دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس ستاد اربعین اعلام کرد؛

زائران سفر خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند/ عبور ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر اربعین از مرز‌های کشور +فیلم

زائران سفر خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند   عبور ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر اربعین از مرز‌های کشور +فیلم
معاون وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی در پایان آخرین نشست ستاد مرکزی اربعین ۱۴۰۳ درجمع خبرنگاران گزارشی ارائه کرد.
کد خبر : 928220

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکصد و بیست و هفتمین جلسه ستاد مرکزی اربعین عصر امروز در وزارت کشور برگزار شد.

پس از پایان این جلسه سید مجید میراحمدی رئیس این ستاد در جمع خبرنگاران حاضر شده و پاسخگوی پرسش های آنان شد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین  پیرامون آماده‌سازی برای مراسم اربعین گفت: یکی از چالش‌های سفارت‌ها و کنسولگری‌های ایران در عراق این است که علاوه بر وظیفه تأمین امنیت و هماهنگی رفت‌وآمد مسئولین، مسئولیت مدیریت اربعین نیز به آنها واگذار شده است. این موضوع باعث می‌شود تا نتوانند خدمات لازم را به طور کامل به مقامات ارائه دهند.

وی افزود: از مسئولین تقاضا داریم در ایام اربعین از سفر‌های غیرضروری به عراق پرهیز کنند و در صورت حضور در این کشور، انتظار نداشته باشند که سفارت و کنسولگری‌های ایران قادر به ارائه خدمات گسترده‌ای باشند.

میراحمدی بیان‌کرد: اگر این سفر‌ها به دعوت مقامات عراقی انجام شود، همه خدمات توسط خود آنها ارائه می‌شود و نیازی به دخالت سفارت ایران نیست.

رئیس ستاد اربعین همچنین تأکید کرد: مسئولینی که در این ایام به عراق سفر می‌کنند، نباید انتظار تشریفات و خدمات ویژه‌ای از سفارت و کنسولگری‌ها داشته باشند، زیرا تمرکز اصلی این نهاد‌ها بر مدیریت زائرین و تأمین امنیت مراسم اربعین است.

میراحمدی گفت: بر اساس گزارشات وضعیت در همه ابعاد بسیار خوب و  رضایتمندی است و هیچگونه مشکل خاصی نداریم.

زائران سفر خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند/  عبور ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر اربعین از مرز‌های کشور +فیلم

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: خط مستقیمی بین ما و مسئولین عراق برقرار است که هر مسئله به‌وجود بیاد برطرف خواهد شد.

میراحمدی خاطرنشان کرد: طی بررسی‌ها صورت گرفت و بر اساس گزارش دبیر کمیته حمل و نقل هیچگونه نگرانی در اوج برگشت زائرین نخواهیم داشت؛ همچنین نظارت کافی و جدی بر فروش بلیت هواپیما وجود دارد و با سازوکارهای تضمین شده با کمک دادستانی این نظارت برخلاف سال‌های قبل جدی است و هر زائری گران بلیت دریافت کند بر اساس از حساب ایرلاین برداشت و به حساب او واریز خواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه بلیت اتوبوس برای زائرین در ترمینال‌ها وجود دارد و هیچگونه مشکلی نداریم؛ ۷۰ درصد زائرین از خودروی شخصی استفاده که نقش مهمی در مدیریت حمل و نقل دارد.

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه نزدیک به دو میلیون ۲۰۰ هزار زائر ایرانی از مرزها عبور کردند، گفت:  ۵۴۰ هزار زائر غیرایرانی( اعم ازافغانستانی، پاکستانی زائران جمهوری آذربایجان و سایر کشورها) با نظم و ترتیب خاصی در حال عبور از مرزهای ما هستند.

وی با توصیه‌ای به زائرین که می‌خواهند عاطم کربلا شوند، گفت:  سفر خود را به روز آخر این  هفته‌ موکول نکنند؛ همچنین زائرین ایرانی به دلیل ازدهام جمعیت در کربلا مدت ماندگاری خود را کم کنند و قبل از روز اربعین به کشور برگردند چرا موکب‌داران عراقی ظهر اربعین مواکب خود را جمع خواهند کرد‌.

میراحمدی گفت:  مرزها تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه یعنی دو روز بعد از اربعین به زائرین خدمات می‌دهند بعد از آن شرایط مرزها به شرایط عادی بر می‌گردد‌

رئیس ستاد اربعین خاطرنشان کرد: امسال میزان فوتی‌ها نسبت به همین ایام کاهش ۳۰۰ درصدی داشته است و خوشبختانه تا کنون گرما زده  نداشتیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته