دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هوا گرم‌تر می‌شود، اما نه به اندازه هفته قبل!

هوا گرم‌تر می‌شود، اما نه به اندازه هفته قبل!
سازمان هواشناسی با صدور هشدار ناپایداری شدید موسمی در ۴ استان کشور از آغاز روند گرم شدن هوا در اکثر مناطق طی امروز خبر داد.
کد خبر : 925875

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان، جنوب شرق فارس، جنوب و جنوب غرب کرمان در برخی ساعات به‌ویژه در بعدازظهر و شب رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک و تگرگ پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه این وضعیت با شدت بیشتری در جنوب سیستان ادامه دارد. روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه بارش‌های پراکنده و رعدوبرق در شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس روی می‌دهد.

روز جمعه در اکثر مناطق ایران جو آرامی برقرار است. طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور، مناطقی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

طی ۳ روز آینده در نیمه شمالی ایران افزایش نسبی دما روی خواهد داد. امروز خلیج‌فارس، تنگه هرمز و طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

همچنین با اعلام سازمان هواشناسی از امروز دوشنبه ۱۵ مردادماه روند افزایش دما در اکثر مناطق کشور آغاز می‌شود و هوای گرم تا آخر هفته ماندگاری خواهد داشت.

البته طبق ادعای سازمان هواشناسی گرمای هفته جاری به دمای ۱۰ روز پیش نخواهد رسید. ۱۰ روز قبل دمای هوا در تهران به ۴۱.۷ درجه رسید و در گرمایی که این هفته پیش‌ِرو داریم، دما به این مقدار (۴۱.۷) نمی‌رسد.

در طول تاریخ ۴ بار دمای ۴۲.۶ درجه در تهران ثبت شده است، ازاین‌رو تأکید می‌کنم دمای هوا طی هفته جاری بی‌سابقه نیست و تنها ماندگاری آن طولانی‌تر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته