دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
طهرانچی روز خبرنگار را تبریک گفت؛

همکاری رسانه‌هابا جامعه دانشگاهی در هدفمندکردن چالش‎‌های پیش‌رو

همکاری رسانه‌هابا جامعه دانشگاهی در هدفمندکردن چالش‎‌های پیش‌رو
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آنچه می‌تواند به بهبود شرایط موجود کمک شایانی داشته باشد، همکاری رسانه‌های آزاد و مسئولیت پذیر با جامعه دانشگاهی است تا متناسب با شرایط اجتماعی و چالش‌های پیشرو، هدفمند باشند.
کد خبر : 926444

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی ۱۷ مرداد روز خبرنگار را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی "با حمد و ستایش به محضر باری تعالی و درود بر پیامبرخاتم (ص) و اهل بیت‏کرامش‏که چراغ راه بشریت‏اند". فرارسیدن ۱۷ مرداد، روزخبرنگار را به همه فعالان عرصه اطلاع‌‏رسانی، آگاهی‏بخشی و مدافعان راستین حقیقت در جامعه صمیمانه تبریک و تهنیت می‌‏گویم.

روز خبرنگار با عروج شهید محمود صارمی مصادف شده است که بیانگر و یادآور اهمیت و مجاهدت خبرنگاران در جامعه و شهادت ایشان موجب غنای معنوی این حرفه شده است.

بی‌تردید این میراث که به خون یکی از شهیدان رسانه مزین شده، می‏تواند هدایتگر مناسبی باشد تا منزلت و اهمیت اصحاب رسانه در جامعه بیش از پیش نمایان شود. خبرنگاران صاحبان سلامت قلم و پیشتازان آگاهی بخشی به جامعه هستند که سرمایه آنان کنکاش، شجاعت، عشق، اخلاص، امانتداری و عدالت است و با تحمل سختی‌های شغل خود می‌کوشند روشنگر افکارعمومی و مدافعان سلامت افکار جامعه باشند.

دنیای امروز، به دلیل ورود وسایل ارتباط جمعی نسبت به گذشته با پیچیدگی‌های متفاوتی همراه شده و هر شهروندی به تنهایی به عنوان یک رسانه متحرک شناسایی می‌ی‏شود که می‏‌تواند رویداد‌ها و اتفاقات را ثبت و منتشر کند که این امر از طرفی در شفاف شدن جامعه کمک می‌کند و از طرفی دیگر حریم خصوصی افراد و بیان وقایع را با مشکلاتی مواجه می‌سازد.

در این فضای پیچیده نقش آفرینی رسانه ها، روزنامه نگاران و خبرنگاران سخت‌تر و مهم‌تر می‌شود، زیرا باید خود را با محیط، وسایل و امکانات جدید به روز کنند و دیگر آنکه به رسالت و مسئولی‌ت‏های حرفه‌ای خود عمل کنند که همچنان اعتبار آنان در مقایسه با وسایل ارتباط جمعی و فضای مجازی بیشتر باشد و اثربخشی آن در جامعه مشهود باشد.

رسانه و فعالان این عرصه را محصول ارتباط پیوسته بشر با هم نوعان خود می‌توان تعبیر کرد که با خردورزی، آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و روشنگری را به جامعه تزریق می‌کند؛ بنابراین در جهانی که روزانه با بمباران خبر و رویداد مواجه هستیم، اصحاب رسانه در اطلاع رسانی و تحلیل وقایع، باید امانت‌دار، شجاع، توانمند و صادق باشند که مرجع اعتماد در جامعه به شمار باشند.

البته وجه دیگر رسانه در دنیای مدرن امروز به یکی از ابزار‌های مشروعیت بخشی به ارکان قدرتمندان و ذی نفوذان جامعه نیز تبدیل شده است که با استفاده از مهارت‌های حرفه‌ای می‌تواند تصویر متفاوتی از موضوعات مختلف را به نمایش بگذارد و در این شرایط است که کنکاش درباره حقیقت و بیان واقعیات به جامعه دستخوش تغییرات محتوایی عمیقی می‌شود، به بیان دیگر اصحاب رسانه می‌تواند به یکی از ابزار عناصر قدرت تبدیل شود.

برای درک این موضوع می‌توان به نحوه برخورد و رفتار گزینشی کمپانی‌های بزرگ رسانه‌ای در مواجهه با جنایات در نوارغزه و کشتار زنان و کودکان توسط رژیم صهیونیستی اشاره داشت که این واقعه تلخ انسانی از طریق رسانه‌ها به بازیچه برنامه و اهداف دولتمردان در سطح بین المللی بدل شده است. آنچه می‌تواند به بهبود شرایط موجود کمک شایانی داشته باشد، همکاری رسانه‌های آزاد و مسئولیت پذیر با جامعه دانشگاهی است که در انتقال حقایق و آگاهی بخشی صحیح و دقیق به جامعه به عنوان یکی از گروه‌های مرجع معتبر موثر عمل کنند و متناسب با شرایط اجتماعی و چالش‌های پیشرو، هدفمند باشند.

از خبرنگاران پرتلاش و دلسوز "حوزه دانشگاه" رسانه‌ها که در پوشش و اطلاع‌رسانی اخبار و دستاورد‌های دانشگاه آزاد اسلامی نقش موثر و فعالی دارند، تشکر می‌کنم. همچنین از فعالیت خبرنگاران رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی که با وجود سختی کار در پوشش خبری شایسته‌ای از دستاورد‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه داشته اند، قدردانی می‌کنم و برای همه عزیزان آرزوی سلامتی و شادکامی می‌کنم.

روز خبرنگار را به همه فعالان این عرصه و صاحبان قلم و فعالان عرصه اطلاع‏‌رسانی، به ویژه فعالان این عرصه در دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای همه عزیزان آرزوی سلامتی، بهروزی و شادکامی مسئلت دارم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته