دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1403 - 10:12

انیمیشن بارش شهابی برساووشی!

انیمیشن بارش شهابی برساووشی!
پدیده بارش شهابی معمولاً در زمان‌های خاصی از سال اتفاق می‌افتد و برای علاقه‌مندان به نجوم بسیار هیجان‌انگیز است. بارش شهابی برساووشی در 21 و 22 مرداد به اوج خود می‌رسد.
کد خبر : 926931

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بارش شهابی پدیده‌ای است که طی آن تعداد زیادی شهاب‌سنگ به‌طور همزمان به جو زمین وارد شده و در آسمان دیده می‌شوند. بارش شهابی برساووشی یکی از معروف‌ترین بارش‌های شهابی است که هر ساله در میانه تابستان رخ می دهد.

شهاب‌ها معمولاً ناشی از گرد و غبار و ذراتی هستند که از دنباله‌دارها یا سیارک‌ها برجای مانده‌اند. شهاب‌های بارش شهابی برساووشی بیشتر قطعه‌سنگ‌های کوچکی هستند. این شهاب‌سنگ‌ها از دنباله‌دار سویفت تاتل (Comet Swift-Tuttle) جدا شده‌اند و مدار مشترکی را دنبال می کنند.

انیمیشن زیر جریان شهاب سنگی را نشان می‌دهد که به دور خورشید می‌چرخد. هر سال وقتی زمین به این جریان نزدیک می‌شود، شاهد بارش شهابی برساووشی هستیم. در انیمیشن، بقایای دنباله‌دار درخشان به نظر می‌رسد، اما معمولاً کم‌نور هستند. تنها مقدار کمی از این سنگ‌های نجومی وارد جو زمین می‌شود.

وقتی این اتفاق می‌افتد، سنگ‌ها گرم می‌شوند و به شدت می‌درخشند. امشب و در شب‌ بعد، آسمان برای تماشای بارش شهابی برساووشی خوب خواهد بود.

برای دیدن این انیمیشن اینجا کلیک کنید.

انیمیشن بارش شهابی برساووشی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته