دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با پروفسور بالتازار بدانیم 28؛

آیا بی‌وزنی در فضا روی راه رفتن تأثیر می‌گذارد؟

آیا بی‌وزنی در فضا روی راه رفتن تأثیر می‌گذارد؟
در ایستگاه بین‌المللی جاذبه بسیار کمتر از آن چیزی است که اینجا روی زمین حس می‌کنیم و همین ماجرا دردسرهای زیادی درست می‌کند.
کد خبر : 925595

خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم ملی؛ اگر ویدئوهای زمان بازگشت فضانوردان به  زمین را دیده باشید حتما متوجه شده‌اید آنها نمی‌توانند راه بروند  و معمولا دیگران کمکشان می‌کنند تا بتوانند روی صندلی بنشینند. آیا ماندن در فضا عامل این اتفاق عجیب است که فرد نمی‏‌تواند روی پای خودش راه برود و حتی بایستد؟

در فضا و در ایستگاه بین‏‌المللی جایی که فضانوردان برای مدت طولانی اقامت دارند و مشغول تحقیق و آزمایش هستند جاذبه بسیار کمتر از آن چیزی است که اینجا روی زمین حس می‎کنیم و همین ماجرا دردسرهای زیادی برایشان درست می‎کند. معلق ماندن به مدت طولانی در نبود جاذبه که البته به نظر می‌‏رسد خیلی لذت بخش باشد باعث تراکم استخوان‌‏ها می‏‌شود و ماهیچه‎های بدن هم به مرور ضعیف می‏‌شوند. ساعت بیولوژیک بدن به هم می‌‏ریزد چون فرد در طول یک شبانه روز، ۱۵ بار طلوع و غروب هر روز را دیده است به این خاطر که ایستگاه فضایی هر ۹۰ دقیقه یک بار به دور زمین می‌چرخد.

آیا بی‌وزنی در فضا روی راه رفتن تاثیر می‌گذارد؟

تصور کنید برای حدود یک سال چیزی به نام وزن که روی زمین هر روز با آن سر و کار دارید را از یاد ببرید و حتی روی پای‌تان نایستید و مدام توی مکانی که هستید شناور باشید این تغییرات باعث می‏‎شود بعد از قرار گیری در شرایط جاذبه زمین، مدتی زمان ببرد تا دوباره به تعادل اولیه باز گردید. جالب است بدانید فضانوردان بعد از برگشت به زمین باید مثل بچه‎ها راه رفتن را تمرین کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته