دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1403 - 09:30

تصاویر نجومی بیست‌ودوم مرداد (۱۲ اوت)

تصاویر نجومی بیست‌ودوم مرداد (۱۲ اوت)
نگاهی متفاوت به آسمان شب و فضای بی‌پایان.
کد خبر : 927156

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

تصویر روز skyandtelescope

این عکس از رصدخانه السس شیلی ثبت شده است. تاریخ/زمان عکس 4 آوریل 2024  است و تجهیزات Planewave CDK24" QHY600M   مورد استفاده قرار گرفته است. داده‌ها با Telescope Live پردازش شدند.

تصاویر نجومی بیست‌ودوم مرداد (۱۲ اوت)

تصویر روز Earthsky

در تاریخ 2024/08/11 در ساعت 11:50 بعد از ظهر، تام اسلاویک (Tom Slawik) عکسی را در پارک استاب استوارت در باکستون، ایالات متحده گرفت. او با یک لنز چشم ماهی (fisheye lens) از کهکشان راه شیری تصویربرداری کرد. یکی از شهاب سنگ‌های بارش شهابی برساووشی در امتداد کهکشان دیده می‌شود.

تصاویر نجومی بیست‌ودوم مرداد (۱۲ اوت)

تصویر روز astronomy

سالوو لوریسلا (Salvo Lauricell) اهل سیراکوز ایتالیا است. یک زبانه خورشیدی درخشان در خورشید ظاهر شد که مجموعه ای حلقه تشکیل داده است. این تصویر با یک تلسکوپ خورشیدی 2.4 اینچی Hα و یک دوربین تک رنگ CCD گرفته شده است.

تصاویر نجومی بیست‌ودوم مرداد (۱۲ اوت)

تصویر روز ناسا

در آسمان بالای استون هنج (Stonehenge) چه می‌گذرد؟ بارش شهابی! این بارش شهابی برساووشی است. چند شب پیش که هوا تاریک شد عکس‌های زیادی از شهاب‌ها گرفته شد. این عکس‌ها در یک عکس تلفیق شده اند. شهاب‌ها در خطوطی مستقیم حرکت می‌کردند، اما به دلیل لنز دوربین خمیده به نظر می‌رسند. مسیر تمام شهاب سنگ‌ها از یک نقطه از آسمان می‌آیند. این نقطه نزدیک به  صورت فلکی برساووش است.

از نمای عمیق آسمان می‌توان نوار مرکزی کهکشان راه شیری را دید که تقریباً به صورت عمودی از مرکز تصویر می‌گذرد. این عکس از ویلتشایر انگلستان گرفته شده است.

تصاویر نجومی بیست‌ودوم مرداد (۱۲ اوت)

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته