دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری تشریح شد؛

جزئیات برپایی نخستین جشنواره موسیقی گروه‌نوازی/ استعداد‌های جوان استان تهران شناسایی می‌شوند

جزئیات برپایی نخستین جشنواره موسیقی گروه‌نوازی  استعداد‌های جوان استان تهران شناسایی می‌شوند
نخستین جشنواره موسیقی گروه‌نوازی با هدف شناسایی استعدادهای جوان استان تهران در حوزه موسیقی برگزار می شود.
کد خبر : 925741

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری نخستین جشنواره موسیقی گروه نوازی استان تهران با حضور علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و رییس جشنواره، مهدیه حسنی معاون هنری و عضو شورای سیاست گذاری جشنواره، مهدی خرمی دبیر اجرایی جشنواره، علی تقی‌پور دبیر هنری، عباس صیادی مدیر عامل انجمن موسیقی استان تهران صبح امروز چهاردهم مرداد ماه در این اداره کل برگزار شد.

در ابتدای نشست علی فروزانفر در صحبت‌هایی گفت: امروز آغاز اعلام فراخوان نخستین جشنواره گروه‌نوازی استان تهران است،  در این جشنواره رده و محدودیت سنی نداریم و افراد در سه بخش موسیقی ایرانی، جهانی و ویژه پیانو افراد به رقابت می‌پردازند.

 توجه ویژه به شهرستان‌های استان تهران

وی در ادامه افزود: توجه دبیرخانه به شهرستان‌های استان تهران هست و در این مسیر به دنبال این هستیم که گروه‌های مستعد کشف شوند و به ان‌ها توجه شود. از مجموعه انجمن موسیقی استان تهران باید تشکر کنم برای کمک خاصشان به شکل گیری این مسیر و شبکه هنرمندان انجمن موسیقی استان تهران مخاطب و جامعه هدف جشنواره هستند و امیدواریم این تعامل منجر به اتفاقات خوبی شود.

فروزانفر اظهار داشت: تهران علاوه بر پایتخت سیاسی، میزبان شکل گیری تعاملات و فعالیت‌های مختلف فرهنگی به تنوع اقوام ایرانی است و به همین دلیل شکل گیری جشنواره‌ها برای ما اهمیت دارد. بنا داریم بعد از محرم و صفر مراسم اختتامیه جشنواره گروه نوازی را داشته باشیم.

مهدیه صفری در ادامه عنوان کرد: بخش پیانو زیرمجموعه موسیقی ایرانی بصورت تک تا سه نوازی خواهد بود. هنرمندان اثارشان را باید در تارنمای اداره کل ارشاد استان تهران بارگزاری کنند. داوری در دو مرحله خواهد بود اول تصویری و دوم اجرای حضوری خواهد بود و داوری‌ها هفته دوم مهر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اختتامیه هفته آخر مهر ماه در فرهنگسرای نیاوران خواهد بود، توضیح داد: شورای سیاست گذاری هم تشکیل شده است که بر مبنای آن علاوه بر بنده،آقای علی فروزانفر، عباس صیادی مدیر عامل انجمن موسیقی استان، سعیده آرین مدیرگروه هنری، علی تقی‌پور کارشناس موسیقی و دبیر هنری، مهدی خرمی نژاد دبیر اجرایی و علیرضا ایلچی، سید محسن نورانی و لوریتا دسترنج سه کارشناش موسیقی هستند.

تقی‌پور دبیر هنری جشنواره نیز عنوان کرد: جشنواره در سه بخش ایرانی، جهانی و پیانو خواهد بود. مینا افتاده، سلمان سالک و زمان خیری داوران بخش ایرانی، غلامحسین مجلسی، همایون رحیمیان و گلریز هاشمی داوران خارجی و داوران پیانو هم بعدا اعلام می‌شود. گروه‌های اول برگزیده چهل میلیون جایره نقدی، گروه دوم بیست میلیون و جایزه استعداد‌های جوان بیست میلیونی درنظر گرفتیم.

جزئیات برپایی نخستین جشنواره موسیقی گروه‌نوازی/ استعداد‌های جوان استان تهران شناسایی می‌شوند/// 

وی با اشاره به اینکه هم استان و هم شهرستان‌های استان تهران می‌توانند در جشنواره شرکت کنند، گفت: در بخش داوری قرار است یکی از فارغ التحصیلان موسیقی در کنارشان باشد و به نوعی آموزش داوری ببینند. همینطور قرار است گروه‌های مستعد هر ماه با حضور اساتید اموزش و اجرا کنند.

سپس صیادی اظهار کرد: انجمن موسیقی اسفند سال گذشته تاسیس شد و به محض تصویب هیئت مدیره جلسات تشکیل و قدم بعدی موضوع جشنواره مطرح شد و با همت اقای فروزانفر تلاش کردیم اولین قدم را برداریم قدم بعدی دفاتر انجمن‌های موسیقی را هم در استان فعال خواهیم کرد تا جوانان شهرستان‌های استان تهران فعال شوند و بنا داریم گروه‌ها و استعداد‌های شاخص را در جهت تولید آثار از طرف انجمن موسیقی فعال کنیم.

تقی پور در بخش پرسش و پاسخ توضیحاتی درباره داوری کارها گفت: ما تلاشمان این است که به گروه نوازی و سازبندی و نفرات بیشتر توجه داشته باشیم و سایر شرایط هم مشخص است و بنابراین داوران بر گروه نوازی تاکید دارند. 

برگزاری جشنواره در زمستان ۱۴۰۳

فروزانفر نیز گفت:  برگزاری جشنواره ما بهمن و اسفند ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده و کار ابن‌الوقتی نیست. ان شاالله چه من باشم یا نباشم به شکل درست انجام می شود و امیدوارم در سال های بعد نیز تکرار شود. به نظرم اندام فرهنگ و هنر برای خون رسانی نیاز به تپش دارد ، اینها باید هر زمانه باشد. هر دستگاهی باید هر سال یک رویداد مهم برپا کند. ما شرمنده خوشنویسی و تجسمی هستیم اما در عرصه نمایش و موسیقی یک کار را تعریف کردیم.

وی در ادامه افزود:  جشنواره ها برای بروز استعدادها هستند حال مخاطب مردمی باشد یا نه و ما دنبال این هستیم جشنواره در مرحله اول بخشی از بدنه هنری اول واردش شوند و بعد در حد بضاعت کار را مردمی کنیم.

تلاشمان این است که مردم کار را بببنند و به سمت آن جذب شوند. ولی الان ما بیشتر تمرکزمان این است که خود اصحاب موسیقی به سمت آن کشیده شوند. 

صیادی هم دراین باره گفت: ممکن است جشنواره ما مخاطب زیادی نداشته باشد اما دغدغه ما بیشتر مخاطبان شهرستانی است و دوست داشتم این را قید کنیم، اما ما برنامه داریم که  بعدا گروه ها را دعوت کنیم تا در شهرستان‌ها اجرا داشته باشند .

همچنین خرم نژاد نیز در ادامه توضیح داد:  فکر می‌کنم یکی از مهمترین اتفاقات جشنواره  جریان سازی و پیگیری پس از آن است. خیلی‌ها مسیر درستی ندارند ما تلاش داریم حمایت بعد از جشنواره را در قالب آموزش و اجرا داشته باشیم. 

در انتهای نشست نیز از پوستر جشنواره رونمایی شد.

جزئیات برپایی نخستین جشنواره موسیقی گروه‌نوازی/ استعداد‌های جوان استان تهران شناسایی می‌شوند///

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته