دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1401 - 16:33
رییس رقابت علمی کنز؛

اعلام آمادگی ۱۰۰ عضو هیات علمی و استاد دانشگاه برای داوری سومین دوره رقابت علمی کنز

اعلام آمادگی ۱۰۰ عضو هیات علمی و استاد دانشگاه برای داوری سومین دوره رقابت علمی کنز
سعید سهراب پور رییس رقابت علمی کنز گفت: بیش از ۱۰۰ عضو هیات علمی و استاد دانشگاه برای داوری سومین دوره رقابت علمی کنز اعلام آمادگی کردند.
کد خبر : 836099

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا،  جلسه تبیین داوری و ارزیابی سومین دوره رقابت علمی کنز صبح امروز ۱۵ اسفند در بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) برگزار شد. در این جلسه پیرامون مدل و نحوه داوری سومین دوره رقابت علمی کنز با حضور داوران این دوره از رقابت بحث و گفتگو شد.

مرحله غربالگری آثار سومین دوره رقابت علمی کنز انجام شده و نتایج آماده شده است. بالغ بر ۱۰۰ عضو هیات علمی و استاد دانشگاه اعلام آمادگی کردند تا داوری این دوره را نیز انجام دهند. تا فروردین ۱۴۰۲ مرحله ارزیابی آثار انجام میشود و برگزیدگان در یک برنامه رقابتی نهایی معرفی می شوند.

سعید سهراب پور رئیس رقابت علمی کنز در این جلسه اظهار کرد: جایزه مصطفی (ص) هر دو سال یک بار برگزار میشود و رسانه‌های جهانی از آن به عنوان نوبل اسلامی یاد می¬کنند، زیرا جایزه بسیار بزرگی است که یک ریال هم از دولت نمیگیرد. مبلغ این جایزه را خیرین و افراد علاقه¬مند به علم و دانش پرداخت می¬کنند و دانشمندان برجسته¬ای نیز برگزیده جایزه مصطفی (ص) بوده¬اند.
جایزه مصطفی (ص) فعالیت¬های جنبی دیگری نیز دارد که برای ترویج علم در بین کشور‌های اسلامی برگزار می-شود؛ برنامه استپ یک کنفرانس علمی است که همزمان با جایزه مصطفی (ص) در ایران و در فاصله دو سال در کشور‌های دیگر برگزار می¬شود و بین دانشمندان کشور‌های اسلامی ارتباط قوی به وجود می آید.

برنامه دیگر بنیاد مصطفی (ص)، رقابت علمی کنز است که برای تشویق جوانان و دانشمندان تا ۴۵ سال در زمینه-هایی برگزار میشود که کشور‌های اسلامی به آن بیشتر نیاز دارند. اردیبهشت گذشته دومین سال برگزاری این رویداد از سوی بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) بود که انجام شد.

در این رقابت دانشمندان، دستاورد‌های علمی خود را به دبیرخانه ارسال میکنند و پس از داوری، بهترین راه¬های علمی برای حل مسائل مبتلابه کشور‌های اسلامی پیدا می شود.

دانشمندان، فیلم ۳ تا ۵ دقیقه ای از آثار علمی خود را تهیه و برای داوران می فرستند. موضوعات شش¬گانه این رقابت شامل معدن و صنایع معدنی؛ اقتصاد، بانکداری و تامین مالی؛ آب، محیط زیست و انرژی؛ سلامت و فناوری پزشکی؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ و حمل و نقل است.

سومین دوره رقابت علمی کنز در دو بخش آزاد و چالش¬ها برگزار می شود. رقابت کنز فقط یک رقابت نیست ممکن است دانشمندان با شرکت در این رقابت، بازار برای ایده خود در کشور خود و دیگر کشور‌ها پیدا کنند.

دانشمندان جوان در دوره گذشته رقابت علمی کنز در قالب ۱۳ پاویون، آثار خود را ارسال کردند و ۶۵۸ اثر از ۲۵ کشور ارسال شده بود که ۲۰ اثر از کشور‌های ایران، مالزی و بنگلادش به مرحله نهایی رسید و از بین این تعداد ۶ اثر نهایی شدند و جایزه گرفتند.
سهراب¬پور برگزاری رقابت علمی کنز را بستری برای شناسایی افراد دانست و گفت: در سال ۹۷، حدود ۶۰۰ اثر از ۱۵ کشور در دور اول رقابت کنز دریافت شد.

گفتنی است فراخوان سومین دوره رقابت علمی کنز ۷ آبان ۱۴۰۱ منتشر شد و علاقه‌مندان تا ۲۰ بهمن ماه فرصت داشته اند آثار خود را در قالب یک فایل تصویری سه تا پنج دقیقه‌ای از راه حل ابتکاری و علمی خود برای رفع مسائل مهم جهان اسلام به نشانی kans.mstfdn.org ارسال کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته