دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 مرداد 1403 - 13:21
المپیک پاریس

طلای ناب تکواندو بر گردن سلیمی/ طلا از دست زارع سر خورد/ داودی چهارم شد

طلای ناب تکواندو بر گردن سلیمی  طلا از دست زارع سر خورد  داودی چهارم شد
ملی پوش تکواندوی کشورمان به مدال طلای المپیک دست پیدا کرد.
کد خبر : 926716

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، چهاردهمین روز از رقابت های المپیک پاریس با 5 نماینده کشورمان در سه رشته تکواندو، کشتی آزاد و وزنه برداری ادامه پیدا کرد. 

تکواندو

آرین سلیمی در یک‌هشتم وزن 80+ کیلوگرم مسابقات تکواندو المپیک 2024 پاریس مقابل نیکیتا رافالوویچ از ازبکستان در دو راند متوالی به پیروزی رسید و راهی یک‌چهارم شد. وی مقابل کارلوس سانسورس از مکزیک در سه راند به برتری 2-1 رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.آرین سلیمی در نیمه‌نهاییمقابل ایوان ساپینا، دارنده مدال نقره و برنز جهان از کرواسی در سه راند به برتری 2-1 رسید و گام به فینال گذاشت.وی مقابل کیدن کانینگهام از بریتانیا در سه راند به برتری 2-1 رسید و مدال خوشرنگ طلا را بر گردن آویخت.

 گفتنی است آخرین‌بار هادی ساعی در المپیک 2008 پکن موفق به کسب مدال طلا برای تکواندو شده بود.

کشتی 

*رحمان عموزاد در یک‌هشتم وزن 65 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد المپیک 2024 پاریس مقابل زین رترفورد قهرمان جهان از آمریکا با نتیجه 8 بر صفر به برتری رسید و راهی یک‌چهارم شد. وی پس از پیروزی مقابل زین ردرفورد، در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف اسلام دودائف، آزادکار روسی‌الاصل تیم آلبانی رفت که با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید و به نیمه‌نهایی راه یافت.رحمان عموزاد در نیمه‌نهایی مقابل اسماعیل موسوکایف از مجارستان با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

*امیرعلی آذرپیرا در یک‌هشتم وزن 97 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد المپیک 2024 پاریس مقابل اخمد تاج‌الدینوف قهرمان روسی‌الاصل جهان از بحرین با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد و به یک‌چهارم نرسید.

 احمد تاج الدینوف در نیمه‌نهایی با نتیجه 6_4 مقابل کایل اسنایدر به پیروزی رسید و به فینال رفت. با توجه به این نتیجه، امیرعلی آذر پیرا به شانس مجدد راه پیدا کرد و  فردا در گروه بازنده‌ها برای کسب مدال برنز روی تشک خواهد رفت.

* امیرحسین زارع، المپین وزن ۱۲۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در جدال فینال بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف گنو پتریاشویلی، قهرمان ادوار جهان و نایب‌قهرمان المپیک از گرجستان رفت که با نتیجه ۱۰ بر ۹ شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.قهرمان گرج در این دوئل بارها و بارها به سر و صورت زارع ضربه زد و رویه‌ای ناجوان‌مردانه را از خود برای کسب مدال طلای المپیک به هر قیمتی نشان داد که این موضوع و استفاده پی‌درپی از استراحت پزشکی، باعث سوت‌های اعتراضی هواداران حاضر در سالن هم شد.

وزنه برداری

روز پایانی رقابت‌های وزنه‌برداری آقایان سی و دومین دوره المپیک، امشب(شنبه) با برگزاری رقابت دسته 102+ کیلوگرم در حال برگزاری است و علی داوودی دومین و آخرین نماینده وزنه‌برداری کشورمان در رقابت با 11 وزنه‌بردار به روی تخت رفت  و در پایان حرکت یک ضرب با 205 کیلوگرم در رتبه چهارم قرار گرفت. 

مارت سیم از استونی، لاشا تالاخادزه از گرجستان، وارازدات لالایان از ارمنستان، علی عمار ربایاوی از عراق، ایشیرو موراکامی از ژاپن، ولید بیدانی از الجزایر، گور میناسیان از بحرین، کمیل کوچرا از جمهوری چک، من اسد از سوریه، عبدالرحمن عبدالعزیز از مصر و دیوید لیتی از نیوزیلند رقبای داوودی در رقابت امشب بودند. 

داووی در نخستین حرکت یک ضرب وزنه موفق به مهار وزنه 200 کیلوگرم نشد، اما در حرکت دوم وزنه 201 کیلوگرم را بالای سر برد. نماینده کشورمان در سومین حرکت وزنه 205 کیلوگرم را انتخاب کرد و موفق به مهار این وزنه شد تا با 205 کیلوگرم به کار خود در حرکت یک ضرب پایان دهد. 

در پایان حرکت یک ضرب این دسته گور میناسیان از بحرین با 216 کیلوگرم در رتبه نخست به کار خود پایان داد. لاشا تالاخادزه با مهار وزنه 215  کیلوگرم و به خاطر وزن کمتر در رتبه دوم قرار گرفت و وارازدات لالایان از ارمنستان با 215 کیلوگرم جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.

علی داوودی نماینده ایران در وزن فوق سنگین مسابقات وزنه‌برداری المپیک ۲۰۲۴ با مجموع ۴۴۷ کیلوگرم نفر چهارم شد و به مدال نرسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته