دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1403 - 11:47

رقابت ۴۲۳ دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه در مسابقات آوایی و نمایشی

رقابت ۴۲۳ دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه در مسابقات آوایی و نمایشی
معاون و دبیر ستاد برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات هنر‌های آوایی و نمایشی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه کشور از رقابت ۴۲۳ دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه در این مسابقات خبر داد.
کد خبر : 924622

طیبه محمدی، معاون و دبیر ستاد برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات هنر‌های آوایی و نمایشی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در همدان از رقابت ۴۲۳ دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه در این مسابقات خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همدان میزبان این دوره از مسابقات بوده که از تاریخ ۸ تا ۱۶ مرداد جاری در دو گروه دختران و پسران برگزار می‌شود و دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژهٔ کشور در دوره‌های اول و دوم متوسطه، دوره اول متوسطه پیش‌حرفه‌ای و دوره دوم متوسطه کار و دانش خاص در این مسابقات، حضور دارند.

وی افزود: ۲۴۷ دانش‌آموز دختر و ۱۷۶ دانش‌آموز پسر به همراه مربی و سرپرستان در نوزدهمین دوره مسابقات هنر‌های آوایی و نمایشی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه کشور شرکت می‌کنند. این مسابقات، یادبود سردار شهید تقی بهمنی (شهید شاخص استان همدان در سال ۱۴۰۳) نام‌گذاری شده، دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه در ۶ گروه دسته‌بندی شدند و  افراد شرکت‌کننده در این مسابقات؛ دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی، آسیب شنوایی، آسیب بینایی، معلولین جسمی و حرکتی، چند معلولیتی و اُتیسم هستند.

معاون و دبیر ستاد برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات هنر‌های آوایی و نمایشی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه کشور با اشاره به برگزاری این مسابقات در ۱۱ رشته هنر‌های آوایی و ۶ رشته هنر‌های نمایشی، بیان کرد: سرود، نماهنگ، آواز (تک‌خوانی)، شاهنامه‌خوانی، نمایش‌نامه‌خوانی، قصه‌گویی داستان‌های قرآنی، همخوانی سوره‌های قرآن، هم‌نوازی، تعزیه‌خوانی، نوازندگی، گویندگی و مجری‌گری در بخش هنر‌های آوایی و نمایش صحنه‌ای، نمایش عروسکی، پانتومیم، فیلم کوتاه، نمایش ماورایی و استندآپ کمدی در بخش هنر‌های نمایشی است.

محمدی درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این دانش‌آموزان، مطرح کرد: مراسم استقبال، جنگ شبانه و بازدید از مراکز گردشگری شهر همدان، برای شرکت‌کنندگان نوزدهمین دوره مسابقات هنر‌های آوایی و نمایشی دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه کشور در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این مسابقات همزمان با ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) برگزار می‌شود، فعالیت‌ها نیز متناسب با ماه محرم، برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته