دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1403 - 10:45

مشهد میزبان جشنواره بین‌المللی «مژده وصل» با موضوع امام زمان(عج)

مشهد میزبان جشنواره بین‌المللی «مژده وصل» با موضوع امام زمان(عج)
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی اعلام کرد که جشنواره بین‌المللی شعر و نماهنگ «مژده وصل» با موضوع امام زمان(عج) به میزبانی مشهدمقدس برگزار می‌شود.
کد خبر : 926341

محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی شعر و نماهنگ «مژده وصل» به میزبانی مشهدمقدس برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره با موضوع امام زمان(عج) و محور‌های غیبت و ظهور امام زمان(عج)، سیره حکومتی امام زمان(عج)، انتظار و ویژگی‌های منتظران، نگرش مهدوی و موعودباوری در ادیان و مذاهب در سه بخش دانشجویی، دانش‌آموزی و آزاد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پوستر جشنواره ملی شعر و نماهنگ «مژده وصل» در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی رونمایی شد، اضافه کرد: پیش‌نشست‌های این جشنواره در قالب شب‌های شعر در چند شهرستان استان خراسان‌رضوی مانند نیشابور، سبزوار و تربت جام به میزبانی واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم که در مجموع ۱۵ هزار نفر مخاطب در این جشنواره داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی عنوان کرد: پذیرش آثار به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی است و با توجه به حضور سالانه چند هزار زائر اردوزبان در مشهد، تصمیم گرفتیم زبان اردو را هم به جشنواره بیفزاییم.

مرادی با اشاره به اینکه زیاره جامعه کبیره محور همه برنامه‌های جشنواره امامت و مهدویت در دوره چهارم است، ادامه داد: این زیارت در جشنواره مژده وصل نیز بخش ویژه جشنواره ما را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه به دانشجویان اتباع در این جشنواره توجه ویژه شده است، متذکر شد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی اتباع در استان خراسان‌رضوی داریم که با محور زیارت جامعه کبیره در جشنواره مژده وصل تولید آثار هنری داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی با اشاره به همکاری سایر نهاد‌ها با دانشگاه آزاد اسلامی مشهد درراستای بهتر برگزار شدن جشنواره مژده وصل افزود: حوزه علمیه مشهد، صدا و سیما، دانشگاه فردوسی و سایر دانشگاه‌های سطح استان در برگزاری مطلوب این جشنواره با ما همکاری دارند و واحد بین‌الملل آستان قدس رضوی هم که دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای است به ما کمک خواهند کرد.

مرادی با بیان اینکه خراسان‌رضوی صاحب جامعه دانش‌آموزی بزرگی است، تشریح کرد: به دانش‌آموزان هم در این جشنواره توجه شده و این قشر در جشنواره ما حضور خواهند داشت.

به گفته وی، اختتامیه جشنواره مژده وصل ۱۷ بهمن در مشهد برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شعر، ادب و هنر در سراسر کشور می‌توانند پس از اعلام آغاز ثبت‌نام جشنواره تا اول دی‌ماه سروده‌ها و اشعار خود را در قالب‌های شعر و تصنیف، قطعه ادبی، دلنوشته، نماهنگ و پادکست از طریق سامانه emamat.iau.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گزارش آنا؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته