دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پاسخ کارشناسان دانشگاهی به ۲۹۰ نیاز آموزشی و پژوهشی حوزه کار

پاسخ کارشناسان دانشگاهی به ۲۹۰ نیاز آموزشی و پژوهشی حوزه کار
رئیس مؤسسه کار و تامین اجتماعی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز ۱۸۵ نوع نیاز آموزشی و ۱۰۵ نیاز پژوهشی به موسسه اعلام و با کمک گروه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاهی به آنها پاسخ داده شده است.
کد خبر : 926117

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهرام محمدی امروز در نشست خبری با تشریح گزارش عملکرد  برنامه ها و اقدامات موسسه کار و تامین اجتماعی در دولت سیزدهم گفت: تصمیمات در این بخش با تسلط بر حوزه های اجتماعی اتفاق می افتد.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی ادامه داد: دو رسالت اصلی،  بازوی مشورتی کار و روابط بین المللی کار در کنار آموزش و پروش بر عهده  این موسسه است.

وی گفت : موسسه کار و تامین اجتناعی قدرت آموزش و پروش دارد؛ چراکه هیچ جامعه ای بی نیاز از آموزش و پرورش نیست و برای ارتقا و توسعه کشور باید موضوع آموزش و پرورش به همراه کار و اشتغال جدی گرفته شود.

محمدی با تاکید بر عملکرد این موسسه در دولت سیزدهم گفت: تصمیمات با توجه به هئیت امنای موسسه اتفاق افتاد و موسسه متکی بر کارشناسان خبره درون سازمانی بود و با طیف دانشگاهی ها ارتباط نداشت؛ اما در دولت سیزدهم ارتباط بین دانشگاهیان و موسسه توسعه یافت.

وی گفت: در دولت سیزدهم ۱۳۵ نفر از نخبگان و اساتید مطرح  دانشگاه ها با موسسه کار و تامین اجتماعی اعلام آمادگی کردند که از برجسته های بخش های مختلف حوزه کار به شمار می آیند.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی ادامه داد: در دولت سیزدهم گروه های علمی ایجاد شده اند و مشکلات و موانع حوزه کار کارشناسی می شود و تصمیمات و نظرات در خصوص بهبود وضعیت کار به سازمان ها و دستگاه ها اعلام و ابلاغ می شود.

وی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز ۱۸۵ نوع نیاز آموزشی و ۱۰۵ نیاز پژوهشی به موسسه کار و تامین اجتماعی  اعلام و با کمک گروه های آموزشی و پرورشی دانشگاهی به آن ها پاسخ داده شده است.

محمدی گفت : موضوع همایش ملی کار به عنوان یک برنامه بین المللی نیز به موسسه واگذار شده است  و دبیر خانه این همایش در موسسه مستقر شده است.

رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت: مشکلات جامعه کارگری در دبیرخانه همایش ملی کار مطرح و در این خصوص طرح ها و برنامه ریزی ها با محوریت وزارت کار تصمیمات اجرایی تعیین می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کار اشتغال
ارسال نظر
هلدینگ شایسته