دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 مرداد 1403 - 09:57

واشینگتن‌پست: آمریکا ۱۲ کشتی جنگی در منطقه مستقر کرد

واشینگتن‌پست: آمریکا ۱۲ کشتی جنگی در منطقه مستقر کرد
گزارش‌ها حاکی از استقرار ۱۲ فروند کشتی جنگی آمریکا در آب‌های خاورمیانه به دنبال تحولات اخیر منطقه و تشدید درگیری اسرائیل با محور مقاومت است.
کد خبر : 925391

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «واشینگتن پست» به نقل از یک منبع آگاه نوشت که به دنبال تحولات ناشی از ترور رهبر حماس در تهران و فرمانده حزب‌الله در بیروت، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ۱۲ فروند کشتی جنگی به آب‌های منطقه ازجمله خلیج فارس و دریای مدیترانه اعزام کرده است.

آنگونه که از گزارش این روزنامه آمریکایی برمی‌‎آید، ناوگروه تهاجمی «تئودور روزولت» به همراه ۶ ناوشکن در خلیج فارس مستقر و گروهی دیگر شامل سه ناوچه آب‌خاکی و دو ناوشکن با مجموع چهار هزار نیرو به مدیترانه شرقی اعزام شده‌اند.

با این حال، واشینگتن‌پست اعلام کرد که در پی تحولات اخیر، آمریکا قصد ندارد هیچ نیروی اضافه‌ای به منطقه اعزام کند.

به گزارش آنا، بعد از آنکه اسرائیل در روز‌های سه‌‎شنبه و چهارشنبه، به ترتیب «فواد شکر» فرمانده حزب‌الله و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس را در بیروت و تهران به شهادت رساند، آمریکا و اتحادیه اروپا در تلاش هستند تا با انجام گفتگو‌های مستمر در برخی کشور‌های غرب آسیا، از تشدید تنش در منطقه بکاهند.

با این حال، واشینگتن به توان نظامی و اراده ایران برای حمله به اسرائیل مشابه آنچه در عملیات «وعده صادق» دیدیم، اذعان کرده است.

در جریان این عملیات که در ماه میلادی آوریل و در پاسخ به تجاوز اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت، آمریکا و شماری از هم‌پیمانانش بدون آنکه وارد درگیری با تهران شوند، به رهگیری سیل موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از سوی ایران، روانه فلسطین اشغالی شد، کمک کردند به گونه‌ای که بعد‌ها «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعتراف کرد که «اگر کمک واشینگتن نبود، حمله ایران به اسرائیل تبعات به شدت ویرانگری داشت».

این بار هم آمریکا به بهانه پیمان‌های امنیتی که با اسرائیل دارد و تعهد به دفاع از رژیم صهیونیستی، از اتخاذ حالت تدافعی در برابر خشم ایران و محور مقاومت فراتر نمی‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته