمت بنگاه‌های اقتصادی کشور قرار می‌گیرد و از طرفی شرکت اعطاکننده بورس نیز بهترین و نخبه ترین دانشجویان را جذب نموده که قطعاً در بهره‌وری بیشتر آن شرکت مؤثر خواهد بود.
 
 

بورس دانش

بورس دانش با هدف حمایت از داوطلبان کنکور سراسری که در رشته‌های مورد نیاز کشور تصمیم به ادامه تحصیل دارند، طراحی شده است. بر اساس شیوه‌نامه بورس دانش، 5 درصد برتر داوطلبان هر گروه آزمایشی می‌توانند در تعدادی از رشته‌هایی که مورد نیاز کشور است به ادامه تحصیل بپردازند و بورسیه تحصیلی شوند.

در سال گذشته داوطلبان کنکور سراسری که در بورس دانش پذیرفته شدند ماهیانه مبلغ 5 میلیون تومان دریافت کرده‌اند که در سال جاری این رقم به هفت میلیون تومان در ماه افزایش یافته است، این مبلغ می‌تواند حمایت خوبی از دانشجویان کارشناسی باشد. لازم به ذکر است داوطلبان پس از اتمام مقطع کارشناسی اگر کیفیت تحصیل خود را حفظ کرده باشند در اولویت بورس دانش برای ادامه تحصیل خود تا مقطع دکتری و همچنین اولویت بورس هیئت علمی خواهند بود.

کدرشته‌های مربوط به بورس دانش در دفترچه انتخاب رشته سال 1403
 
 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته