دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر بهداشت عنوان کرد؛

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با تجهیزات مناسب در مرز مهران/فعالیت ۱۲۰۰ نیروی بهداشتی و درمانی و اورژانس در مرز مهران

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با تجهیزات مناسب در مرز مهران فعالیت ۱۲۰۰ نیروی بهداشتی و درمانی و اورژانس در مرز مهران
وزیر بهداشت، درمان و‌آموزش پزشکی گفت: با زیر ساخت‌های ایجاد شده و احداث مراکز بهداشتی درمانی و تجهیزات پزشکی مناسب، ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائرین در مرز مهران به نحو مطلوبی در حال انجام است.
کد خبر : 928581

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین الهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، صبح امروز دوشنبه ۲۹ مرداد پس از بازدید از زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در مرز مهران در جمع خبرنگاران گفت: زیرساخت‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی مناسبی در مرز مهران فراهم شده که این اقدام دولت سیزدهم در راستای خدمات رسانی هر چه بهتر به زائران اربعین بود.

وی با اشاره به افتتاح مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید سلیمانی در پایانه مرزی مهران در سال گذشته، خاطرنشان کرد: این مرکز بسیار مجهز و پیشرفته است و وجود چنین مرکزی باتوجه به گرمای شدید هوا و امکان پذیر نبودن سازه‌های غیر ثابت، تاثیر بسیاری در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین دارد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود ۵۵ درصد زائران از مرز مهران تردد می‌کنند، ۱۵۰ دستگاه آمبولانس در این مرز مستقر هستند و اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس نیز می‌توانند بصورت سیار در هر نقطه‌ای وارد شوند چراکه هر کدام از آنها دارای ۱۳ تخت و امکانات مورد نیاز هستند.

وی همچنین از فعالیت ۱۱ دستگاه موتورلانس، ۳ فروند بالگرد اورژانس و یک هزار و ۲۰۰ نیروی بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی در مرز مهران در این ایام خبر داد و گفت: ۱۰ بیمارستان در سطح استان ایلام در حالت آماده باش قرار دارند.

به گفته دکتر عین اللهی تا کنون خدمات بهداشتی و درمانی به بیش از ۳۷ هزار نفر از زائران اربعین ارائه و ۶۶۲ مورد عمل جراحی نیز برای آنها انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته